O šnečkovi, který neměl domeček

O šnečkovi, který neměl domeček

Anotace: Jedno z vyprávění stromu Žabáka - stromu, jemuž z kmene kouká žabí obličej.

Sbírka: Žabákovy bajky

Dnes ti povím o šnečkovi, který se trápil, protože byl jiný než ostatní. 

 

* * *

 

Jednoho dne se tady na louce objevili šneci, kterým se tu velmi zalíbilo, a tak se rozhodli, že se tu zabydlí. Nebylo to nic těžkého - šneci mají přece své ulity, ve kterých bydlí, a tak vlastně mohou bydlet úplně všude. Vždy, když se na louce znovu sešli, obdivovali navzájem své domečky. Jeden byl pruhovaný, druhý zase krásně žlutý, jeden byl větší, druhý zase menší... A tak se tam prostě v trávě hašteřili a vzájemně si své domečky srovnávali.

 

Jen jeden malinký šneček se s nimi nikam nevydával. Zůstával schovaný v prohlubni mezi mými kořeny a zpovzdálí se na ně díval, jak se radují. Byl velmi smutný. A tak jsem se ho zeptal:

"Proč jsi tak smutný?"

"Copak nevidíš? Vždyť nemám domeček! Oni všichni mají tak hezké ulity - proužkované a barevné, a já nemám žádnou! Jen by se mi vysmáli. Tak moc bych chtěl mít také domeček! Copak jsem to za šneka, když nemám domeček?" stýskal si a dál se smutně díval na louku.

"Nu," povídám mu, "jestlipak to nebude tím, že nejsi šnek?"

"Jak to myslíš, že nejsem šnek?"

"Podívej se támhle, k tomu velkému kameni."

"No ne!" zajásal. "Tolik šneků bez domečků!"

"To nejsou šneci, ale slimáčci. Ty jsi také slimáček. I když vypadáš skoro stejně jako šneci, tak nejsi šnek. A jak vidíš, tak žádný slimáček nepotřebuje mít domeček. Slimáčci jsou šťastní i bez domečku."

"Aha!" zasmál se malý slimáček a vydal se za ostatními celý rozradostněný z toho, že je vlastně všechno jak má být.

 

* * *

 

Inu, tak to vypadá, když se slimáček snaží zařadit mezi šneky, kam prostě nepatří. Závidí jim krásné ulity, je nešťastný z toho, že on žádnou nemá, a přitom nevidí, že vlastně žádnou nepotřebuje. Když si však uvědomí, že není šnek, ale slimáček, který domeček mít nemusí, má pak obrovskou radost. Když ví, že není šnek, ale slimáček, nebude se snažit kamarádit se šneky, kteří celé dny jen srovnávají své domečky, ale najde si své vlastní kamarády mezi ostatními slimáčky. 

 

Proto se nikdy nemusíš stydět za to, že se lišíš od ostatních. Nakonec zjistíš, že bez krásného domečku jsi mnohem šťastnější než ti, kdo ho mají, ale nevidí kvůli němu nic jiného. Budeš mít kamarády, kteří tě budou mít rádi, i když nemáš domeček. A takoví kamarádi jsou ti nejhodnější.

Autor Ariella13, 08.09.2013
Přečteno 2015x
Tipy 5
Poslední tipující: Marsinka, Hesiona-Essylt, Inna M.
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí