Nová hymna

Nová hymna

Letos(2018) jsme, jako národ, byli svědky jednoho velikého zázraku. Na zázraky příliš nedám, poněvač jsou většinou vyvolané jednotlivci, k zištným cílům. Doufám však, že náš dnešní společný zázrak není tímto cílem vyvolán.
Pro ty, kteří nevědí, oč se jedná (v případě, že takový někdo existuje, se upřímně divím), upřesním. Několik aktivistů navrhlo, že by naše hymna moha být lepší, delší a modernější. Prý hlavním cílem je, aby si sportovci na stupních vítězů užili.
Když pominu stránku finanční, tím myslím, že ti aktivisté to rozhodně neplatili ze své kapsy, ale že tuto aktivitu financovali z našich daní, si říkám, že by si zasloužili malý dvorek a bič.
Ovšem, jako každá, má i tato mince dvě stránky. Po ukončení tohoto humbuku, jsem se jako většina obyvatel našeho národa stal generálem a mohu tudíž hodnotit.
Chceme novou hymnu? Ne. Stouplo naše národní cítění? Ano. Bude mít někdo další chuť měnit náš národní symbol, o kterém jsme delší dobu ani neuvažovali? Ne. Měli by zadavatelé zakázky oněch údajných 600 000 Kč zaplatit ze své kapsy? Na tuto otázku překvapivě odpovídám - ne. Oni se totiž zasloužili paradoxně o stoupající národní hrdost. Tím bych chtěl říct, že ne každá blbost má být po zásluze potrestána.
Doslova záchvat smíchu jsem dostal, po zhlédnutí nového návrhu vlajky, která byla na internetu. Jestli jste o tuto podívanou přišli, skládá se ze změti bílých, modrých a červených čar, které nádherně připomínají dílo autora nové hymny.
Na závěr chci poděkovat lidem, že jsou stejně jako já a každý jiný, částečnými blbci. Zasloužíme si to.
Autor Stráca, 12.04.2024
Přečteno 31x
Tipy 4
Poslední tipující: zase já, Frr, Žluťák
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

na tohle stále více padne stará pravda: malej dvůr a dlouhej bič...pokud nemají trotli tohoto typu co dělat, stačí jim najít řádnou práci, přestat platit jejich marnost z našich daní a ono je to zevlovací blouznění rychle přejde!

12.04.2024 10:04:47 | zase já

Stačí občasné frenetické výkřiky - Kdo neskáče není Čech. Toto je ze stejného ranku.

Předseda ČOV Jiří Kejval objednal u Boka novou variantu hymny loni (tj. 2017).
Vznikly čtyři verze, které nahrál Symfonický orchestr FOK a Kühnův smíšený sbor.

Výbor se úvahami o nové podobě hymny zabýval přes rok. Vycházel mimo jiné z toho, že délka hymny pro ceremoniální účely trvá 45 sekund a třeba pro vyhlašování vítězů na olympiádě by i vzhledem k délce skladeb dalších zemí byla lepší délka přibližně 80 sekund.

https://vltava.rozhlas.cz/kde-domov-muj-20-poslechnete-si-novou-verzi-ceske-hymny-6949474

12.04.2024 09:12:29 | twisted.wicker

O tom jsem neslyšel, ale celkem se přiklaním k názoru, že i partička blbů může národ stmelit:-)

12.04.2024 09:01:00 | Žluťák

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí