KYTIČKU FIALEK

KYTIČKU FIALEK

Anotace: Poněkud pateticky jsem ve studentském časopise vzdal hold již tehdy úspěšné básnířce. A vydrželo jí to – právě jsem si ji ke své radosti vygoogloval. Tehdejší reakcí mi ale byly jen nevraživě podezíravé pohledy jejího kluka, mého spolubydlícího :-D

Sbírka: Retro ze šuplíku II.

 

KYTIČKU  FIALEK

 

 

První březnové úterý Ti bude už osmnáct let. Nejvzácnější člověk, kterého znám, se tedy stane „dospělým“ i formálně, protože před moudrostí Tvých myšlenek jsem se již dřívě cítil jako malé dítě, které se slastně choulí pod teplou dlaní někoho blízkého. Z krátkého rozhovoru s Tebou na mne dýchlo poznání, které jsem jen těžko mohl v několika málo okamžicích unést. Poznání opravdové duševní krásy člověka, který snad ani neví, jakou studnicí lásky a laskavosti vlastně je. Poznání člověka, pro nějž neplatí zákon gravitace, který se dovede vznést závratně až do království hvězd a kousek ho ještě přinést pro druhého.

 

I když osmnáct let není žádný dlouhý věk, poznala jsi zřejmě kus života i z té jeho trpké stránky. Jen tak si mohu vysvětlit Tvé umění vnést do jiných lásku k životu, který nemusí vždy připomínat matčino pohlazení. Vedle úžasné hloubky Tvé osobnosti jsem uviděl povrchnost tam, kde jsem o ní dříve nevěděl.

 

Naplnila jsi mne však i obavou. Obavou z toho, že budu každou dívku srovnávat s Tebou a že to pro ty druhé dopadne vždy špatně. Přesto ale nemám strach, že budu sám. Ta nejstrašnější samota, samota uprostřed lidí, se mne již nikdy nedotkne. V podobných chvílích mi bude stačit, vzpomenu-li si na Tebe. A poznal-li jsem Tebe mezi třemi sty, jistě se najdou i další, stejně ušlechtilí lidé, i mezi třemi miliardami.

 

Stejně tak nemůžeš zůstat sama Ty, jež lásku nejen rozdáváš, ale sama jsi pro ni krásným květem, který je jí ze všech stran obklopen. K Tvým osmnáctým narozeninám Ti posílám kytičku fialek s tajným přáním, abys v den, kdy se staneš „plnoprávnou“, ucítila její jarní vůni.

 

 

Slezsko, únor 1973

 

http://www.youtube.com/watch?v=n03g8nsaBro

 

Autor Amonasr, 30.03.2014
Přečteno 980x
Tipy 14
Poslední tipující: Pamína, Kett, básněnka, Robin Marnolli, Isquieasuus, Gabriela Green
ikonkaKomentáře (20)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Krásně napsané...pripomnělo mi to můj dávný pokus pro jednoho modrookýho kluka...seděli jsme v jedné lavici..úsměv.z

13.11.2014 15:59:27 | zdenka

Nás dělil jeden ročník, tak jsme v lavici sedět nemohli. Ale jinak je to asi stejné :-D

13.11.2014 17:26:04 | Amonasr

určitě je to vždy tak nějak stejné..škoda jen, že zemřel ještě příliš mladý..určitě by bylo naše dnešní setkání úsměvné..díky.z

13.11.2014 19:29:04 | zdenka

Jo, jak přibývají roky, bývá to čím dál úsměvnější... :-D

13.11.2014 21:15:08 | Amonasr

To je tak hezký, že se divím, že po tobě ten kluk vrhal jen nevraživé pohledy. Ona mladá dáma má štěstí, že součástí jejích nynějších vzpomínek je i takhle krásné přání. Uměl jsi a umíš Pepo. :O)

31.03.2014 21:08:50 | Tichá meluzína

:-D Díky, Blanko :-) Však jsem mu toho zas tolik neudělal, přeci jenom to byl můj spolubydlící a kamarád a vzájemně jsme se respektovali. Nakonec závidět jsem mohl jenom já jemu... ;-))

31.03.2014 22:47:50 | Amonasr

Nebudu se rozepisovat, jen jedno slovo...skvělé;-)

31.03.2014 07:20:02 | básněnka

Moc děkuju, i když se červenám... :-) Mně osobně to dnešním pohledem připadá až příliš vzletné, ale zřejmě to je tím, že se už tak vznášet neumím... Ale když se odmyslím od toho, že jsem to byl já, tak bych tomu mladíčkovi asi s úsměvem fandil (a možná i záviděl) i dnes... ;-))

31.03.2014 11:00:30 | Amonasr

..kdybych byl tím jejím klukem, tak nevraživé pohledy jsou slabý odvar...tím chci říci, že toto na ženu pusobí dle mne silně a je třeba zvažovat své cíle. jako pochvala je to bezkonkurenčně bez debat a je to natolik pěkné, že bych se bál, aby se do mne nezamilovala, pokud to nechci...
ale asi hodně imponovala, tak tam city byly.
aproppo...fajn hudba...znal jsem cover, ale tohle ne:-)

31.03.2014 05:44:10 | Robin Marnolli

A kde je, Robine, psáno, že jsem to nechtěl…? ;-)) Ale jinak máš samozřejmě pravdu, dík za komentář :-)

To byla snad jediná melodie, kterou jsem se naučil vybrnkávat i na klavír, jak se mi asi kdysi líbila - tak jsem si na ni vzpomněl… ;-)

31.03.2014 10:52:02 | Amonasr

Kdyby Liter disponoval možností SUPERsupertipem, tak ho ode mě rozhodně získáš... Nádherné. Zhltla jsem to jedním dechem, ani nevím proč, ale měla jsem slzy v očích... Je to krásné a dojemné...

30.03.2014 21:06:07 | Gabriela Green

To mě až zaskočilo, moc děkuji :-) Za takový komentář Ti to musím ještě trošku přiblížit - pamatuji si, že když jsem to psal, tak v tom hrálo roli i milostné okouzlení, zřejmě jsi to z toho vycítila... :-) Jenže její kluk byl idol dívek na gymnáziu, juniorský reprezentant, přitom sympaťák, žádný nafoukanec, a navíc jsem s ním dobře vycházel... Takže jsem si svůj cit nechal tenkrát pro sebe a on se pak brzy přelil na jinou básnířku, jak už to v tom věku chodívá... ;-)

30.03.2014 23:27:57 | Amonasr

A využil jsi toho a řekl jí o svých citech?

30.03.2014 23:36:29 | Gabriela Green

Ne, ne, ona na to myslím ani nijak nereagovala, ale je to už tak dávno - třeba jsem jen zapomněl... ;-) Po škole jsme se už nikdy neviděli, byla o ročník níž... :-)

30.03.2014 23:42:10 | Amonasr

Smutný konec... Asi to tak mělo být a život měl s tebou jiné plány. Divím se, že na to nijak nereagovala... :-/

30.03.2014 23:48:19 | Gabriela Green

Smutný ne - mě v životě potkala ještě spousta dalších zajímavých i překvapivých vzplanutí... ;-)) A třeba to měla zakázané... ;-)

30.03.2014 23:52:57 | Amonasr

V ten daný okamžik, co člověk prožívá tu nešťastnou lásku to bývá většinou zlé... Po čase, když se ohlédne přes své rameno zpět, možná se tomu i zasměje... Láska je láska... Umí být nádherná, hřejivá, naplňující, laskavá, ale také i pěkně nevděčná, neopětovaná... A tak dál... Vždyť to každý zná

30.03.2014 23:57:23 | Gabriela Green

Naprosto souhlasím... Já mám zřejmě i výhodu jakéhosi ochranného mechanismu, že za tím, co už nemůžu ovlivnit, dokážu "pálit mosty" a moc se minulými neúspěchy netrápím... Respektive je do sebe vstřebávám spíš jako zkušenost, ze které čerpám pro budoucnost...

31.03.2014 00:09:36 | Amonasr

Tak by to mel delat kazdy, bohuzel, city to obcas jen tak kdekomu nedovoli, ovsem ty vyplivajici pouceni byvaji velmi cene, kdyz clovek vi, jak s nimi nalozit a poucit se z nich.

31.03.2014 00:21:06 | Gabriela Green

Já to občas i druhým radím, ale každý jsme stavěný jinak... ;-) I když já se k tomu taky asi spíš propracoval až časem, jinak bych se asi musel zbláznit... ;-))

31.03.2014 00:26:09 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí