Ježci na prázdninách

Ježci na prázdninách

Anotace: Letní pohádka inspirovaná přírodou

Sbírka: Šperky pohádek a pověstí

Bylo, nebylo v jednom hlubokém hvozdu v Bedřichově ,tak hlubokém že ani oči rysa nedohlédnou na druhý konec žila jedna ježčí rodina: Táta Ježek, jehož bodliny byli dlouhé, jak pletací jehlice, máma paní Ježková a dvě ježčí děti bratříček a sestřička. Říkejme jim třeba Lojza a Andulka. děti byli hodné, což o to,ale dovedli také občas své rodiče pozlobit a potrápit, ostatně jako každý kdo byl kdy malý.
Lojza a Andulka si celé odpoledne hráli v lese, jenž rostl v malé vesničce pod Jizerskými horami.les byl plný zvířecích kamarádů-bydleli zde: pan Datel, Paní veverka s dětmi nebo u potůčku sedával barevný ledňáček. Ježek Lojzík byl o něco starší, nežli Andulka a jako správný bratr se musel o sestřičku vzorně postarat.a neměl proto dostatek času na své záliby: např. kaštanovou kopanou nebo vrh šiškou do dálky.často se díky tomu na svou sestřičku zlobil, ale jinak jí měl rád.
Jednou ježčí maminka děti zavolala a povídá : ,, nachystala sem vám něco dobrého k snědku běžte do lesa a u vyvráceného pařezu o tři smrky dál bydlí váš děda Jarmil běžte,slušně ho pozdravte ,hlavně buďte opatrní a dávejte na sebe pozor.''
ježečci si při procházce v letním parnu hráli nejdřív na honěnou,pak na schovku, až po nějaké době, kdy jim k dědovi zbývalo posledních pár kroků se rozhodli že si snědí svačinu. Vůně jablečného koláče se mísila s vůni jehličí poryv větru navíc způsobil, že se dostala až do tmavé jeskyně kde bydlel obávaný a starý vlk- byl pohublý, jakoby snad sto let nejedl. Vlk zavětřil a povídá:
,, hmmm citím něco dobrého ve vzduchu. ''
starý huňáč vyšel ze svého doupěte a šel za vůní, která stále sílila. až tu najednou se zjevil před ježčími dětmi. Andulka s Lojzíkem se vlka nejprve hrozně lekli, ale Lojza si řekl, že se nebude vlka bát a jakmile vlk přiblížil tlamu se ježeček stočil do klubíčka a vytasil své bodliny a to jste měli děti slyšel s jakým kňučením a řevem vlk pelášil do tmavé jeskyně.
a Lojza s Andulkou se šťastně rozeběhli k domovu a o starém vlkovi nikdo z lesa víckrát neslyšel.
Autor Petr27, 27.03.2018
Přečteno 982x
Tipy 3
Poslední tipující: mkinka, Anděl
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Směju se.......hezké:)

28.03.2018 06:49:52 | Anděl

díky moc :)

28.03.2018 19:42:41 | Petr27

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí