Žádost o nové hvězdy v očích

Žádost o nové hvězdy v očích

Kolem stáli lháři. A mně se zprotivily … věčné reakce na nekončící lichotky.
„Ty jsi tak krásná.“
„Máš nádherný úsměv.“
„Tvé situace dovádí chlapy do stavů princů, co tě jdou vysvobodit.“
„Je s tebou super sranda. Máš super humor.“
„Miluju tvůj smysl pro svobodu.“
„Líbí se mi tvé bohémství.“
„Máš krásné oči.“
A kecy a kecy a kecy vždyť … mi to všechno bylo vyčteno. V chování, v procházkách po lese … a v těch výčitkách pak bolest se mi zrodila v srdci a z ní teď prolézá mnou lhostejnost. Já usmívám se na všechny a stále sklízím poklony, však jdou jen za mou hlavu někam pryč. Za hlasitý úsměv byla jsem trestána, za vtipné situace po zásluze odměněna. A pokusy mne milovat házím do koše na odpadky, protože … nevěřím.
Krásná dívka a krása jí byla za zlo přisouzena. A vetkli mi do rozumu trny štěstí, abych do smrti milována byla, pak prokleta za to, že nemiluji. A hledám zpět tu vřelou lásku … jsem zasypána kamením a tvrdá je má kůže, ostrá jako jejich hroty. Těžké srdce, vůle jen usmívat se … více již odmítám filozofovat. Nelehké je být princeznou vašich plesů, abyste se pochlubili, koho že to nemáte. Má legrace pak umírá, když pod naučeně umělým úsměvem podávám si ruce s cizími lidmi. A můj stisk slábne.
„Krásně tancuješ.“
„Copak jsi zase provedla pěkného?“
„Jsi roztomilá.“
Na hladině mých slz, jež vidět být nesmí, dokud nezavřu dveře za společností, dnes plují otázky, jež nemají cíle … jen krčí se v kruzích rozčeřené slané vody, když klepou se mi ruce. Není mi cesty jinudy, když sama chodit nedovedu.
Lesknou se mi vlasy, lesknou se ústa a září pěstěné nehty. Má slova však prázdná jsou, naučené fráze, které tolik milovali, ti, co mi slíbili lepší svě,t a pak ten můj zahrabali do listí a nechali ztuchnout a vpít se do hlíny. Lesknou se šaty, pečlivě vybírané, aby mi perfektně sedly … a kdo by si všímal hnědých očí, které pro obdiv, že patří blondýnce, už uchází všimnutí, že před několika měsíci … zemřely. Nejcennější dvě hvězdy z noční oblohy spadly mi do klína, propadly k zemi. Dav tanečníků je poté rozšlapal.
Tak kdo, kdo jen, přinese mi nové hvězdy do očí …
Autor Aaliyan, 15.11.2012
Přečteno 638x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí