Kouzelná hůlka Mrazilka

Kouzelná hůlka Mrazilka

Anotace: I scestná dogmata mají své uctívače a bodyguardy. Na nich vydělávají.

 

Co se děje v zimě se sliznicí? Zkus vylézt z baráku do mrazu. Co se stane za pár minut? Spustí se sopel. Někdo by mohl říct, že je to předvoj rýmy. A teď existují dva náboženské systémy vysvětlení skutečnosti. Jeden: tekoucí sopel je známka nemoci a hledáme původce. Původcem je rhinovirus. Druhý: tekoucí sopel je obranná reakce organismu sloužící k pokrytí sliznice dýchacích cest hlenem, aby se zabránilo jejímu vysychání a poškození mrazem. Nejde o nemoc, ani o patogen.

 

Vyber si.

 

Pokud je organismus vyschlý, hlenu je málo, či nefunguje oběhový systém k ohřívání sliznice nebo je expozice mrazu příliš intenzivní, může dojít k poškození sliznice. Nosohltan nateče a škrábe. Máš tam zánět. Organismus pravě započal s opravou tkáně. Je to nateklé. Trvá to pár dní, než se mrtvé buňky odstraní a nové narostou.

Kdo ty mrtvé odstraní?

Začnou se rozpadat, rozkládat pomocí bakterií. Je to takové kompostování. Koloběh živin. Bakterie přetaví mrtvé buňky na živiny, které pošlou zpět do krve. Spolu s živinami vypouští bakterie i své vzplodiny metabolismu, které způsobí mírnou otravu. Imunita se jed snaží neutralizovat a mízní uzliny s játry a ledvinami se ho snaží vyfiltrovat ven. Předpokladem je dostatek vody, aby se mohl jed co nejvíce zředit. Pro uvolnění jedů slouží i zvýšení tělesné teploty. Horečka není nemoc, ale pomoc. Signál, že je třeba uklidit bordel.

Podle rozsahu poškození se může jednat o více či méně vážné průběhy. Někdy je urgentní péče nezbytná (zavodnění kapačkou a antibiotika ke krocení bakterií, pak co nejdříve pryč, bo nemocniční jídlo k regeneraci nepomůže.) Žádné viry tu nehrají roli. Antivirotika jsou silné jedy, dál se prodlužuje kolečko těžkých stavů, kdy chce tělo detoxikovat a furt mu dáváme nové nálože. Pak můžou síly dojít. Čísla mrtvých jsou jen pro efekt, mnoho zemřít nemusí. Ale panika je panika.

Respirátory pomůžou jen k omezení poškození dýchacích cest mrazem.

Pít a pít a vyživit. V zimě nám chybí pocit žízně.

V nemocnici to neříkejte, pošlou na vás exorcistu.

 

Autor Narragan, 09.01.2024
Přečteno 71x
Tipy 4
Poslední tipující: Lighter, Penemue, mkinka
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dobře popsané nachlazení. Právě jsem jeden týden s virózou zažil, ale spíše RSviry.

09.01.2024 18:21:47 | Lighter

To mám radost, žes to přežil :) Ono je celkem jedno, jak si virologové své laboratorní objevy nazvou, s realitou živého těla to má pramálo společného. Důležité je se z problému správně vybabrat a nevyhošťovat nemocné na okraj společnosti jako nějaké vlkodlaky :)

09.01.2024 18:42:35 | Narragan

Díky, já jsem příznivec přírodní léčby. A včas si dát pár dní klidu, nechat tělo samo to zvládnout. Žádné chemické dryáky.

10.01.2024 11:29:44 | Lighter

Pít je důležité.

09.01.2024 15:18:34 | mkinka

Zvláště nealko, není sice cool, ale nějak tak to bude ;)

09.01.2024 18:13:00 | Narragan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí