(víra v krásnou lež)

(víra v krásnou lež)

 

♪♪♪


Člověk obecně málo věří sám v sebe. A tak chce uvěřit v cokoli, co chce, protože mu to

přijde lepší než on. Sebe podceňuje, takže vše ostatní přeceňuje. Ale jak si pro sebe

vhodně vybrat bez vlastního sebe/víry/vědomí? A tak pak věří každé blbosti. A na vše

krásně prolhané optimisticky důvěřivě naletí. Víra v sebe souvisí s inteligencí.

Víra ostatní jenom s hloupostí. A neblaze krásně se doplňují.

 

 

 

Autor Lighter, 05.04.2024
Přečteno 77x
Tipy 6
Poslední tipující: Iva Husárková, Fialový metal, danielsoft, Žluťák, mkinka
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...kdo nevěří, ať tam leží, za lží přece nepoběží...;-)

05.04.2024 16:13:03 | Marten

:-D

08.04.2024 11:32:31 | Lighter

skutečná víra v Boha, nebo lépe - důvěra, není bez skutečné víry v sebe sama možná... v sebe sama jako Člověka, ne ve své ego... a není to vůbec snadná věc;) ...s inteligencí, tak jak ji dnes chápeme, bych to nespojovala... spíš se sebepoznáním...

05.04.2024 15:28:36 | Sonador

Nepletl bych víru s nábožnou věroukou, spíše bych řekl, že kdo nemá dostatečnou vnitřní sebedůvěru, hledá víru ideologickou, neboli vnější jinou...

08.04.2024 11:36:36 | Lighter

slovo Bůh, jsem použila záměrně, protože vím, že pro tebe je to lež, už si jej můžeš nahradit slovem život;) mířím totiž k něčemu důležitějšímu... pokud se člověk vytrhne z celku, nedokáže uznat větší/vyšší autoritu, inteligenci (přírodní, fyzikální a duchovní zákony), která jej přesahuje a je její součástí, ztrácí oporu a pevnost, a není proto schopen opravdu uznat sám sebe - tedy si skutečně důvěřovat... a tím pádem ani rozpoznat pravdu a hledá ji vně sebe, v ideologiích...
souhlasit s tím není třeba, ale možná je dobré o tom popřemýšlet:)

08.04.2024 11:46:41 | Sonador

Ale já ti rozumím a vlastně i celkem souhlasím. Jen mi přijde, že je to cesta "kolem světa" pomocí vnějších věcí a ne přímá cesta do "nitra světa", do sebe. A jak jinak dojít k sebedůvěře než cestou dovnitř sám k sobě?

08.04.2024 11:54:13 | Lighter

ale o sebepoznání píšu hned v první reakci;) poznej sám sebe, poznáš svět... je to rychlejší než opačně, to je jasné:D takže ano, a tušila jsem to - jsem ráda, že si rozumíme (ale s textem výš, tak jak jsi to napsal, souhlasit nemůžu, už proto, že se mi zdá, že člověk obecně věří jen v sebe sama - své ego, až moc;))

08.04.2024 11:56:45 | Sonador

Dobře. Jen jsem chtěl vyjádřit paradox, že člověk který nevěří sobě, věří raději něčemu "lepšímu", čemuž nerozumí ještě víc než sám sobě. :-) Nemyslel jsem to "egoisticky".

08.04.2024 12:37:16 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí