Kouzlo lásky.

Kouzlo lásky.

Anotace: Pohádečka na dobrou noc.

Blesk stíhal blesk, nebe celé svítilo. Lilo jako z konve.
Uhodilo do staré stoleté lípy. Z jejího kmenu vypadla zlatá kulička, rozpůlila se a jakoby se vnořila do země. Bouře ztichla.
Princezna Adélka milovala zahradu po dešti. S radostí se procházela a nastavovala tvář hřejivému sluníčku. Dnes však měla dojem, že někdo na ni kouká. Rozhlížela se, ale nikoho neviděla.
Vždy, když se zastavila, ze země vykoukla hlava s dlouhými, rozcuchanými, rezavými vlasy. Byla to čarodějka Majlin, která byla spoustu let uvězněná ve zlaté kuličce. Jen princezna Adélka odešla do zámku, Majlin zamumlala zaklínadlo.
Adélka se rychle převlékala. Přijede princ Petr, který si ji už za pár dnů odveze na svůj zámek. Usmála se a najednou se proměnila v srnku. Majlin si vzala její podobu, jen vlasy se jí nezměnily. Tatínek král, sloužící i princ Petr byli překvapeni nejen vzhledem, ale i chováním princezny Adélky. Upoutala je i srnka s velkýma očima. Princezna každého kritizovala. Na každého křičela, ale když naplácala kuchtíkovi Ondrovi, který si líznul oříškového krému, srnka na ni začala útočit. Petr byl velmi překvapen odvahou srnky. Stali se z nich nerozluční kamarádi. Princezna srnku nenáviděla. Zaklínadlo jí opět pomohlo, jenže začalo účinkovat zrovna ve chvíli, když princ srnku pohladil. Ta se proměnila v ušmudlaného vrabčáka. „To se tady dějí divné věci“,řekl si princ. Ihned se vydal navštívit starou komornou na zámku, která toho spoustu věděla. „Je tady čarodějka a jen kouzlo lásky ji odsud vyžene“, řekla stará Háta a upřela prosebný pohled na prince Petra. Petr si posadil vrabčáka na rameno a jel na lov. Všiml si posměšků, že má zvláštního sokola, ale nedbal. Uprostřed hustého lesa bylo šero. Do toho šera svítily kvítky trnky. Princi se rozzářily oči. Poklekl, sundal si vrabčáka z ramene a něžně ho políbil pod kvetoucí trnkou na ušmudlaná peříčka. Kouzlo se rozpadlo, jeho Adélka mu ležela v náruči. Duhová vlna štěstí a lásky spláchla Majlin do země. Zlatá kulička byla znovu celá, ale teď už ji snad světlo světa nikdy nespatří, propadla se hodně hluboko do země.
Adélka a Petr měli krásnou svatbu, všichni se radovali a na čarodějku, která jim to chtěla zkazit, už nemysleli.
Autor mamča, 29.04.2006
Přečteno 1028x
Tipy 2
Poslední tipující: Vlk v rouše
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí