Geirangerfjord

Geirangerfjord

Anotace: Dobrodružná cesta po nejkrásnějším norském fjordu:

Rozkošné norské ranní jitro veleslavné, čeřilo vody výsostné slovutným vánkem atlantickým. Stříbřité mlžné páry blahodějné, stoupaly tiše z hladiny oceánské a milostnou silou slastijemnou hýčkaly úboční skaliska fjordu geiranderského na obzoru růžovorudém. Libozvuk vlnek láskyvroucích nesl se velebným ránem divotvorným a doteky svými jiskrnými laskal boky trajektu obrovského, na němž vplouváme do samotného nitra skal divukrásných.
Třpytnatá hladina jasně tmavomodrá, lehce zrcadlila malebné vrcholky sněhobílé, horskými hvozdy poseté, v barvách léta smaragdoplodého. Kouzelné roubenky milokrásné, se stříškami travnatými, zdobily malinkaté rovinky zelenožluté, vystupující z lesních porostů bujnolistých, na kterých tu a tam rostly olšiny blahorodé, ve skupinkách sličných. Mohutné prameny vodopádu sedmisesterského spadávající z výšin velecenných, sladce laškovaly s povrchem skálopevným, na němž se něžně rozpadávaly na tisíce krůpějek drobnokrásných.
Za útesem spásným ostrohorským, strmně se nořícím pod hladinu sladkosnivou se před námi z poza korunek sosnovelkých, vynořila malá starobylá rybářská vesnička Geiranger. I vysedáme v přístavišti kamenitém, lemovaném anglickým trávníkem mechojemným, na němž se blyštily růžové kvítečky vřesů drahocenných.
Procházíme se okolo dřevěných domečků severských, a dále směřujeme do kopečka velstrmého, ku silničce šedosvětlé navštíviti vyhlídky slunkokrásné. Líbeznými serpentýnami vysokohorskými, jemně se zařezávajícími do hřebenů skálopevných, stoupáme výše pomalou chůzí naší snivou, prohlížejíce si z odpočívadel vševidoucích, hluboký záliv mořský se skalními rozsedlinami mnohočetnými, na jejichž lučinách zlatokvětých se bytostně vyjímaly věhlasné farmy štědroplodé. I vydáváme se k jedné z nich natrhati si severské jahůdky medosladké i nádherná jablíčka rudokrásná. Drobounké kozičky sněhobílé na kraji cesty pasoucí, nás vítaly mekotem svým zvukojemným, žádajíce o milostně něžná pohlazení slastijemná.
Po pěšince ouzce přerozkošné se ubíráme podél výklenků skalních, obrostlých arktickými máky červenokvětými, k místnímu kaňonu říčky Geirangelra, navštíviti věhlasnou Lavičku Královny Sonji, z níž sledujeme v objetí našem láskověrném, na moři připlouvající záoceánské parníky nejkrásnější z přístavu věčně blahokrásných ku pobřeží stobarevnému….
Autor Romantik, 20.10.2022
Přečteno 205x
Tipy 4
Poslední tipující: danaska, mkinka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Také jsem si před lety užila norské fjordy, ráda jsem četla tvou povídku. ST a pozdrav z Prahy.

20.10.2022 19:20:01 | danaska

Kamarádka tam byla.rada jsem četla.

20.10.2022 16:17:15 | mkinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí