Nesmrtelná partie - Zlomený detektiv

Nesmrtelná partie - Zlomený detektiv

Anotace: Tým je postaven mimo službu a navíc jim hrozí vyšetřování za únik informací.

Sbírka: Nesmrtelná partie

Linda s Otou překročili přikryté tělo Petrovo tchýně.

"Detektiv je s dětmi v jejich pokoji" informoval je jeden z členů zásahové jednotky.

Komisařka zaklepala na dveře dětského pokoje a vešla dál, Ota zůstal stát v obývacím pokoji a prohlížel si knihovnu. Komisařka se v pokoji nezdržela dlouho. Když vyšla ven Ota se otočil a mlčky jí sledoval. Zavřela dveře a zůstala stát.

"Jak moc je to špatné s detektivem a dětmi?" zašeptal.

"Petr měl skvělou tchýni, děti babičku a Hanka mamku. Touto vraždou překročil vrah myslitelné meze, teď vlastně zaútočil na policii. Podle mého názoru je to buď blázen, nebo extrémně inteligentní jedinec, který ví co dělá a jen tak ho nedostaneme. Navíc pokud je nějak napojen na policii, tak to bude o to víc těžké. Asi budeš souhlasit, že blázen to není" dodala komisařka.

"Ani jeden není blázen, možná by stačilo dostat jednoho a ten druhý nebude mít s kým hrát " přemýšlel nahlas Ota.

"Počkáme tady, než dorazí psycholog a patolog, potom pojedeme za kapitánem" odpověděla Linda.

Cestou za kapitánem ani nemluvili. Každý z nich byl cestou ve svých myšlenkách, až po příchodu do kanceláře kapitána Drobného oba probralo jeho zhodnocení případu.

"Celý ten případ je jeden velký průser" řekl místo pozdravu.

Komisařka stála vedle Oty a zřejmě neměla chuť se vyjadřovat. Ota jako obvykle pohledem těkal po kanceláři.

"Nudím vás snad?" vyštěkl kapitán.

Ota si přestal prohlížet kancelář a svůj pohled upřel na kapitána.

"Detektiv teď bude mimo, protože nejspíš nebude moci pracovat na případu kde je obětí jeho tchýně. Asi bude potřebovat osobní volno, takže dostaneme nového parťáka. Možná nového vedoucího vyšetřovacího týmu, který nás povede k vyřešení případu že?" pronesl Ota

Komisařka se překvapeně podívala na Otu a pak na kapitána.

"Ota má pravdu, detektiv Klimeš do odvolání nebude moci na případu pracovat. Jednak z důvodu profesního, ale také z důvodu osobního volna, o které mne požádal přes zprávu, kterou mi před chvilkou poslal."

Ota vyndal telefon a začal rychle psát.

"Posílal jsem tetě zprávu, že jsem v pořádku. Bojí se o mě" dodal omluvně.

"Bohužel mám rozkazy přímo od policejního prezidenta. Komisařka a detektiv jsou do pondělí oba mimo službu, od pondělí má detektiv placené volno a komisařka dostane přiděleného dočasného detektiva. Mimochodem proslýchá se něco o úniku informaci, asi bude na tomto případu spolupracovat i vnitřní oddělení" pokračoval kapitán.

Komisařka se nadechla, ale Ota byl rychlejší.

"Děkujeme a uvidíme se v pondělí" uzavřel rozhovor Ota.

Cestou do podzemní garáže komisařka mlčela, počkala než Ota zavřel dveře auta.

"Co to kurva bylo?" bouchla komisařka

"Nutnost a pokrok v případu." kontroval Ota

"Detektiva stejně stáhnou z případu. To že jeden z vrahů je policista, nebo někdo kdo má přístup k informacím víme oba. Mimochodem nepsal jsem tetě, ale bývalému spolužákovi, který pracuje v komunikacích. Pokusí se vysledovat telefon, ze kterého vrah poslal sms detektivovi. Když budeme mít štěstí zjistíme přibližně kde byl před a po vraždě, možná udělal chybu a bude někde na kamerách když byl na cestě k oběti. Nebo když odcházel" dodal Ota.

Komisařka nastartovala a přemýšlela nad nelegálním pátráním Oty. Než vyjela z podzemních garáži měla jasno.

"Asi máš pravdu. Pokud občas trošku ohneme pravidla, můžeme je dostat mnohem dřív, ale od teď chci o všem vědět dřív, než to uděláš. Nezákonně získané důkazy jsou nám k ničemu. Na druhou stranu drobná pomoc při cestě k získání důkazů, bude snad v pořádku" pronesla tiše, jako by se bála odposlechu ve vlastním autě.
Ota přikývnul a zbytek cesty mlčky sledoval ulice. Vysadila ho před vchodem kde bydlel. Rozloučil se a pomalu odcházel, ještě se po něm ohlédla.

Večer přišla Lindě i Otovi stejná zpráva od kapitána : "Zpráva z patologie a forenzního bude až v pondělí, takže v 8:00 v mé kanceláři".

Sobota ráno

Oty spolužák poslal e-mail s informacemi o telefonním čísle už v 7 ráno. Ota ani nečekal víc než jedinou zprávu, kterou vrah poslal detektivovi. Předplacenou sim kartu aktivoval přibližně minutu před odesláním zprávy. Zajímavější však bylo, že z telefonu ji vyndal a nejspíš zničil až v době, kdy byl detektiv u děti a Ota s komisařkou před budovou. Z čísla které bylo použito na anonymní oznámení bylo jen jedno volaní, sim pak byla zničena. Podle místa volání byl vrah už na cestě za svou obětí. Ota ještě chvilku sledoval zprávu a v hlavě se snažil si přehrát sled událostí. Zvedl telefon a zavolal Lindě.

Ota vzhledem ke komisařky postavení mimo službu navrhnul schůzku s projížďkou v restauraci pod Karlštejnem. Linda přijela na své Suzuki a o pár minut později doburácel Ota na svém Harley. U kávy ji sdělil vše co se dozvěděl. Na závěr jí podal vytištěný email. Stejně jako Ota ráno si ho prohlížela a přemýšlela.

"Byl tam a nejspíš nás všechny viděl, možná i my jeho. Zkusím v pondělí sehnat záběry všech možných kamer. Na domovních toho moc asi nebude, ale IZS by mohla něco mít" vyhrkla Linda.

"To samé mne napadlo ráno, když jsem si v hlavě přehrával sled události. Jsem rád, že Ti to taky došlo" odpověděl s úsměvem Ota.

"Dnes je káva na mě, arogantní gentlemane. Pokud bys měl zájem, tak si můžeme cestu do Prahy trošku prodloužit, za předpokladu, že to Ty a ten Tvůj uřvaný šicí stroj zvládnete" ušklíbla se Linda.

Přestože Linda svou motorku ovládala dokonale, Otu měla neustále za zády. Cesta do Prahy se prodloužila o více než padesát kilometrů, ale při loučení na okraji Prahy toho ani jeden nelitoval.

Neděle

Pro Lindu to byl den aktivního odpočinku. Uběhla patnáct kilometrů, zašla si na střelnici a pak dvě hodiny tréningu krav maga. Večer si objednala jídlo a u filmu doufala v bezesný spánek.

Ota seděl u počítače a obnovoval své kontakty ze škol a kurzů na kterých byl.

Detektiv Klimeš seděl v kavárně na letišti a v hlavě si již po několikáté připravoval, jak to řekne manželce. Každá verze, která ho napadla končila pláčem a výčitkami.

Pondělí

Přesně v 8:00 vešla komisařka s Otou do kanceláře kapitána, u stolu již seděl kapitán a nový detektiv. Oba příchozí sjel detektiv pohledem a počkal, až jim kapitán povolí si sednout.

"Detektiv David Smolný je nový člen týmu, díky jeho zkušenostem a vaší spolupráci věřím, že případ brzy uzavřeme." nejistě dodal kapitán

"Budu se snažit co nejrychleji se dostat do obrazu a být teamu k užitku. Smolný je jen příjmení, vlastně prokletí, protože já přináším štěstí." pronesl Martin Baroš ( alias vrah č.2) a upřel pohled na Otu.
Autor Honza2323, 15.01.2024
Přečteno 90x
Tipy 1
Poslední tipující: Marry31
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavý příběh, mám ráda podobné detektivky

16.01.2024 07:06:09 | Marry31

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí