Jak jsem dělal u koňů

Jak jsem dělal u koňů

Anotace: nebo spíš nedělal :D

 

Kurňa, tož chápeš to? Čověk chce dělat u koňů a oni mu tam dajú ožralého kolegu. Cosi jsme přenášali a teď mu to padalo z ruk. Tož a dělaj s ním. Od sedmi od rána spitý jak motyka. Najprv prý že: ,,Dělaj stáje." Roboty jak na kostele a šéf mňa pošle obúchávat omítku. Teď přišli chlapi řemeslníci, štyré byli. A že: ,,Proč to děláš, šak to je naša práca." Řikám: ,,Hoši, je to kokotina. Vim to. Tu máte kladivo a idu z tadyma pryč."

Tož jsem si zasakrovál a že si dodělám stáje. Šak dělám u koňů, ne? Tož to mosím dodělat včas, páč ve tři si majitelé chodijú pro koníky a strojí si je na vyjížďky, tož abych je stihl vrátit z pastviny dovnitřku. A jak říkajú staří žokejové: ,,Stáj mosí vonět čerstvú slámú a senem. Žádné, že jim necháš slámu prochcanú a navrch hodíš kosmetickú úpravu. Po koňovi chceš výkon, tož nesmí byt v mokrém, aby měl zdravé kopyta." No ale to neví ani šéfíci a jiná hen baba ovíněná zbytkáčem. Mrská sa tam s vidlama, ale úplně na hovno. Čarodějnica jedna. Půlku stáje nechá bez slámy, půlku ani nevyveze. Proč tam je? Tak sa to dělá, tak to prostě je. Nešpekuluj nad tím.

No, ne-e. Že prý šéf že: ,,Jirko, běž tam pomoct chlapom stěhovat skříně." Řikám: ,,Šéfe, šak uklúzám stáje. Víte to vůbec?" A on že: ,,To stihneš." Tož jsem pokorně odkráčal trápit sa ze skříňama. Dobře. Záda zničené. Vrátím sa ze skříní, že si dodělám boxy, douklúzám, navezu čerstvú slámu, hodím seno a hijé na svačinu. Prohodil jsem tam s cérkama jakési vtipy. Zastavily sa u dvúch hen oslíků. Řikám: ,,Co myslíte, kerý z nich je větší osel?"  Čekal bych průpovídku typu: ,,Si blbý."

No nic, enem sa mračili. Asi byly z Maďarska.

Pak šéfík vymyslel, že budu řezat dřevo na cirkuli. Tož kurňa, když je pěkně, nic sa nedělá a dycky když prší, jak teď, tož vymýšlá ptákoviny. Absence ochranných brýlí mě vážně namíchla. Prý: ,,To nepotřebuješ."

Cirkula přikrytá linem, no aj tak byla zmoklá jak slépka. Eletrika daleko, nevyšel kabel. Tož jsme ju hen s jedním žokejem přestěhovali pod střechu, lesi to pude zapnút. Zapichnu tam 380 a prásk. Vyletěly pojistky v celé farmě.

,,Do řiti, šéfe, chcete po mě úplné kokotiny. Potřebuju dodělat stáje,  hergot. Nic takového, dřevo nedělám."

Ogarovi, co tam dělal se mnú, přišla frajerka. Tož nešel si v půlce směny na rande? Nezájem.

Ten ožrala z rána tam už usínal opřítý o traktor. Pak sa posral nakladač a čekalo sa na servis. Práca stála. Paráda. Nevadí. Pokažená věc dycky udělá nekemu radost.

Zametu, svačinka pěkně, schovám koně a majitelé už chodili. Tak tak stihnuto. Řikám: ,,Šéfe, zaměstnáte mňa i s odvodama?"

,,No, víš, jaksi..." a cosi sa vymlúvál.

,,Nenamáhejte sa, všecko jsem pochopil," povidám. ,,Tu normální čověk pracovat nemože. Všeci sú tu načerno a ve stavech, že by sa jeden posral. Enem ty koně na to zbytečně doplácajú."

 

 

Autor Narragan, 21.01.2024
Přečteno 66x
Tipy 4
Poslední tipující: Sonador, cappuccinogirl, Helen Mum, Žluťák
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já už jsem tak dlouho nečetla nic v nářečí, díky, mám to ráda...a text je skvělej, fakt to tak leckde chodí.
Krásnej den.

21.01.2024 13:21:12 | cappuccinogirl

Rádo se stalo :) Zároveň se ospravedlňuji za ty sprostoty, ale pro navození koloritu je to důležité.

21.01.2024 15:26:07 | Narragan

Skvěle jsi to vystih, takže jo, patří to tam, žádný omluvy nejsou třeba :-)

21.01.2024 15:31:44 | cappuccinogirl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí