Film V peřinách

Film V peřinách

Anotace: První 3D český film byl hrozným zklamáním. Shlédnuto v předpremiéře v Písku. NECHODIT!

Kdo z vás neslyšel o prvním českém 3D filmu - V peřinách? Tento rádoby muzikál svými dlouhými chapadly propagace zaútočil na průměrného neinformovaného diváka. A tak jsem přišel já, abych z diváka neinformovaného udělal diváka informovaného a zachránil ho tak před promarněním dvou hodin života.

Tedy od počátku. Za celým filmem byl zajímavý nápad, který by se dal jistě velmi dobře zpracovat. Ovšem tím to bohužel končí. Samotný scénář byl totiž, přes veškerá očekávání, největším zádrhelem filmu. Dialogy a chování postav postrádalo logiku, byla to hrůza a děs. Celý muzikál je plný klišé, až to bolí. Navíc se děj vyvíjí nesmírně, ale opravdu nesmírně pomalu. Film se navíc jako bonus nazývá komedií. Kdysi dávno jsem se dozvěděl v jednom televizním programu, že Vetřelec III je komedie. Po shlédnutí V peřině mám dojem, že byl Vetřelec III opravdu blíže komedii, než tento rádoby-film.
Jako pozitivum by se dalo uvést pozadí ve filmu, které bylo získáno v krásném městě Písek. Musíte však uznat, že ani malebné pozadí, které vás uchvátí, nedokáže zachránit zlý scénář. Na hudbu byla sice nasazena údajně největší esa, nicméně i tak bych text dokázal napsat o polovinu lepší. Hudba má navíc v některých místech supermoderní znaky. Navíc v jedné písničce Lucie Bílá zpívá, že pomsta je správná, když je vyprovokovaná, nebo tak nějak. Je to film pro děti, sakra! Chcete z nich vychovat psychicky labilní pomsty lačnící zvířata?! Aha, my už to vlastně děláme... tak nic. Film nezachraňují ani Mádl s Lucií Bílou. Nyní provedu vyhodnocení a na závěr umístím spoiler.

Efekty: 35% (5% kdyby to nebylo 3D)
Krajina: 80% (70%, kdybych tu nebydlel)
Děj: 10%
Hudba: 25%
Idea: 65%
Dialogy: 10%

Celkem: 37,5%

Nyní pozor: !!!SPOILER!!!

Zápletka: Děj se odehrává v nejmenovaném městě, kde žije rodina, která se živí čištěním peří - Otec, matka(Lucie Bílá), syn a dcera a babička s dědou. Děda je modernizátor a tak trochu šílenec, babička realistická, otec má závratě už z několika schodů, matka je taková bezcharatericky přísná a děti, syn a dcera, jsou malí spratci, kteří si myslí, že vše je jen hra. Dále zde vystupují ještě další postavy například udíraný učetní snící o tom, že bude mít vztah s dívkou z plakátů a časopisů(Jiří Mádl) a mentálně zaostalá dívka pracující v čistírně peří a zlá kartářka a dědečkovým přístrojem oživená Mádlova snová dívka.

Děj: Dědeček kdysi upgradoval stroj na čištění peří, aby vysával zlé sny z peřin, zhmotňoval je a uvěznil ve sklepě(což je opravdu bezpečné a chytré!!!). Nicméně se omylem uvězní v peřině své vnučky - která je zevnitř stotisíckrát větší, než zvenčí, kde usne a už se nevzbudí. O několik dní později se přistěhuje kartářka, vykladačka snů a Bůh ví, co ještě, která v čistírně vidí konkurenci a tak stroj zničí. Když v té peřině uvízne i dcerka, přiměje je dokonce vypustit ty stvůry ze sklepa. Děj se dále zamotává a má i vedlejší větve.
Nakonec vše "dobře" končí - ve vedlejší dějové linii inteligentní učetní odvrhne snahu splnit svůj sen vztahu s krásnou dívkou z plakátů a zamiluje do postavy tupé dívky(což je šílené a přesto šíleně předvídatelné). Děda i s vnučkou je zachráněn z peřiny a kartářka nachází syna, kterého jako malého dlouho a pravidelně svazovala v chlívku a on jí odpustí bez jakéhokoli rozumného důvodu(tedy kdybyste jí odpustili s tím, že říká "Já už to nikdy neudělám").
Autor Trystan ap Tallwch, 06.06.2011
Přečteno 950x
Tipy 2
Poslední tipující: Ilůně, Elyona
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí