Mexiko

Mexiko

Anotace: México es un país hermoso y todo el mundo debería visitarlo! Aunque sea lo último que hágamos

Pracuji v jedné nejmenované cestovní kanceláři a protože se mi množí dotazy týkající se pobytu v exotických destinacích, rozhodl jsem se dát pár rad, jak takový výlet zvládnout.
Země první: Mexiko!
Mexiko je krásná země, která má moře, pláže, hodně slunce, vysokou kriminalitu, množství tropických nemocí, občas nějaké zemětřesení a na severu sousedí s USA. To je asi to nejdůležitější, co se dá o této zemi říct. Jo, ještě vlastně snad, že v hlavním městě Mexika, Mexiku-city je smrad jako u rasa, kterej nemá už týden odbyt. Pokud se tam tedy rozhodnete cestovat, což rozhodně nedoporučuji, měli by ste se držet několika dobře míněných rad.

Nechte se očkovat! Možná se vám to bude později, až budete ležet na ulici s prostřeleným břichem připadat zbytečné, ale pro případ, že se náhodou nepřipletete do nějaké lokální bitvy místních narkomafií, kapsářských gangů, pašeráků lidí nebo policejních oddělení je očkování dobré.
Tady jsou nejčastější nemoci, které si naši turisté z Mexika vozí: mor, černý kašel, ptačí chřipku, prasečí chřipku, ptakoprasečí chřipku, ptakoprasečí mor, hladomor a v neposlední řadě malárii. Ne na všechna tato onemocnění ale bohužel existuje očkování, proto důrazně doporučuji pojištění pro případ převozu ostatků. Toto pojištění bych asi považoval vůbec za základ a ostatní pojištění, jako například pojištění léčebných výloh vzhledem k místní lékařské péči, za zbytečné.
Teď něco o pobytu v Mexiku samotném.
1. Po příletu si ihned pořiďte u nějakého černého prodejce zbaň! Pro muže doporučuji AK 47, M16 nebo nějakou šikovnou brokovnici. Pro ženy je lepší zbraň krátká, jako například Beretta nebo naše ČZ 75 semi compakt. Samozřejmostí musí být i neprůstřelná vesta. Ta vám sice bude trochu dělat problémy při opalování a koupání, ale je třeba si vybrat, žít nebo zemřít?
2. Mluvte pouze mexickou španělštinou bez cizího přízvuku. V Mexiku operuje několik stovek skupin, které se živí unášením lidí. Vybírají si nejčastěji cizince u kterých předpokládají, že budou schopni se ze zajetí vykoupit. Jen v roce 2005 bylo takhle uneseno asi 25631 lidí. Číslo ale nemusí být konečné, protože někteří unesení, byli tím únosem tak uneseni, že ho raději ani nehlásili a pouze zaplatili něco mezi 30.000 a 150.000 dolary.
3. V případě, že vám někdo nabídne drogy (nejčastěji kokain), neváhejte ani chvíli a kupujte! Nikde nekoupíte levnější a lepší. Nekoupit by bylo jako navštívit jižní Moravu a nestřískat se někde ve sklepě do bezvědomí. Navíc se vám bude po pár lajnách zdát ten pobyt bezpečnější.
4. Pokud narazíte na už zmíněnou přestřelku v ulicích, mějte vždy na paměti zásady přežití v těhle situacích. To je: přidat se na stranu silnějších a rychle přebíjet. Občas není ani na škodu si odchytit nějaké rukojmí.
5. Může se stát, že vám někdo vzhledem k vaší bezvadné španělštině nabídne cestu do USA. Pokud budete souhlasit, připravte se na poměrně nepohodlnou cestu pouští a to ještě v noci. Možná vás bude honit i helikoptéra. Texas je ale pěkná země a za těch trochu nervů stojí.
6. Nic v Mexiku nejezte! Tato rada je ale celkem zbytečná, protože jejich jídla jsou tak pálivá, že průměrnému Evropanu slzí oči už při pohledu z 5 metrů.
To bylo tak zhruba všechno, co by se vám mohlo při cestě do této země hodit. Příště si povíme o nějaké další zajímavé destinaci.
Autor Zbyněk.2, 14.06.2013
Přečteno 1070x
Tipy 4
Poslední tipující: mkinka, Inna M.
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Příjemně jsem se pobavila - ST.
Oprav si překlepy v poslední větě.

14.06.2013 10:10:51 | Inna M.

díky, opraveno, teda aspoň myslím :-)

14.06.2013 11:26:06 | Zbyněk.2

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí