GDO ZABIJE HUSÁRKOVOU?

GDO ZABIJE HUSÁRKOVOU?

 

Páteční den probíhal klidně. Po celotýdenním shonu člověk cítil vyčerpání a těšil se na víkend. Přinesl si domů dva zářivě žluté obaly na květináče. Slíbil si, že se obklopí barvami, které miloval. Hnědou, žlutou, béžovou, zelenou.

 

Kočky dostaly k jídlu kuře. Hltaly ho, ještě teplé vonící. Zavládla harmonie. Úklid o víkendu měl v úmyslu odbýt. Přinesl si práci domů a papírování zabíralo dost času.

 

Kočky v dobrém rozpoložení si čistily kožichy. Sesa vylezla na několikastupňové škrabadlo a očichávala ho. Obvykle na něm lehávala Mia. Řevnivost mezi nimi byla obrovská.

 

Člověk se spokojeně položil na gauč. Poslední otočení hlavy a prozkoumání situace. Sesa zvedla ladně nožku a začala čůrat. Moč tekla dolů. Rozstřikovala se, drobné kapičky jako fontána prýštily všude kolem.

 

Člověk ustrnul v šoku. Cítil, jak se v něm vzmáhá hněv. Sílí, dere se ven. Chvíli vzdoroval. Pak jako rozzuřený býk vyskočil a vrhnul se na nic netušící změť rozježených chlupů. Jako smyslů zbavený ji mlátil po zadku. Do hlavy né, né do hlavy, ječela někde v dálce Joyce.

 

Malá rezatá lvice temně hučela. Vřeštěla, syčela, sekala drápy. Utekla pod gauč. Vytáhl ji nelítostně za ocas a bušil dál. Vnímal její strach, ale nedokázal přestat. Napadlo ho, že ji trefí šlak. Podíval se dolů.

 

Mezi palcem a ukazovákem ze dvou drobných ranek prýštila krev. Na prostěradle, na stole, na zemi. Pustil vyděšené zvíře a zvedl se. Utekla do koupelny. Vrčela a syčela ještě dlouhou dobu. 

 

Cítil nezměrnou lítost. Už dlouho vnímal tenkou hranici mezi vlastní příčetností a šílenstvím. A bál se. Padl k zemi a plakal. Jeho nářek se mísil s pláčem raněného zvířete. 

 

Jako zhypnotizovaný vstal. Otevřel flašku a lil alkohol do  krku jako živou vodu. Vztek, lítost, nevíra. Připlazil se do koupelny a prosil ji za odpuštění.

 

V hlavě mu řvalo tsunami. Trvalo dlouho, než nastal klid. A pak prázdno. Ráno, až vstane, otevře krabičku a vezme si Citalec. Gdo zabije Husárkovou?

 

 

Autor Iva Husárková, 03.09.2017
Přečteno 835x
Tipy 34
Poslední tipující: P.Balam, Pétík, Ormissia, VEDz RVAHEs, Slow Little Boy, Cappp, Jan Urban, Amonasr, Jort, Frr, ...
ikonkaKomentáře (56)
ikonkaKomentujících (18)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavé.

27.11.2017 16:10:29 | Pétík

děkuju Pétik :-))

02.12.2017 03:20:33 | Iva Husárková

Rezatá lvice se příště nepočůrá tam kde nemá. A vlídnému milujícímu člověku odpustí. Ranky na ruce se zahojí. Čas je vlídný....říká ta, co nosí dýku v srdci, a nepomůže ani alkohol, ani Citalec...

03.10.2017 19:11:32 | Anděl

ta co nosí dýku v srdci? Jak kruté rány Tě musely potkat Jani!!! je mi to nesmírně líto :-(( děkuju moc za komentář :-))

16.10.2017 12:06:37 | Iva Husárková

nikdo... tedy ...

17.09.2017 02:25:52 | zelená víla

děkuju Evi :-))

19.09.2017 05:42:03 | Iva Husárková

Vše,co se Ti děje,spadá do úseku tréninku sebekontroly,tzn.,příště to uděláš lépe a bez prášků.

10.09.2017 15:05:17 | Íá

děkuju Iá přála bych si to :-))

11.09.2017 06:11:41 | Iva Husárková

Připomnělo mi to film "Koně se také střílejí"

07.09.2017 21:12:54 | VEDz RVAHEs

děkuji vzpomněla jsem si na otřesný zážitek z jednoho dostihu kdy si zlomil nohu :-((

08.09.2017 05:42:11 | Iva Husárková

V tom filmu o tanečním maratonu, před cílem jeden tanečník zastřelí svou partnerku. Vlastně ... cíl zmizel ...

08.09.2017 20:40:47 | VEDz RVAHEs

:-((

09.09.2017 04:28:46 | Iva Husárková

Nechápu poslední větu.. Ale jinak je příběh velice dojemný a smutný..ST.

06.09.2017 13:42:30 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Děkuji Světýlko poslední věta je v podstatě nesmyslná celý příběh je o mně nedokázala jsem zachovat klid a udělala hloupou věc mám pocit že vše co dělám je špatně že bych tady neměla být snažím se být dobrý a laskavý člověk ale a teď nevím co napsat prostě ale :-))

07.09.2017 06:04:55 | Iva Husárková

Pozdě pozdě je už a ztratila Jsi ráj. Vždy má člověk přemýšlet co bylo příčinou že zvířátko něco provedlo. Potom většinou v zrcadle uvidí sám sebe. A pak je pozdě pro slzy. Hezké dilo temného svědomí.

06.09.2017 06:52:39 | Jan Urban

děkuju Janíčku napsal jsi to přesně :-))

06.09.2017 07:06:50 | Iva Husárková

Dny nejsou jen do růžova...a to ví každý Ivi. :-)

04.09.2017 05:04:57 | Dreamy

Peti růžovou nemusím ale třeba lososovým dnem bych nepohrdla děkuji mnohokrát :-))

04.09.2017 08:53:36 | Iva Husárková

No... já teda ne, číče donesu kapsičku na udobření,raději dvě,tobě dobré kafe,čokoládu a pošlu tě spát. Pokusím se uklidit tu spoušť a při odchodu nechám na stole vzkaz s přáním krásného dne.:-)

04.09.2017 05:04:23 | Dreamy

Laskonko jsi zlatá moc děkuju pozdrav Alvinovi a Anny a krásný den :-))

04.09.2017 08:54:50 | Iva Husárková

Já to vlastně ještě neřekla.. od soboty je na světě Lyra...opět krásná,podstatně větší sestra Alvina... teda po býkovi. :-)

04.09.2017 19:14:29 | Dreamy

nádherný blahopřeju tak Lyro ať máš krásný bůůůží život!!! děkuji Peti za skvělou zprávu :-))

05.09.2017 05:40:42 | Iva Husárková

...až jsem se polekal...kdysi než jsem se poctivě sesypal a začal brát užitečné tabletky se se mnou odehrávalo něco podobného...a dá se říci od dětství...zlatá deprese...

03.09.2017 20:09:56 | Jort

ach Jorti Jorti to mě strašně mrzí objímám Tě děkuju že víš jak se cítím :-))

04.09.2017 08:51:03 | Iva Husárková

IVUKO už odeznělTvůj hněv a zvíře Tě pochopilo-ANO POCHOPILO ! To by ses divila..buď spolu s ním šťastná, že zůstalo na živou..to já kdysi trestalv ožralym hněvu morčici, že pořád okusuje záložky knih...a nikdy nikdysi to neodpustím-protože morčanku Peťulu záhy po výprasku trefil šlak..ST*:-D :-(*

03.09.2017 19:19:55 | Frr

máš hodně bolavý zážitek je mi to moc líto Frráčku byla jsem střízlivá a měla dobrou náladu ale když začala čůrat shora dolů bouchly ve mně saze bylo to hloupé a zbytečné kočka udělá co uzná za vhodné co jí říkají instinkty je hrdá a nezávislá na mně bylo abych zvládla situaci a já ji nezvládla děkuji za Tvoje vcítění :-))

04.09.2017 08:45:35 | Iva Husárková

pardon-po druhé jsem to vyvěsil úmyslně-nechtěl jsem to pustit s chybama..IVUKO už odezněl Tvůj hněv a zvíře Tě pochopilo-ANO POCHOPILO ! To by ses divila..buď spolu s ním šťastná, že zůstalo na živu..to já kdysi trestal v ožralym hněvu morčici, že pořád okusuje záložky knih...a nikdy nikdy si to neodpustím-protože morčanku Peťulu záhy po výprasku trefil šlak..ST*:-D :-(*

03.09.2017 19:19:55 |

03.09.2017 19:56:55 | Frr

chodily jsme se Sesou dva dny kolem sebe velkým obloukem a v neděli v noci za mnou přišla do postele hladila jsem ji a konejšila dívala se na mě velkýma smaragdovýma očima už v nich nebylo napětí její důvěru si ale musím znovu zasloužit :-))

04.09.2017 08:49:55 | Iva Husárková

Ivo,každý mu občas prasknou nervy. Hlavně že jste to obě přežily :)
PS: Husárkovou NEZABÍJET ... měla by bejt zákonem chráněná ... a mě by moc chyběla!

03.09.2017 18:43:04 | jondys

Jondýsku jsi moc laskavý a děkuju za Tvoje slova neublížila jsem jí ani tak fyzicky jako zranila její hrdost a zradila důvěru a to se špatně napravuje děkuji moc :-))

04.09.2017 08:37:30 | Iva Husárková

Hele,neboj se. Ta kočka není hloupá,ví jak hezky se k nim normálně chováš a stopro cítí,že je miluješ. Ano,asi bude chvíli k tobě chladná,ale přejde jí to poměrně brzy,na to bych si klidně vsadil!
A ty se nepřetěžuj,pokus se všechno řešit v klidu,nezatěžuj hlavu banalitama. Já vim,mě se to radí,když už je mi dobře. Život dokáže bejt KURVA, to tady známe asi všichni líp než bysme chtěli. Ale všechno se dá zvládnout a my tady tě máme rádi,jseš Anděl Ivo,bude zas dobře!!!

04.09.2017 19:17:16 | jondys

Jondýsku jen doufám že Tě moje extempóre neodradilo od kotěte? Sesa rozhodně není hloupá a víš co vidím v jejích očích? respekt mazlí se se mnou od neděle kdo by ji taky česal hladil šišlal na ni mával jí nad hlavou prováskem krmil ji dobrotama jsem moc ráda že je f pořádku a děkuju za anděla vono jich tady lítá hodně já nejdříf musím projít třetí nápravnou výchovnou skupinou páč můj zjevně záporný postoj k ovládání se vyžaduje nepřísnější výchovné prostředky fčetně kázeňských a pak možná taky někam poletím MŇAU a tlapku na to děkuji moc OOO***)))

05.09.2017 05:52:52 | Iva Husárková

:) neboj,tvoje extempore mě od koťátka neodradilo. Vytvoříme spolu silnou dvojku (jako Krysař a jeho flétna) a myši z celýho okolí si z nás nas.rou do kalhot :D
Ty muj Anděli :)

05.09.2017 18:09:15 | jondys

jsi žúžasnej víš to? hurá!!! OOO***)))

06.09.2017 06:29:04 | Iva Husárková

Já, já tě zabiju Husárková, hned jak umřeš a pohřbí tě tak tě vykopu, zabiju, zahrabu znovu vykopu a ještě jednou zabiju .....Uffff to sem se unavila,unavila.

Kočka tomu dnu zřejmě dala korunu ale z toho si nic nedělej, něco podobného mám za sebou také, jen to nebyla kočka ale člověk a nemočil jen pronesl něco velmi nepěkného o kamarádovi. Prožil jsem potom velice podobné pocity lítosti a sebezpytu. Je to špatně, nicméně se to může stát. Každý nafasoval jen jedny nervy a to bohužel je velmi poruchové ústrojí. ST

03.09.2017 14:15:25 | Dědek mrak

chce s Tebou mluvit Joyce: A KŮL DO SRTCE!!! člověk kterej je pod tlakem a není už schopen adekvátně reagovat nezvládá emoce má výpadky paměti strach že se zhroutí nebo zblázní a je už nebezpečnej nejen sám sobě fakt bych jí flákla!!! Husárková seš už normální? do prdele když neumím vyřešit situaci ve které se nacházím tak kurva beru AD!!! nebo co sis myslela? co říkala psycholožka? máš v hlavě samý hov... a teď to musím vypípat... to byla Joyce děkuju Mráčku za nabízenou pomoc moc si toho vážím :-))

04.09.2017 08:34:53 | Iva Husárková

Musela jsem si jít pro brýle, to byly asi ty poslední pověstné kapky a pak se to valí ven...
Mi se stalo kdysi něco podobného, Barunka se najust vyčůrala v koupelně, Frýda, která je odmala čistoná došla k té loužičce, a...než jsem se vzpamatovala, tak se tam vyčůrala taky, málem ne trefilo, dostala džkovou. No, a teď Jindra vstal, odešel od nedojedeného talíře a ona vyskočila na židli a schlamstla mu z talíře lososa, to byl mžik, směju se tu...

03.09.2017 13:43:13 | Philogyny1

je to tak Svatko děkuju moc bylo to ještě dramatičtější Mia mi přišla na pomoc napadla Sesu syčela jako deset čertů musela jsem je odtrhávat já debil měla jít se vyvztekat na dvorek mezi popelnice my pořád pereme a Mia má citlivý žaludek často zvrací snažím se myslet dopředu né jak mi řekla psycholožka že nemám řešit věci dokud nenastanou že mě to ničí kravina omlouvám se paní Štěpánce prostě musím myslet dopředu musím předjímat akorát už někdy což není omluva to nedám ale milujem je víš sama jejich láska je důvod proč tu být objímám Tě :-))

03.09.2017 13:59:41 | Iva Husárková

tak ten Citalec ne, ten je blbý... a jako vedlejšák zabíjí pinďoura...

03.09.2017 13:24:28 | hledač

no tedy jek to víš?

03.09.2017 15:08:30 | kudlankaW

od jedné moc rozumné p. doktorky poté, co zjistila, že se mi to kdosi (před operací) pokusil nasadit na uklidnění...

03.09.2017 17:33:48 | hledač

Hledáčku děkuji už jsem ho brala a opravdu sex vzrušení a orgasmus je nemožný i pro ženu ale jsem sama a teď budu viset ze stropu za gumičku na culíku klidná jako želva mám Tě ráda :-))

03.09.2017 13:35:28 | Iva Husárková

no jo, to ti nepřeju... ani Citalec, ani viset za cop, ani mít mě ráda - všechno blbě :-)

03.09.2017 17:35:54 | hledač

že Tě mám ráda je f pořádku tím sem si naprosto jistá a AD mi pomůžou si předstaf že moje agresivita způsobí něco daleko horšího mohla bych pokousat bezbranné malé štěňátko nebo ukousnout hlavu heskému mladému prodavači húúúú :-))

05.09.2017 05:43:11 | Iva Husárková

na takový moribundus je nejlepší hodnej a spolehlivej chlap, co by tě miloval, pomiloval, a držel, když ta ludra zaútočí... já ti ho věštím, už bloudí někde po Znojmě, jenom to ještě neví :-)

05.09.2017 14:49:17 | hledač

he hahááá moribundus bezvadně řečeno chlap kterej by mě podržel tedy já jemu chci říct že by to bylo nejlepčí antidepresivum a tak moc děkuji za věštbu a až Tě potkám ve Znojmě na ulici prosím mrkni třikrát významně oběma očima abych věděla že věštba se plní těším se OOO***)))

06.09.2017 05:50:37 | Iva Husárková

jojo, budu mrkat jak zběsilej, neboj, to nepřehlídneš :-)))

06.09.2017 17:15:23 | hledač

he hahááá f tom případě ať de moribundus do háje!!! děkuji za naději objímám Tě OOO***)))

07.09.2017 05:57:34 | Iva Husárková

Láska ke zvířátkům přerůstá ve vyšší princip, mravní, člověčí, někdy. Někdy si tak člověk může sáhnout na dno sebe sama. Jak správně píšeš, hranice mezi vlastní příčetností a šílenstvím může být opravdu velmi tenká. Mně má kočička, kterou jsem dostal dárkem, v minulosti, se svou hravostí, celkem pravidelně, když jsem usnul, či usínal, nebo pod stolem při jídle, a kdykoli, klidně i mnohokrát za sebou, a pořád, několik týdnů, svými jehličkami, vždy důkladně kousala do palce u nohou. Nějak se jí to líbilo. Samozřejmě vždy hned když jsem sebou cuknul, utekla. Už se mnou dávno nebydlí, dostali ji ode mne dárkem dobří lidé se zahrádkou, a po té zkušenosti, a ne jen po té, ač zvířátka miluju, už žádné doma nechci. A mám doma čisto, a klid. Lásku svou nyní dávám zvířecím plyšáčkům, a je to dobrý:-) . Pobavila jsi mne tedy, Ivi, opravdu, díky:-) Velmi vtipně napsáno:-) I když s Tebou, i s tou Tvou kočičkou cítím.

03.09.2017 12:16:37 | Dobrovský

Jirko děkuji za komentář vážím si ho kočky stejně jako ostatní savci mají typické instinkty jsou teritoriální dravé noční ostražité a v podstatě samotářské některé z vrozených projevů byly pozměněny vlivem domestikace nikdy však úplně nevymizely všechny moje kočky jsou kastrované Sesa trpí únikem moči s čímž jsme smířeni ale pořád se chová přirozeně jak jí velí cit trest je nejhloupější možné řešení máme kozlíkové kapky kterými potírám nábytek máme šantu kočičí zlobím se na sebe :-))

03.09.2017 13:23:19 | Iva Husárková

Jo Ivi, rozumím Ti. Znám dobře myslím, celkem zvířátka, vyrůstal jsem s nimi, s různými. I s ptáčky. Více jsem jich odchoval, vychoval, vycvičil. A rozumím i tomu, že se na sebe zlobíš.
Tyhle situace mne postupem let, různé, i kratší život zvířátek mi milovaných, i jejich zdraví chatrnější, dovedly k mému poznání, že už nemám sil na péči o ně. Proto jsem se toho vzdal.
Ale je dobře, že jsou na světě lidé, kteří mají ještě sílu dávat domov zvířátkům, Lásku a péči. To je moc dobře.

03.09.2017 13:37:25 | Dobrovský

jsi moudrý děkuju za podporu a souhlasím se vším co jsi napsal :-))

03.09.2017 13:47:28 | Iva Husárková

I Tobě:-) díky:-))

03.09.2017 13:56:04 | Dobrovský

OOO***)))

03.09.2017 14:03:57 | Iva Husárková

z hlediska vyšší principu mravního ... vražda na tyranu není zločinem ... pak je tu ještě Jeden ... a za Toho bych se přimlouvala ... mluvil o milosrdenství ...vždyť kdo z nás ... jej nepotřebujeme ... Úsměv... Z

03.09.2017 10:13:12 | zdenka

Zdeni milosrdný anděli ublížila jsem děkuji že jsi mě neopustila objímám Tě :-))

03.09.2017 10:17:23 | Iva Husárková

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí