Zimní zahrada

Zimní zahrada

Anotace: Povídka o osudu dvou sester

Sbírka: Drobečky povídek

V Jizerskohorské Smržovce kdysi žila movitá vdova se dvěma dcerami.
Obývaly společně velikou vilu se zimní zahradou. Stará paní Ludmila byla hodně nemocná a upoutaná na lůžko. Její dcery Lída a Líba se ovšem více než o matku staraly o nákupy a parádu. Tu navíc psychicky trápily a dělaly ze života peklo.
Nebylo tedy divu že Ludmila za krátký čas zemřela. Obě dcery z toho byly pochopitelně nešťastné, neboť věděly, že se budou muset o sebe i vilu postart samy.
Lídě a Libuši připadl dům i větší obnos peněz, ale sestry neuměly ani trochu hospodařit. Dům i zahrada začaly proto rychle chátrat a zarůstat plevelem.
Lída a Líba však trávily raději všechen čas mimo dům a bezstarostně zděděné peníze.
Nebylo tedy divu, že veškeré jmění bylo náhle pryč. Když vše dospělo do svízelné situace, navrhla zoufalá Lída své sestře: ,,Drahá sestřičko, nevím jak dál a tak se stěhuji do Liberce za svým přítelerm Jáchymem. ,, Věřím že to pochopíš.'' Libuše byla sice smutná, ale svojí sestru v jejím nápadu podpořila.
Jenže Lída nebyla u Jáchyma šťastná. Brzy poté co se k němu nastěhovala, začal holdovat alkoholu a Lidušku fyzicky napadat. Lída si uvědomila, že se takto odporně chovala i ke své zesnulé matce a začala toho litovat, bylo však příliš pozdě.
Teprve po několika těžkých měsících Lída jedné noci od Jáchyma utekla. Pár dní bloudila netknutě po okolí, až nakonec vyhledala azylový dům.
O nešťastném osudu Lídy se dozvěděla i její sestra které se jí zželelo
V Libuši se v ten moment něco zlomilo a rozhodla se radikálně změnit svůj život od základu. Krátce na to si našla práci na poště a z našetřených peněz postupně zvelebí vilu i zahradu. Když se vše podařilo zrealizovat ke spokojenosti Libuše i sousedů, kontaktuje Líba svojí sestru nas nabídkou návratu do staronového domu.
Lída je samořejmě dojatá a s radostí přijímá. Když se Lída nastěhuje zpátky do vily, svěří se svojí sestře, že je nevyléčitelně nemocná a přišla do vily v podstatě dožít. A to se skutečně zanedlouho vyplnilo. Dojatá Libuše se nakonec rozhodne pohřbít svojí sestru na svém pozemku u vily nedaleko zimní zahrady.
Autor Petr27, 04.04.2024
Přečteno 41x
Tipy 3
Poslední tipující: Helen Mum, mkinka
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Téma realistické, děj má spád, není to dlouhé, čte se to hezky. Možná jen to pochování na svém pozemku je trochu mimo,ale co autor to originál.

03.05.2024 23:52:35 | Admirál

:) no vycházel jsem z toho že to mohlo být její přání :) a spoustu lidí je takto pohřbených na svém pozemku

04.05.2024 09:53:47 | Petr27

Inu, co dodat... ale napsané to je pěkně :-)

07.04.2024 11:07:08 | Helen Mum

Děkuju :)

07.04.2024 11:08:16 | Petr27

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí