Svatá Lucie

Svatá Lucie

Anotace: Trošku něžné karibské romantiky s divadelním dialogem.

Zlatavé slunce žhavokrásné, pomaličku vycházelo zpoza obzoru moře karibského, zahaleného velkými mráčky zlatorudými. Písečné pobřeží žlutojasné, příbojem vášní zpěněné, svůdně a sličně laskalo naše nožky něžně čaroskvoucí.

Romeo:
Podívej, má drahá, jak korona sluneční proniká skrze obláčky nebeské, i samotných ostrůvků se dotýká.

Julie:
Ach miláčku, tys něžný a pozorný, nápadem vynikáš a inspirací tvoříš.

Objímajíce se navzájem, a sedíce na kmeni stromu převelikého, sledujeme půvabně neskonalé dálavy, zčeřené oparem mlžným divukrásným, vystupujícím z hájoví korun palem zelenolistých v laguně azurových krás. Líbezný pařízek dávnnověký, modrými vodami omývaný, přílivem rajským políbený, se kořeny svými mohutně dotýkal linie pobřežní, po jejímž povrchu cestovaly nádherní krabi kokosoví, shánějíce potravu klepýtky svými.

Romeo:
Miláčku, co kdybychom si udělali malý výlet a prozkoumali podmořskou krajinu. Líbezné kouzlo korálového světa nám odkryje svět neskomírných krás.

Julie:
Vynikající nápad, můj milý, jsem vzrušená tvou úžasnou myšlenkou, vezmu si své věci a můžeme jít.

Lodičkou malou přenádhernou, se vydáváme na volné moře, zašnorchlovat si kolem nedalekého útesu korálového, rozličnou faunou obklopeného. Unášející proud rozkošně plynul rytmem blahokrásným. Bytostné stádečko delfínů skákavých, nás doprovázelo kolem lodi a pozorujíce doteky milostné sladce soropělo písně lásky velebené.

Romeo:
Poslouchej miláčku, jak sladce zpívají, podívej, oni cítí vášeň lásky obrovskou.

Julie:
Líbej mě můj drahý.

Po chvilce spanilé jízdy romantické, se pod námi začal objevovat první skvosty magických zahrad světa podmořského.

Romeo:
Tak jsme na místě. Můžeme se vydat pod hladinu, určitě zažijeme neskonalý zážitek.

Julie:
Už se nemůžu dočkat.

Hladina modravá jala naše těla vášní chladivě jemnou. Líbezný páreček karet obrovských, čarokrásných, sledoval naše počínající dobrodružství. Půvabní rejnoci obrovští, čeřily jemný písek zlatonosný, ladnými pohyby svými. Útesy božské tvarokrásné, krášlily místní sasanky barev duhovitých. Se svými chapadélky drobnokřehkými, lákaly rybičky klaunů rudobělých k ochraně před hosty nezvanými, pozorujíce půvabné hvězdice červenojasé. Kouzelné ježovky diadémové, se lehce pohupovaly při dnu písečném i na kaméncích prvohorních. Tiše a pokojně sledovaly protější hejno koníků mořských, tančících okolo východního útesu obrovského, zkrášleného malinkatými měkýši jemnokrásnými. Půvabné medúzy zvonovité, laskaly světelné rozkoše paprlšků slunečních, prostupující pod hladinou čírojasou.
Čas pomalu plynul a naše podmořské dobrodružství se pomaličku chýlilo ke konci svému.
I vysedáme opět na loďku dřevěnou, kde odpočíváme a necháme se zvolna unášet proudem k pobřeží, na pohupujících se vlnkách moře karibského.

Romeo:
Tak jak se ti líbilo naše romantické dobrodružství?

Julie:
Jsem dojata, byl, to neskonale krásný zážitek, můj milý.

Slunce pomaličku dokonávalo svou celodenní pouť, a ve zlatavé nádheře se loučilo s rájem tropickým. Nad ostrovním svahu, nad korunami stromů, se před námi objevila malá dřevěná restaurace.

Romeo:
Po náročném dni mi docela vyhládlo, co kdybychom okusili místní kuchyni, támhle na kopci stojí malá restaurace.

Julie:
Já už jsem také docela hladová, náš výlet byl úžasný, ale i vyčerpávající, můžeme tedy vyrazit.

Ve svitu právě zapadajícího slunce, veslujeme do zátoky Jalousie, okusit místní krmi domorodou.
Po schůdkách dřevěných, držíce se za ručky svoje, stoupáme na vrchol kopce, pozorujíce plameňáky rudosvoucí, dopřávajíce si hojné koupele ve vodách ostrovních. Půvabné soropění papoušků vzácného druhu arara se půvabně snášelo z korun exotických akácií, rostoucí na úpatí pralesního ráje.

Romeo:
Ach Julie, zde pod korunami stromů se mi zdáš stále krásnější a spanilejší.

Julie:
Ó miláčku, tys tak pozorný.
Podívej, ještě pár schůdků nám zbývá a budeme u cíle.

I vstupujeme do restaurace Dashneene, vystavěné na skalnatém podloží vápencovém, jehož stěny byly zpevněné zabradlím dřevěným z mahagonu lakovaného.

Romeo:
Tak andílku, jaký stůl si vybereme?

Julie:
Tento u zábradlí, Romeo, z něj můžeme pozorovat krásné skalnaté vrcholky na protější straně.

Usedáme tedy za stůl ozdobený malinkatou strelicícií vonnou ve vázičce jasnolesklé, se dvěma porcelánovými talíři, stříbrnými příbory, a hedvábnými ubrousky.
Líbezná vůně božsky jemná, nesla se z místních květináčů terakotových, osázených květnatými phalaneopsisy vystavených u zábradlí dřevěného.
Kochajíce se nádhernými pohledy do údolí lemovaného dvěma skalisky sopečnými, si něžnými slůvky vybíráme z jídelního lístku půvabnou krmi domorodou.

Romeo:
Miláčku, na co máš chuť?
Já bych si vybral smažené garnáty v těstíčku s krevetovou omáčkou a hranolkami.

Julie:
To zní velice dobře, já si dám to samé a k pití nějaké dobré víno.

Romeo:
Pane vrchní, můžeme si objednat?

Vrchní:
Hned jak vyřídím tyto platící zákazníky, tak jsem u Vás.

Po malé chvilce, k nám přichází muž v černobílém šatu oděný, urostlé postavy, indiánského vzhledu, s rudými vlasy spletenými do culíku.

Vrchní:
Dobrý večer milí hosté, co si objednáte?

Romeo:
Dobrý večer, dali bychom si smažené garnáty v těstíčku s hranolkami, dále avokádový salát se zeleninou, a k tomu nějaké dobré víno, jaké nám můžete doporučit?

Vrchní:
Domaine Leroy Musigny Grand Cru 2012, má krásnou hedvábnou strukturu a velmi jemnou květinovou chuť.

Romeo:
Tak jednu lahvinku bychom mohli ochutnat, co říkáš miláčku?

Julie:
Určitě ano, skvělý výběr Romeo.

Vrchní:
Dobrá tedy, posečkejte chvíli, zapálím Vám zde na stole dvě svíčky, jako pozornost našeho podniku.

Romeo:
Děkujeme vřele.

Pijíce chutné víno, po večeři kouzelné, začínáme pomalinku přemýšlet nad tím, kde složíme naše unavená tělíčka, po dlouze nabitém dni.

Romeo:
Hej pane Vrchní, prosím Vás, nebylo by možné u Vás zde přenocovat, máte volný pokoj?

Vrchní:
Normální zákazníky u nás neubytováváme, ale pro vás dva udělám vyjímku, jste mi od začátku sympatičtí. Vezměte si tyto klíče a projděte přes zadní dveře na dvorek za restauraci, mám zde připravené dva bungalovy na přespání pro opravdu věrné zákazníky. Účet za nocleh a večeři vyrovnáte zítra ráno na baru.

Se slovy díku a dobré noci se odebíráme složit hlavu svojí. Pomalu procházíme přes dvoreček sličný lemovaný exotickými agávemi pruhovatými do bungalovu porostlého vonnými passiflorami. Vysvlékáme se, uleháme vedle sebe, a za svitu stříbřitě oděných hvězd, přes okénko malé zářících, pozvolna upadáme do spánku slastiněžných krás.
Autor Romantik, 13.09.2022
Přečteno 283x
Tipy 6
Poslední tipující: Fialový metal, Holoxicht, mkinka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:)
v první polovině jsem se nepřestával smát a drhou jsem se obával, že se při večeři júlinka s romouškem otráví nějakou domorodou specialitou.

13.09.2022 18:55:26 | Slav Milo

Příjemně laděné.

13.09.2022 18:07:25 | mkinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí