Šachová partie

Šachová partie

Anotace: Hra o život

Probuzení jako každé jiné. Dlouhé vlasy ji splývají na polštáři a tvoří kolem její hlavy malou svatozář. Naučeným pohybem se natahuje pro svůj telefon ležící na polici... 18 nových zpráv..... Celým tělem ji projel dobře známý pocit obav mísících se se vztekem a pocitem beznaděje i bezpráví. Emocemi ji vibrovalo celé tělo. Otevřela první z nich a zrudl jí vzteky obličej. Urážky. Nadávky. Obvinění. Zlost. Vše smíchané v jeden koktejl bodajících a ubližujících vět koncentrovaných do pár řádků a pro posílení účinnosti vzteku na druhé straně navíc doplněných urážlivým videem. Zkažené ráno. Stažený žaludek. Člověk, kterého miluje z celého srdce, ji právě srazil na zem. ŠACH…. Tělo reaguje na stres, celé se třese. To ponížení nechce snést. Ukápne ji slza na pyžamo a v okamžiku je jako časovaná bomba. Prsty jí jezdí po klávesnici rychlostí blesku a zcela cíleně míří na jeho citlivá místa. Odplata. Řízené rakety mířící k srdci. MAT…. Teď už může vstát. Osuší další uroněnou slzu, ustele naučeným pohybem postel tak, jako to dělá každé ráno. Podívá se na tašku v rohu ložnice. Čeká ji nelehké období, na které se připravuje už třetí měsíc. V duchu přemýšlí, proč s ní stále hraje nové a nové partie. Navíc v tuto dobu. Ví moc dobře, co ji čeká. I tak hraje dál. Kolikrát už hru dohráli? Kolikrát už si pověděli, že další partie je zbytečná. A přeci opět postavili figurky. A další souboj pokračoval. Nemohou se shodnout. Oba jsou hrdí. Oba jsou paličatí. Oba mají velká ega. Ale každý je diametrálně jiný. Jakmile nastane bod, ve kterém se neshodnou, oba si stojí za svým. A neustoupí. Že je možné věkem získat rozum a odstup? Zkuste takové dva jedince postavit do ringu. Není vítěze, není poraženého. Ze dvou bojovníků se stanou dva oslové se svou neochvějnou pravdou, ze které neustoupí. ŠACH - MAT. Síly jsou vyrovnané. Jejich hry plné oboustranné bolesti pokračují až do osudného dne…… Je v pokoji, vyděšena k smrti, sama. Vše kolem je v bílé barvě. V některých částech světa bílá barva symbolizuje smrt. Nechce na to myslet. Čekala na něj. Čekala, že přijde a obejme ji. Že jí poví, že vše bude dobré. Že vše zvládnou. Ať se nebojí…. Nepřišel. Vezou ji chodbou. Pozoruje míhající se světla, naivně se rozhlíží kolem sebe pátravým pohledem. Nikde ho nevidí. Výtahem sjedou do patra k místnosti, která ji nahání hrůzu. Před vstupními dveřmi se naposledy rozhlédne. Není tam. Slíbil to. ŠACH….. "Tak už pojďte, čekáme tu na vás, jste hlavní hvězdou dnešního dne"..... Chce zůstat bdělá co nejdéle, dodává ji to alespoň minimální pocit sebekontroly. Pozoruje měřící přístroje, mikroskop, který vypadá jako z filmů z budoucnosti, personál kmitající kolem ní. Začíná se ji nekontrolovatelně třást celé tělo.... "Dostala jste se na nejvyšší metu", vtipkuje operatér, kterému se chystá na dalších x hodin zcela odevzdat svůj život. Operace mozku..... Bojí se jako nikdy předtím. A on nepřišel. "Uspíme vás".... MAT… Game over.
Autor Fénix, 22.02.2024
Přečteno 113x
Tipy 6
Poslední tipující: Lesní žínka, cappuccinogirl, Marry31, mkinka
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Opravdu jsem byla zvědavá, kam text povede... napsáno velmi čtivě.

22.02.2024 11:24:12 | cappuccinogirl

Děkuji :-)

22.02.2024 12:35:32 | Fénix

závěr mě zklamal, takový zvrat a "zápletka" na způsob operace mozku a nemocniční chodby je najednou mimo souvislosti. Předchozí povídání bylo živé a opodstatněné.

22.02.2024 07:44:56 | Ezop

:-) děkuji za komentář a ano, chápu, je to jako vytržené z kontextu, že? Nicméně příběh je inspirovaný skutečnou událostí, kde vše souviselo se vším. Operace byla už jen završením celého sledu navršených křivd.

22.02.2024 12:43:37 | Fénix

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí