RANAŘKA

RANAŘKA

Anotace: povídka na téma volně zadanéjinou osobou

Tento příběh se odehrál před mnoha lety – tehdy jsme se s manželem čerstvě nastěhovali do útulného domečku v coloradském Boulderu. Jako téměř čerství novomanželé jsme si nežili špatně – manžel Joseph Fitzpatrick získal slušné místo chirurga v Denverské Všeobecné na ortopedii a já Catherine E. Fitzpatrick se stala zodpovědnou vedoucí dětského oddělení luxusní knihovny přímo v Boulderu a žili jsme si poklidným životem prozatím bez dětí jen se štěnětem boxera jménem Kenzo.

 

 

Jediné co mi po čase začalo dělat starosti, byly pozdní návraty mého muže, který se často vracel až k ránu, protože zaskakovat za nemocného kolegu na pohotovosti.  A vzhledem k tomu, že Joseph byl natolik důvěryhodná osoba a já zamilovaná až po uši podezření z  nezřízeného flámování nebo dokonce nevěry nepřipadalo v úvahu – hlavní problémy spočíval v jeho neustálém zapomínání klíčů a bezpečnostního kódu takže se nám pravidelně spouštěl alarm a vyřvával na celou čtvrť třeba ve dvě ráno, plané výjezdy jsem už ani nepočítala, ale bez „bezpečáka“ jsem se doma bála už, protože kolem obcházely zprávy o jakémsi prapodivném individuu v bílém plášti, který již spáchal několik ošklivých vloupání a přepadení.

 

 

Můj muž na moje nářky vždycky reagoval větou „Jestli se bojíš, kup si pistoli a já tě s ní naučím zacházet“a já mu na to tvrdohlavě odpovídala vždy to samé „Ani náhodou, nic co střílí, mi nesmí přes práh“.  Pak se nějakou dobu nedělo nic – zprávy o tajemném lupiči v bílém ustaly a i manželovi se zdárně dařilo pamatovat na klíče i kód takže jsem vše pustila z hlavy a začali jsme uvažovat o prvním dítěti, což mě totálně pohltilo do té doby, než přišel onen večer. Opět jsem byla sama doma, Kenzo chrápal ve svém košíku a všude panovalo až podezřelé ticho takže jsem brzo usnula i já – probudil mě až šílený řev alarmu a do okna přede mnou se sápala podivná osoba v bílém plášti! V první chvíli jsem byla úplně paralyzovaná, neschopná jakékoliv reakce, ale po pár vteřinách se mi přece jen podařilo nějak vstát a doplazit se do předsíně, kde jsem nějakým zázrakem z držáku na deštníky vyšťárala dřevěnou baseballovou pálku a pak sem jako šílená vběhla zpět do obývacího pokoje a mydlila tu oplášťovanou příšerou hlava – nehlava. 

 

 

Moje běsnění zarazil až úpěnlivý výkřik „Proboha Kate, přestaň to sem já!“  Až v tu chvíli jsem si celá zděšená uvědomila, že domnělý zlosyn není nikdo jiný než můj muž, který si opět po nějaké době zapomněl klíče a ve strachu z dalšího planého poplachu raději vlezl do domu otevřeným oknem v domnění, že když je otevřené okno, nebude zapnutý alarm – k jeho smůle jsem ten zatracený „bezpečák“ bohužel zapnula a nechala otevřené okno.  

 

 

Ale nakonec se vše v dobré obrátilo – Joseph přežil můj útok se slabým otřesem mozku, spoustou modřin a dodnes kvituje mé rozhodnutí nekupovat zbraň slovy „Ještě, že sem ti tu bouchačku tehda nekoupil, protože bys mi ustřelila palici, takle jsem do ní tou palicí jen dostal“ a následně propadá až hysterickém záchvatu smíchu.  Ale co, stalo se to už dávno a tak historku dáváme k dobru při rodinných setkáních nebo pro naše děti – dvojčata Adama a Alexandru, kteří se tím také náramně baví a často mě hrdě přestavují svým kamarádům jako máti – ranařku.

 

 

Autor Zaphra, 01.02.2015
Přečteno 346x
Tipy 5
Poslední tipující: lada34, Lůca, Vyvrženec
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Líbilo se mi to, jen by mě zajímalo, kdo byl ten tajemný člověk v bílém plášti a kterém mluvilo okolí. Že by si manžel občas spletl dům a dobýval se jinam?? :) A taková drobnůstka ( jsem degenerovaná prací, jinak bych si toho nevšimla) chirurgové dělají na chirurgii a ortopedi na ortopedii, je to úplně jiný obor ;)

01.02.2015 21:44:07 | Lůca

To individum byla prostě nějaká neznámá osoba. A to s tím chirurgem bylo myšleno tak, že onen lékař byl speciálista a prováděl např. výměny kyčelních kloubů apod. Existují totiž i ortopedické operace např. zlomenin a tak.

06.02.2015 19:09:00 | Zaphra

Traumata (zlomeniny) řeší traumatologové - chirurgové.. Výměny kloubů mají na starost ortopedi. Jsou to obory jiné, ale jsou si hodně příbuzné.. Ale o je jedno, byla to jen taková drobnost. Jinak jsem samozřejmě chtěla říct, že se mi povídka líbila..

06.02.2015 19:13:01 | Lůca

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí