Hořká

Hořká

V ruce držel sluchátko telefonu.
„Máte strach? Nic neříkejte, vím že máte strach. Bojíte se smrti.“
„Poradím Vám jak se zbavit strachu. Možná byste ho mohl překonat. Stačí zemřít.“
Potom se z druhé strany telefonu ozvala tlumená hudba. Chvíli ještě čekal a poslouchal, jestli se hlas nevrátí, ale nevrátil se, jenom tichá hudba stále pokračovala.
Zavěsil sluchátko a všiml si, že na zemi leží několik desítek vyražených zubů.
O kousek dál leželo několik špinavých bot.
Vyšel po schodech nahoru, ale východ byl uzavřený a zatažený plechovou roletou. Vše ozařovalo bílé světlo zářivky, ale jinak tu nebylo nic. Nedalo se dělat nic jiného než se vrátit dolů na stanici metra.
Posadil se na lavičku u zdi a vytáhl z kapsy zmuchlané noviny. Začal je číst. Po chvíli si všiml, že u sloupu ve stínu stál muž, který teď vyšel a díval se do tunelu metra, takže jeho obličej osvětlovalo světlo. Jeho obličej měl nějakým způsobem zvláštní tvar. Pod nosem měl knírek.
Byl nějakým způsobem povědomý, i když těžko říct jestli ho skutečně znal nebo se jenom podobal někomu z jeho fantazie. Muž se několikrát podíval směrem ke schodišti a pousmál se, když se jejich pohledy setkaly.
Po chvíli došel na stránku, kde jeho pozornost upoutala fotografie. K neuvěření – byl to portrét muže dost podobného tomu, který tu stál a čekal na metro.
Celé nástupiště zaplnil hluk přijíždějícího metra. Zvedl oči a viděl, jak muž nastoupil. Když se metro rozjelo, obrátil se muž k oknu a s lhostejným úsměvem se díval směrem k němu.
Bylo to tak, byl to přesně on. Naprosto přesně on.
Metro zmizelo v tunelu a jemu přeběhl mráz po zádech. Portrét toho muže byl na stránce oznamující úmrtí.
Autor Krapet, 06.06.2011
Přečteno 481x
Tipy 7
Poslední tipující: MatyhoZmaty, LenkaT, mkinka, Fanosh, Bambulka, Trystan ap Tallwch
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hrůzostrašný příběh :O

22.06.2023 11:14:37 | MatyhoZmaty

No, já mám zážitky z metra, jak jako malé / caa čtyři roky/ se mi zaklínila nožička mezi nástupiště a vlak. A pořád když nastupuji, tak slyším sebe, jak říkám.Maminko, ona ta nožička nejde vyndat. Jo, tenkrát mi jí rvala a já řvala, bota zůstala pod vagónem. Nejhorší bylo tenkrát to, že okolo bylo spoustu lidí a nikdo nepřispěchal na pomoc. No nohu mám i po xy letech, ale zážitek je živý.

14.06.2022 19:40:32 | mkinka

Máš psací talent, ale první část má velice slabou návaznost (vyražené zuby, špinavé boty??) To se v mertu někdo pral a co telefon? Nerozumím.

05.05.2012 10:54:25 | kolinko

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí