A pověste ho vejš . . .

A pověste ho vejš . . .

Anotace: Minipovídka: Věděla jsem, že je zle . . . začala jsem myslet! . . . mám k němu totiž dost silný citový vztah . . . ach, jak milosrdné . . . ostatní na něj pohlédli s nadějí . . . no, možná by to šlo

 

 

A pověste ho vejš . . .

 

 

     Když jsem ho zahlédla čmuchat u našich dveří, věděla jsem, že je zle. Ano, stopař, znala jsem to z indiánek. Prozkoumá terén, vyhodnotí situaci a poté se vrátí zpět ke své bandě s informacemi. Nevím, jak je u vás, ale u nás je docela fajn, tady se jim bude natuty líbit, napadlo mě a stěží jsem potlačila vzlyk. Odplížila jsem se a začala myslet! Tááákže je to zcela jasné. Není moc času. Dokázala jsem si živě představit, k čemu dojde za pár hodin. Vtrhnou sem a . . . Měli bychom se na to nějak připravit. Kdo je připraven, není zaskočen. Bylo půl páté ráno, ještě jednou jsem se hluboce zamyslela. Jistě chápete, v tu chvíli jsem nemohla jinak.  Evakuace bude nezbytná, to už bylo jisté. Musím zachránit rodinu, to je prvořadé. Dále bude následovat domácí zvěř a až pak to ostatní. Jen mě trápilo, že si s sebou nebudu moci vzít svůj starý skříňový šicí stroj, mám k němu totiž dost silný citový vztah. Možná, kdybych ho zařadila před Macíka a Šmudlu??? . . . krátce jsem vrhla svůj pohled na ty dva chlupaté mňoukající tvory. Ach, jak milosrdné, ty chuděry vůbec netuší, že jejich dosavadní život bude zakrátko v troskách . . .

 

     V s t á v á t ! zařvala jsem na celý dům. Jeho obyvatelé připomínající zombí se začali potácet k místu řvaní - do kuchyně. Když si protřeli svoje zraky, z mého zraku pochopili, že situace je opravdu vážná. Jsou tady! Ta dvě slova stačila, víc jich nebylo třeba . . .  Měli jsme slzy na krajíčku. Bylo to na pytel. Co budeme dělat? Ptali jsme se jeden druhého, druhý třetího, třetí čtvrtého a ten čtvrtý zase toho prvního. A domácí zvěře?  Ne, té jsme se neptali. Nechtěli jsme jim způsobit trauma takhle dopředu . . . A co kdybychom se - bránili? napadlo někoho z naší skupiny. Ostatní na něj pohlédli s nadějí. No, možná by to šlo, připustila jsem. Kolik jich vlastně je?, zeptal se kdosi. Jeden  - stopař, upřesnila jsem. Zpráva vyvolala opravdovou euforii! Takže to znamená, že ještě není vše ztraceno?! Kde je teď? V chodbě! Tiše jsme se plížili do chodby. Byl tam! Chtělo by to provaz, nadhodil zase kdosi. Mám, zašeptala jsem, moje pěst pevně svírala špulku s nití. A pověste ho vejš, ať ostatní vidí, že se nedáme! odfrkli posměšně Macík se Šmudlou, když procházeli kolem nehybného mravence . . .

Autor Fany, 29.05.2017
Přečteno 871x
Tipy 24
Poslední tipující: Tlachapoud, Martinecka23, Iva Husárková, Amonasr, Jort, bogen, Koblížek, Lighter, Avola, piťura, ...
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Škoda, že jsem tu nový, tak mě ostatní předběhli s hodnocením. Napínavé až do konce.

13.09.2018 10:07:19 | Tlachapoud

:-) to nevadí, stejně mě to potěšilo :-)! Díky moc :-)!

13.09.2018 11:25:19 | Fany

děkuji za rozesmání po ránu :-) M.

24.07.2018 08:29:28 | Martinecka23

:-) moje radost Martinecko23 :-)! Díky pěkně :-)!

25.07.2018 12:39:18 | Fany

Pověste ho vejš a dejte před něj lupu, aby to ostatním bylo jasné už z dálky. Velmi pěkně napsané. Pobavil jsem se.

29.05.2017 17:57:47 | Dědek mrak

:-) a Vy jste mě Dědku mraku pobavil svým vtipným komentářem :-))), díky moc a přeju krásný den :-), ať Vás babička moc nezlobí :-)!

30.05.2017 08:28:51 | Fany

Jo tak to je kvalitka. Já blbec byl napnutej až ke špulce s nití. :-) Děkuji za hezkou chvilku.

29.05.2017 12:41:18 | Koblížek

:-), mám radost Koblížku z Tvé milé reakce, děkuju pěkně :-)! a určitě nejsi blbec :-)!

30.05.2017 08:27:35 | Fany

prostě mě bavíš:-)

29.05.2017 11:47:15 | Avola

:-), tak to mám prostě radost velikou, Avolo, děkuju a krásný veselý den :-)!

29.05.2017 12:04:16 | Fany

to se mi ulevilo! ST! :-)

29.05.2017 11:20:47 | piťura

:-), mně se taky ulevilo, že se Ti líbilo, piťuro a díky moc :-)!

29.05.2017 12:03:34 | Fany

Kam se na tebe hrabou autoři detektivek. :-) I když jsem v pohodě, tak každé ráno i náladu ještě zlepšíš.

29.05.2017 06:44:13 | banan

:-), díky moc, Franto, za pěkná slova, a já mám tím pádem taky lepší náladu :-)! Hezký celý den :-)!

29.05.2017 12:02:48 | Fany

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí