Anděl z Matarallu - úvod

Anděl z Matarallu - úvod

Anotace: Prolog

Sbírka: Anděl z Matarallu

Prolog

 

Kdysi dávno žila velmi mladá a půvabná slečna. S rodiči bydlela na venkově v prostém, ale útulném domečku, který stál na  úplném konci vesnice. Hned za domem vedla cesta do lesa. V této vesnici zůstali pouze oni, jinak všichni obyvatelé postupně odešli pryč do města.

V tomto domě bydleli Blancovi. Žila s nimi jejich dcera Paloma. Byla krásná a každý muž po ní toužil. Její rodiče ji chtěli provdat za sympatického mladého muže. Paloma po žádném muži netoužila. Vdávat se také nechtěla. Každý den je chodil navštěvovat jeden mladý muž. Oběma rodičům byl sympatický a oblíbili si ho. Paloma se do něho zamilovala.

Jednoho dne Paloma navštívila otce Armanda, aby se mu svěřila se svým tajemstvím. Navštívila ho v jeho klášteře. Paloma si detailně prohlížela prostory místního kláštera. Obdivovala jeho krásu a místo, na kterém byl postaven. Otec Armando ji spatřil, jak se rozhlíží po krajině  a zahleděna do dáli. Paloma vycítila jeho přítomnost, a proto se otočila.

,,Otče, netušila jsem, že mne pozorujete. Chtěla bych si s vámi promluvit," řekla tiše, že to slyšel pouze on.

,,Dobře, Palomo, pojď se mnou a popovídáme si."

Otec Armando ji vedl spletitými chodbami. Sama by se ztratila, ale měla dobrého průvodce. Zavedl ji do prostorné knihovny, kde je nidko nerušil. Zavřel dveře a posadil se za dřevěný psací stůl uprostřed místnosti.

,,Tak, co máš na srdci?" zeptal se jí.

,,Jak víte, moji rodiče mě chtějí provdat. Ještě se necítím na to, abych se vdávala. Teď jsem poznala mladého a sympatického muže. Není mi lhostejný. Jsem do něho zamilovaná a cítím k němu hlubokou a upřímnou lásku. Moji rodiče si pro mě představují jiného muže. Bohatého a vlivného, ale takového nechci."

Otec Armando ji pozorně poslouchal a rozuměl jí. ,,Palomo, kdo je ten muž, do kterého ses zamilovala?"

,,Jmenuje se Juan Palmer de Rosas. Nežije nad poměry a moc peněz také nemá. Jeho rodiče nejsou bohatí jako ostatní. Otci se líbí, ale moje matka mě chce provdat za povrchního a arogantního Alejandra Peréze de Lucrezia. Podle ní je to ten správný muž pro mne, ale já ho nemiluji."

Výraz jejího obličeje hovořil za vše. V očích byla smutná. Neměla daleko od pláče. Přistoupil k ní a pevně ji objal. Konejšil ji jako malé dítě.

,,Palomo, promluvím si s tvými rodiči, ale nic ti neslibuji. Znám tvoje rodiče dlouhá léta a něco mi dluží."

,,Opravdu otče? Nevím... jak vám mám poděkovat," radovala se Paloma a zase se usmívala.

Ještě si chvilku povídali, když si Paloma uvědomila, že už je pozdě, aby šla domů. Omluvila se otci, že už musí jít domů na večeři. Otec Armando jí nabídl, že ji doprovodí domů, ale odmítla ho. Rozloučili se a Paloma odešla.

Když Paloma opustila klášter otce Armanda, vydala se na cestu domů. V půlce cesty za sebou uslyšela tiché kroky. Otočila se, ale nikoho nezahlédla a dále pokračovala, a když zašla do temné uličky, neznámý ji přepadl a zatáhl do ztuchlého pokoje. Bránila se, ale marně. Přestala se bránit a oddala se zcela neznámému muži. Palomu neznámý muž brutálně znásilnil. Opustil ji a nechal ji na místě samotnou.

Paloma se dala do ustavičného pláče. Nemohla se vzpamatovat z tak hrozného zážitku. Vyčerpáním usnula až ji probudil jemný třas a někdo volala její jméno. Otevřela oči a nad ní se skláněl Juan Palmer de Rosas. Nevěřila vlastním očím, že tam je.

Tiše k ní promluvil: ,,Palomo, všichni tě hladají a rodiče o tebe mají strach. V noci jsi nepřišla domů. Co se ti stalo?"

Paloma si vzpomněla na svůj zážitek a znovu se rozplakala. Juan ji vzal do své konejšivé náruče a tiše mu pověděla, co se jí stalo. Juan našel řešení, které ji inhned v daném okamžiku navrhl: ,,Vezmu si tě za ženu a řeknu, že jsem to byl já!"

,,Víš, že moje matka má pro mě vybraného jiného muže, kterého si musím vzít za muže," namítla Paloma.

Vrchní velitel je našel spolu a okamžitě Juana obvinil ze znásilného činu, kterého se ovšem nedopustil. Juan nic nenamítal a ke všemu se přiznal. Stoupl si před velitele a rozhodně prohlásil: ,,Vezmu si Palomu za ženu. Ožením se s ní a ponesu tím následky!"

Palomin otec Ernesto s tímto sňatkem souhlasil, ale jeho manželka Cintia byla proti tomu. Svatba se chystala v plném proudu, jen její matka se nijak do těchto příprav nezapojovala. Babička Alma si Palomu zavolala k sobě do pokoje.

,,Palomo, jsem ráda, že jsi za mnou přišla. Chci ti něco povědět o tvých rodičích. Nikdy jsem nesouhlasila, aby se Ernesto oženil se Cintií, protože ji nikdy nemiloval. Vím, že s ní není šťastný a v tomto manželství se trápí. Cintia, tvoje matka měla podobný osud jako ty a Ernesto jako pravý gentlaman, vzal vše na sebe. I tvoje matka byla znásilněna neznámým mužem stejně jako ty. Pak ses narodila ty a já byla šťastná, že mám vnučku. Palomá znamená holubice a Juan se k tobě hodí, protože oba dva se milujete."

Zde přerušila svoji řeč a Paloma se jí zahleděla do jejích pomněnkových očí a zeptala se jí: ,,Kdo je tedy můj skutečný otec?"

Babička Alma s odpovědí moc dlouho neváhala a vyslovila pouze jedno jediné jméno: ,,José Nicholas Peréz de Lucrezio."

Autor Misha, 06.08.2023
Přečteno 167x
Tipy 2
Poslední tipující: Marry31, MatyhoZmaty
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ještě že to tak dopadlo

06.08.2023 17:54:14 | Marry31

děkuji za návštěvu a komentář, za týden zde bude pokračování:-)

06.08.2023 19:21:09 | Misha

Tak to je teda pointa ... :O !

06.08.2023 15:31:57 | MatyhoZmaty

děkuji za návštěvu i komentář:-)

06.08.2023 15:48:03 | Misha

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí