Všední dny

Všední dny

Anotace: Další nudný všední den v kosmu... (15.10. upraveno na základě zpětné vazby.)

Dívka ve vytahaném starém tričku a šortkách sebou znuděně plácla do sedadla kopilota a natáhla si nohy na palubní desku. Chvíli si prohlížela své pohodlné vybledlé tenisky, a pak se pár minut jen tak dívala ven z lodi. Pohled na tisíce hvězd a vzdálené mlhoviny z kokpitu vesmírného náklaďáku ji jako malou velice fascinoval, ale teď po letech už jí šíleně zevšedněl. Kolik dní nebo nocí strávila sledováním hvězd a temnoty kolem? Kdyby nebyly na palubě lodi časoměry, nemohla by ani den a noc rozlišit, a nemohla by si utvořit představu, že od jejího vlastního narození uběhlo patnáct let. Jako malá nevěděla, co je to rok a den, dokud jí otec nepovyprávěl o původní lidské planetě.

S otráveným výrazem si povzdechla. Položila na okamžik nohy zpět na zem, aby mohla jednou rukou dosáhnout ke stropu nad přední průzor. Nešetrným rychlým pohybem odtamtud odklopila velkou plochou obrazovku a stiskla jedno z tlačítek dole na desce. Mezitím, co počítač s bohatou zásobou videoher pro její dlouhé chvíle startoval, zavrtala se zpět do křesla a zaklonila si opěradlo do pohodlné polohy. Vrátila nahoru chodidla a usmála se při slastném uvědomění, že zbývá už jen šest všedních dní. Od nešťastné smrti její matky, k níž došlo krátce po dceřině narození, se svým pracujícím otcem cestuje galaxií. Její dosavadní život byl velmi osamělý, jelikož nikdy blíže nepoznala žádného jiného člověka. Nyní spolu navštíví už jen tři planety a na každé z nich se zdrží jen krátce, jako vždy. Na té první bude do lodě naložen obvyklý náklad stavebních surovin, na druhé pak vyložen a na té třetí... tam se na dlouhou dobu rozloučí s otcem a započne nový život. Konečně pozná spoustu mladých lidí a najde si vytoužené přátele.

Autor Wildhoney, 07.09.2017
Přečteno 976x
Tipy 4
Poslední tipující: mkinka, Iva Husárková, VEDz RVAHEs
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tady má někdo rád vesmír. Tohle mi ale jako povídka nepřipadá, spíš jako úvod k něčemu, co teprve má přijít. Nemá to vlastně žádný příběh, jen něco jako pocit. Jestli to bylo záměrem, ta pak ok.

13.09.2017 20:50:22 | CoT

Má, no. :)
Rozhodně žádné pokračování neplánuju. Šlo tam i o pocit, ale hlavně je to moje snaha napsat co nejkratší povídku s co nejdelším/největším příběhem. V tomto případě to měl být příběh o dosavadním (poněkud neobvyklém) životě 15leté holky se šťastným koncem.

13.09.2017 22:09:55 | Wildhoney

Prostě to nemá příběh, respektive já tam nevidím příběh. Pro mě je příběh něco, co si člověk musí prožít, projít si něčím.. Ale zase co chceš pořád dělat na palubě kosmické lodi, že? :D vybavil se mi seriál red dwarf, ale ten už dnes vůbec nikdo nezná.

13.09.2017 22:37:46 | CoT

Já si právě myslím, že jsem tam stručně napsala nebo spíš naznačila, že ta holka ten příběh nějaký prožila. :D (A máš pravdu, moc se toho na té lodi asi nedá dělat, takže nic moc vzrušujícího nebo akčního tam neprožila. :D Spíš se tam nudila.)
Na druhou stranu souhlasím, pokud to myslíš tak, že tento text nepopisuje příběh. Spíš popisuje ty zmíněné pocity.

Red dwarf že nikdo nezná?? Ve tvém okolí možná. :) V mém ho zná snad každý a občas mi předhazuje hlášky z něj a já se nechytám, i když jsem ten seriál taky viděla (byť je pravda, že jen jednou, ale ostatní to mají zkouknutý i několikrát). :D

14.09.2017 17:56:36 | Wildhoney

Na jednu stranu mě baví vesmíry, kde je cestování běžné a nudné, něco jako jet taxíkem z místa a do místa b, na stranu druhou mě ohromně fascinuje vesmír, jaký byl ve filmu 2001: vesmírná odysea, takový prázdný, tichý, ani dobrý ani zlý. Takový vesmír jsem kolem sebe měl v dětství, už mi to zůstalo.
Ale já bych se asi nenudil nikde.D

14.09.2017 18:47:55 | CoT

Mimochodem, přeřadila jsem to do prozaické miniatury. Nebyla jsem si jistá, jak krátká taková miniatura vlastně má nebo může být.

14.09.2017 19:21:01 | Wildhoney

V tom se shodneme. To první, co píšeš, mě taky baví (např. Star wars, ty hlavně), a ta odysea mě taky fascinuje - vesmír prázdný a tichý, přesně tak.

14.09.2017 19:12:47 | Wildhoney

Ta anotace je výstižná

07.09.2017 20:10:00 | VEDz RVAHEs

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí