Renovace duše 4

Renovace duše 4

Anotace: Můj život na pokračování...

Sbírka: Renovace duše

Měl jsem v plánu na tomto místě barvitě vylíčit svůj intimní manželský život. Docela jsem se i těšil. Správné slovní obraty mi jakoby lehce v mozku naskakují. Zřejmě to je moje zamilované téma. Přátelé, s tím je konec. Nastala u mě éra tvrdé autocenzury. Moje dcery denně projíždějí Liter.cz a sledují co jsem o nich napsal. A co je zajímá nejvíc? Komentáře.

Jana pomáhá Markétě s učením a já jsem právě domyl hromadu nádobí. Ještě mě čeká upevnit utržená dvířka od skříně a Katce zalepit duši na kole.
„Tatí,“ na Literu píšou, že seš línej,“ haleká Katka od počítače.
To bude asi Marsé, pomyslím si.
Katka pokračuje v předčítání: „Marsé se ptá, jestli seš víc línej, nebo zamilovanej.“
Kašlu na skříň a jdu se podívat na počítač.

Pročítám komentáře: Judita na mě vrčí, Ruprecht bude s Marsé venčit tři pejsky… pár lidem schází Bohouš. Kdybyste věděli, jak chybí mně. Ten výjimečný člověk mi zemřel 31. 1. 1999. Byl to velký filozof amatér, ale měl rád i spisovatele Arthura C. Clarka… Bohouši, dědku můj zlatej, ty víš proč jsem napsal tak divnej konec…
____

Protože stodvacetikilový Jarda jede s námi, bereme auta dvě. Jedeme rovnou do Krasnic.
Na domek byl žalostný pohled. Je znát, že tu nikdo dlouho nebydlel. Tři zimy bez vytápění dům skoro dorazilo.
„Už mně je jasný, proč nechtěj milióny, jako vždycky,“ smutně poznamenal Jarda. „Ale je na pěkným místě.“
Krasnice jsou obklopeny lesem. V chatové oblasti na okraji se zrcadlí středně velký rybník. Začátek Železných hor. Krajina hezká - domek ne.
„Umí někdo z nás zednické a tesařské práce?“ vyšlu kontrolní otázku. Odpovědí mi bylo dusné ticho.
„Je tu někdo, koho by to bavilo, i když nic neumí?“ pokračuju ve vyptávání.
„Mně by se líbil ten domek vedle,“ ukazuje Jana na barák za pět miliónů.
Jarda si to k němu namířil a předstírá že zvoní. „Zeptáme se, jestli ho za dvěstě tisíc prodá. Na splátky, samozřejmě.“
„Pokochali jsme se... jedeme na chatu,“ uzavřel rozpačitou situaci Pavel.
Markétka s Katkou loví něco v rybníku. Šikovně si sundaly botičky, ale Markétka má stále ponožky. Za mírného nadávání je strkám do auta. Vyjíždíme. Dva kilometry od Krasnic máme chatu.

V autě pouštím svou oblíbenou kapelu Dream Theater. Naštěstí s posádkou vozu máme stejný vkus. Pavel si s CD přehrávačem bubnuje do kolen hodně složité rytmy.
„Tuhle chytrou muziku mám moc rád…“ pomlaskává si Pavel. „Ta se do českýho rádia neprotlačí, Honzo, co?“
Smutně přikyvuju: „Tak dlouho se komerční rádia přizpůsobujou vkusu obyvatelstva, až zblbli obyvatelstvo i sebe. Že jim to, kurňa, nedochází?“ začínám se rozčilovat. „Dramaturgové v rádiu i televizi mají místo mozku pokladničku… takhle jsem si českou tržní pakulturu nepředstavoval… k posrání…“
Jana na mě vyletěla: „Honzo, já tě SLUŠNĚ vyzývám, abys před našima dětma takhle sprostě už NIKDY nemluvil, do prdele!“
„Tati,“ ozvala se Markétka, „jedeš po trávě, silnice je kousek vedle…“
____

„Zatím jsem stěhování do Krasnic brala jako legraci,“ povídá Jana na chatě. „Ale co zaměstnání a škola pro holky? Myslel jsi na tuhle drobnost?“ doráží na mě.
„Místní děti chodí do školy v Přelouči. Sváží je školní autobus. Se zaměstnáním zatím nevím...“ říkám popravdě.
„Co se mě týká,“ ozval se Jarda, „měl bych zřejmě místo v Pardubicích. Odsud je to blíž než do Hradce; a v Hradci se tiskárna stejně potápí...“
„Vy děláte, jako kdybychom tu už bydleli,“ usmívá se Pavel. „Ale nám je to s prací jedno. Iva může dělat keramiku i tady, a o mně už vůbec nejde. Stačí nám dvě místnosti.“
„Ten barák sice vypadá hnusně, ale místa tam je víc, než zvenku vypadá. Tři místnosti pro vás, tři pro nás a Jarda má dvě. Tady mám plánek,“ ukazuju můj amatérský výtvarný pokus.
„Proč ses už dávno nepochlubil?“ ptá se Iva.
„Protože ten barák je opravdu vošklivej. Nechci na vás tlačit.“
Srazili hlavy dohromady a začínají se dohadovat, kam by se co dalo, kdyby... Nenápadně se odsunu a jdu se podívat za Katkou a Markétkou. Hrají vybíjenou s kamarádkama z okolních chat i s místníma z vesnice. Je tu krásně. Vidím na holkách, že tu jsou spokojené. Ale začíná jaro. V zimě bude asi hůř.
____

Vizi mého nového zaměstnání držím v tajnosti. Začal jsem psát články o pražských bezdomovcích. Nevěřil jsem, že v novinách vyjdou. První složenka na 560 korun mne povzbudila. Plošnou inzerci a jinou počítačovou grafiku budu z existenčních důvodů stejně dělat dál. Ale doma. K práci mi vlastně stačí počítač a fax. Největší problém bude se zaměstnáním Jany.
____

Akce „domek v Krasnicích“ zabrala. S Pavlem a Jardou prozkoumáváme naše (možná) budoucí bydliště. Vzali jsme sebou i Zdenka. Kolega z práce totiž své bývalé manželce postavil barák a proto ho považujeme za odborníka.
„Hoši, jelikož jste bez peněz, tak si pěkně máknete,“ trochu se nám Zdenek posmívá. „Máte štěstí, že střecha je dobrá. Ale koupelna mizerná, záchod v hajzlu, zdi jsou podmáčený...“
„Až začneme topit, tak uschnou,“ nesměle poznamenám.
Pohrdavě se na mne podíval. „Těžko. Podříznout a izolovat.“
„Barák, nebo mě?“ zajímám se.
„Tebe taky. Vona to zas tak velká legrace nebude. Znovu natáhnout elektriku, podlahy vás čekaj..."
„Zdenku, máme do toho vůbec jít?“
„Jestli zrovna vy, to nevím. Až na barák hodíte fasádu, vono to tak hnusný taky nebude. Velký to je teda jako prase. Metry vám závidím... ale jinak nic.“
„A co krajina?“ hájím Krasnice.
„Na to já moc nejsem. Narodil jsem se ve městě a tam chci taky umřít.“
„Jestli nám chceš pomlouvat barák, umřeš na vesnici,“ sáhnul po něm Jarda.
Znovu lezeme dovnitř a prohlížíme trámy, omítky, pukliny a štěrbiny.
„Tady se vám zeď trochu hroutí. Uvidíte víc, až strhnete omítku.“ Zdenek klackem šťourá do rozšklebených spár. „Zahrada je v ceně?“
„No jo.“
„Berte. Tady asi musí fakt strašit. Dávaj to lacině.“
Rozhodnuto. Kdyby bylo nejhůř, všechno svedeme na Zdenka.

(Pokračování možná do týdne)
Autor Aťan, 15.05.2007
Přečteno 550x
Tipy 2
Poslední tipující: Romana Šamanka Ladyloba
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

pěkné, skvěle se to čte.

29.06.2007 13:53:00 | kraaska_

..jojojo..to mám doma taky,jenže sledují obě/Katka 8,Barča 10/jen Toma,můj nick zatím nestihly vystopovat,tak jsem si to rozdala s Judy;o)))

20.06.2007 19:17:00 | Žqáry

chudák Zdenek!muhehe

01.06.2007 22:32:00 | Trdlo

Cítím,že se to vyvíjí dobrým směrem.Snad při opravách bude nějaká sranda.A možná bude radit i nějaký ten dědek.Ale to já jen tak pro sebe si nahlas přemýšlím.

18.05.2007 21:40:00 | s.e.n

Bíšulko neboj!!!
Aťan se nedá udolat,
proto mu nelze odolat! :-D

17.05.2007 13:14:00 | Judita

marsé přehání... ženu nehlídej... moji hlídají Cliff a Brix... ti se opravdu nerýmují... ale jistě by se ti hodili do další povídky o teplouších...
:-) ...díky tobě už jsem nesmrtelný...

16.05.2007 20:34:00 | recht

Bíšo, jako vrchního poradce institutu tě vyzývám k pozitivnímu myšlení (nebo tam už žádnou babu nedostanem!)

16.05.2007 15:20:00 | Aťan

Padlo na mě zklamání a zoufání...Filozof Bohouš odešel,
domácí amatérské erotiky se nedočkal, děti se do všeho
pletou, kdo ví, jak to bude s institutem, kvůli dětěm.
A barák v nedohlednu - je to v lénu, rytíře z Ruprechtova, cítím "zkázu" na Literu...

16.05.2007 13:24:00 | Bíša

Byl jsem tu zas a dojdu třeba za chvíli, bezva, těším se na pokračování.
Stačí.

16.05.2007 10:24:00 | stryc

Z tvého života mě nejvíc zaujal zmínka o ruprechtových psech... nevím, proč bychom venčili jen jeho dva čokly, když my máme krásnýho, inteligentního pejska taky... jmenuje se Coudy, protože se mu jméno vybíralo tak, aby se rýmovalo...voláme na něj: ,,Coudy, běž do boudy." pochybuji, že rupovi psi se rýmují... takže budeme venčit buď našeho inteligentního psa a nebo všechny tři :-))) oprav si tu chybu :-)

Dále zdravím tvé dvě šikovné a jistě inteligentní dcerky...Markéta- dárek na léta...Kateřina- není jiná :-)))se ti povedly...šikulky...hlídaj tátu, aby se nezaběh :-)))

no a konečně i tvá žena...se mi líbí..do prdele :-) no jo, tak už tě nebudu tahat od rodiny...mazej spát :-))) jé koukám ty už asi spíš....

Jinak se těším...na další příběhy ze strašidelného domu... znám jednoho ducha... rytíře Ruprechta z Ruprechtova...je to fešák...asi je tam uhnízděnej... ale bacha...hlídej si ženu :-)))

16.05.2007 00:14:00 | no

Jo, jak tohle chápu...Má dcera, při pročítání mých vyprávění Od domácího krbu, pravila: "Okamžitě mi změň jméno! Co když to bude číst nějaký kámoš? To bude trapas!"

15.05.2007 21:57:00 | Aglája

Přečetla jsem všechna 4 pokračování najednou...jedním dechem...píšeš s humorem, nadsázkou, vážně, autenticky ze života...prostě skvěle!!!...hned bych otevřela další pokračování, a tak doufám, že se brzo objeví...už se moc těším :-))

15.05.2007 19:48:00 | Lorraine

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí