Životní síla a odvaha

Životní síla a odvaha

Anotace: když je práce a koníček v souladu

Profesionální sportovci plní naše zprávy, časopisy, noviny a jiná média. Ovšem máme i sportovce, kteří jsou sice nenápadní, ale za to jejich efektivita je obdivuhodná a snaha s odhodláním, vytvářejí ruku v ruce jedinečné spojení, které vede až k vítězství. Ráda bych vám představila příběh muže, který si v životě prošel mnohým, ale neodradilo ho to od jeho cílů být úspěšným sportovcem a zároveň skvělým fitness trenérem. Jmenuje se Martin Bihary a nyní s ním odkryjeme tajemství jeho úspěchu. Vyrůstal v Rokycanech a žije zde dodnes. Přišel na svět s kombinovaným postižením nohou a zraku. Chodil na speciální školu a dětství prožil jako kdokoliv jiný. Svoje postižení si sice nepřipouštěl, ale přes svůj drobný vzrůst byl mnohými šikanovaný, kdy se mu spolužáci posmívali a dobírali si ho. Zlom nastal ve chvíli, kdy si Martin uvědomil, čeho chce v životě dosáhnout a začal chodit na kroužek karate, kde si posílil své sebevědomí. Na prahu dospělosti se začal věnovat bojovému umění naplno a založil školu, která nesla název SAKURAI. V této škole bylo na výběr z více bojových sportů jako jsou například karate, judo, aikido a ju-jitsu. V tomto složení sportů zaujal širokou škálu zájemců různých věkových skupin, od dětí až po dospělé. Rozšířením sportovních znalostí teprve zjistil, že to čemu se tak intenzivně věnuje, chce vykonávat naplno a rozšířením svých obzorů v sobě našel bojovného ducha, který ho posunul o příčku výš. Nebylo jeho cílem protivníka eliminovat fyzicky, ale svým klidem a duševní vyrovnaností dospět ke zdárnému řešení. Toto učení dodnes převádí i do svého běžného života. Ne vždy je vše ale zalité sluncem, a tak i u Martina tomu nebylo jinak. Jeho snem bylo zapojit se aktivně do světových soutěží se stejně nebo jakkoliv podobně postiženými lidmi. Ovšem k jeho smůle nebylo pro handicapované v tomto směru žádné sportovní uplatnění.

Ale protože má silnou vůli a tak snadno se nevzdává, podařilo se mu sehnat kontakt na centrum zdravotně postižených sportovců, které bylo jediné tou dobou v Čechách, konkrétně v Českých Budějovicích. Po schůzce v tomto centru se dozvěděl o disciplíně bench press, která dávala možnost i lidem s jeho zrakovým postižením. S nadšením souhlasil a jeho aktivita se v roce 2003 začala naplno rozvíjet a v tomto roce dokonce vyhrál mistrovství České republiky se zlatou medailí. Ve své váhové kategorii úspěšně pokračoval a v roce 2005 získal svoje první ocenění na mistrovství světa. V tu dobu už byla jeho kariéra v plném proudu. Následovalo mistrovství Evropy v roce 2006, kdy získal svůj první pohár, překonal veškeré váhové kategorie a stal se absolutním mistrem Evropy. Mnozí by očekávali, že tyto počáteční úspěchy vynesou Martina mezi sportovce, kteří si svými výkony vylepšují ego, ale on však zůstal svůj takový jaký je, správný obyčejný člověk, který si na nic nehraje. I nadále zůstával v soutěžích mezi postiženými, ale když se mu naskytla příležitost soupeřit se zdravými sportovci, s nadšením se toho chopil a bral to jako svoji výzvu, kterou završil prvním místem u nás.
Výčtem ocenění bychom mohli pokračovat ještě dlouho, neboť Martin se tomuto profesionálnímu koníčku věnuje aktivně dodnes. V současné době je desetinásobným mistrem světa a ještě letos v říjnu bude obhajovat v Egyptě svůj jedenáctý titul šampióna. Po svém boku má svoji ženu Zuzku, která ho maximálně podporuje a jezdí s ním, čímž mu dodává motivaci. A jak se udržuje v neustálé kondici? K tomu mu dopomáhá práce fitness trenéra, které se věnuje denně a tím si i udržuje svoji formu, tolik potřebnou ke zdolávání překážek a zdárnému vítězství. Své životní překážky bere jako výzvu a tak by chtěl i ostatní povzbudit v tom, že i když to stojí více námahy, je možné dosáhnout svých vlastních cílů.
Osobně razí úsměvné motto „nemusí pršet, stačí když leje“
Autor Isabella, 24.09.2023
Přečteno 116x
Tipy 4
Poslední tipující: fisus, Marry31, cappuccinogirl, mkinka
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jsem také z Rokycan, takže vím, o kom je řeč. Díky za to, že to tu někdo napsal. Moc díky :-)

12.03.2024 19:27:56 | fisus

i já osobně :-) a Martin si zaslouží, aby se o něm vědělo :-)

19.03.2024 16:48:59 | Isabella

Mám ráda slavné lidi, kteří si na nic nehrají. Pan Martin je úžasný člověk, kterého bychom měli obdivovat. Dosáhl toho, co zdánlivě nebylo na dosah

25.09.2023 08:56:33 | Marry31

Je to opravdu úžasný člověk, který šel za svým snem a dosáhl, pro mnohé, nemožného

25.09.2023 11:24:27 | Isabella

Obrovskej vzor pro ostatní... děkuji za možnost přečtení.

24.09.2023 12:49:35 | cappuccinogirl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí