Pekelný soud s princeznou

Pekelný soud s princeznou

Anotace: Pohádka není mým dílem, osekala jsem dlouhatánské dílo a přidala tam "své" písničky a nápady.

1.JEDNÁNÍ Volná krajina u lesa

 

MEFISTO:       Tudy by měl jít ten Kašpar, jak nám ho popsal kníže pekel.

BRŮTO:           Myslím, že sem někdo jde, bude dobré se schovat.

KAŠPÁREK:   (z dálky)  Když jsem já šel tou pekelnou branou, dívali se tři čerti za mnou a volali Kašpare (vchází na scénu) ty velký šidile, ale já se neohlédl a domů jsem šel honem. Tak tady je ten hrad Bouřňák ze kterého čerti unesli princeznu, že byla pyšná a zlá. A jak koukám, asi tam už nikdo není, že jsou z něho trosky.

KUBA:  (vejde)  Kašpárek! Ty kluku zlatá, ty jsi se vrátil. Tolik se nám po tobě stýskalo, prý si byl v pekle. A princeznu jsi tam neviděl, Kašpárku?

KAŠPÁREK:   To jsem neviděl, ale slyšel jaký ji potkal osud, že byla pyšná a zlá.

KUBA:  Pan král hrad opustil, protože se všichni báli, že tam čerti straší.

KAŠPÁREK:   Ale zdá se mi, Kubo, že tu cítím pekelný zápach. Děti, nejsou tu čerti?

          KUBA: Kašpárku, já se bojím!

KAŠPÁREK:   Tobě nic neudělají, ale na mne mají spadeno!

ČERTI:  Hned s námi půjdeš do pekla!

 

 

2.JEDNÁNÍ

 

Peklo

Hraje písnička POPLETENÍ ČERTÍCI, přicházejí čertíci, tancují a pak sedají kolem pekelného trůnu.

Lucifer sedí na trůně – vedle kotel pro princeznu, křeslo pro pekelného advokáta a stůl pro pekelného písaře.

 

LUCIFER:       Čerte Bartůto, přiveď princeznu.

BARTŮTO:      Ano, ano, můj pane.

LUCIFER:      Dnes ji odsoudíme! A zavolej pekelného písaře. Začne pekelný soud s každým, lakomý, zlý, pyšný, krade, tak my tady s ním ukončíme jeho život.

PÍSAŘ:  (vejde)  Mocný náš pane, přišel jsem na vaše přání.

Lucifer:  Vyhledej v pekelné knize hříchy princezny.

PÍSAŘ:  Ano, ano, už to mám (hledá v knize). P- P- Princezna, tak zde je psáno : od dětství byla pyšná – zlá – lakomá – neposlušná a odmlouvala panu králi.

LUCIFER:        Když neposlouchá tatínka a je lakomá to stačí, aby byl nad ní vynesen ten nejkrutější trest. Bartůto, Brůto, přiveďte princeznu. A ty pekelný písaři přiveď pekelného advokáta, ať je soud jak má být.

BARTŮTO:      (přivádí princeznu) 

PRINCEZNA:  Milost Lucifere, já už nebudu lakomá, ani pyšná a rodiče budu poslouchat!

LUCIFER:        Mlč! Jsi u pekelného soudu a odpovíš, až budeš tázána.

PÍSAŘ:  (vejde s pekelným advokátem)  Zde přivádím pekelného advokáta, mocný Lucifere.

ADVOKÁT:     (ukloní se před Luciferem)  Mocný náš Lucifere, přišel jsem na váš příkaz k soudu nad princeznou.

LUCIFER:        Zasedni vedle mne a bude-li se ti zdát, že soudím nespravedlivě, můžeš zasáhnout a princeznu obhájit.

ADVOKÁT:     (sedá vedle Lucifera)  Slavný soude, pokud jsem s princeznou mluvil, tak je pyšná, zlá a lakomá, ale trochu ji obhajuji, že tak byla vychovaná, protože vždy, co chtěla, tak dostala. Paní královna dokud žila, tak ji vše dopřála.

...

Autor candlessinka, 20.01.2015
Přečteno 5988x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí