Ve svém kříži

Ve svém kříži

Anotace: Byla jsem součástí náboženství. Už jsem si odpustila...

Kříž vlastních rukou… mě objímá. Říká se tomu sebeobjetí… bláznivé? Možná. Ale já, já se tolik po tom rozhovoru potřebuji obejmout!

Pealingové mýdlo upřimnosti. Zůstává suché. Každý z nás si myslí o tom druhém… že nechápe.

Držím u ucha telefon, který má být už dávno hluchý. Už dávno má být odhlášený. Formalita předběhla skutek. Výjimka.

Voláš po deseti letech. Jasně, že Tě poznávám! Hřejivé přivítání se postupně rozpouští ve Tvém monologu…
Voláš mi, protože sis dělala pořádek v papírech… a našla jsi báseň pro Tebe… ode mě. Je v ní i dnes tolik pravdy a lásky, že Tě vehnala do telefonního seznamu… abys mě znovu našla.

Podařilo se. Možná můj poslední telefon ze staré linky… Z čísla minulosti. Z několika dírek již poněkud chroptivého, invalidního sluchátka, se na mě valí záplava díků, lásky a duchovnosti.

Stop!

Víš, já si vybrala jinou cestu! A Ty se mnou určitě nesmíš mluvit.
(Tvá slova o svobodě mi chutnají jako lepidlo v tubě. Sakra, proč mi zase nejde otevřít?)

Nevzdáváš se. Hraješ na strunu mé lásky.
Vždyť jsem k vám přišla a už ve mně byla! A taky pokora. Někdo prostě dostane ten dar do vínku… a přijde mnoho lidí, kteří to v sobě nemají a učí se, odcházejí a znovu přicházejí… třeba …

Stop!

Ne! Já, já jdu už dávno jinou cestou! Opakuji se… ale Ty to vnímáš jen okrajově… odkrojíš mě jako kůrku chleba a pokračuješ svojí měkkou střídkou:
Ty víš, Ty to přece víš! Vždyť mi tak rozumíš. Ale Ježíš je přece naše cesta a Bible…

Stop!

Ty to nechápeš! Já, já žiji TEĎ! Nepotřebuji hranice něčí organizace, cesty, boha… nepotřebuji lidská vysvětlení…já… já mám boha v sobě!
Ano, ano – vždycky jsi ho měla, Ty… stejně jako já, patříš mezi ty citlivé a vyjímečné… A tak víš, že nad láskou je vždycky duch, duchovno…

Stop!

Ne, já… pro mě je nejdůležitější láska… já pro ni žiji teď… nehraji si na žádného samaritána… jen co mi život přinese do cesty… když můžu, pomůžu…
Ano, ale… Víš, mám Tě ráda… i po těch deseti letech ta báseň tolik vypovídá… Třeba za čas, víš, třeba budeme mít možnost si znovu o tom popovídat… víš, je čas konce… třeba až bude vzkříšení, třeba se potkáme…

Stop!

Ne, nepochopila to! Já žiji teď a tady. Je mi jedno, co je pravda, nedávám pravdu nad lásku, chápeš? Vzkříšení? Je mi jedno, co bude, jestli bude… ráda se s Tebou uvidím… ale já… já tu chci být TEĎ pro čtrnáctileté básnířky, jejichž hloubku spatří jen ten, kdo nahlédne pod pokličku drog, do ostnatých drátů jejich zraněných srdcí… Já tu chci být TEĎ… pro své děti, kterým svou romantikou šíleně lezu na nervy… Já tu chci být teď… pro moji nově nalezenou babičku, která si zapálí cigaretu, ale POCHOPÍ, že už musím jít… ne pro hodnou paní, která mi v lásce sebere hodinu života pro bláboly o bibli a ukončit hovor by bylo nevhodné, neslušné, bezbožné…

Oblékám se do kříže svých rukou…sebeobjetí… naléváš mi panáka. A já cítím strašný vztek. Bože! Výkřik, můj výkřik po položení sluchátka demoralizuje všechno slyšené. Jak jsi mohl?
Mám Tě v sobě.
A přece tolik, tolik nemůžu slyšet nalakovaná slova o Tobě. Mám v sobě lásku. A přece nemůžu, tolik nemůžu slyšet ty kudrlinky kolem ní z úst navoněných vírou, danou vírou (ne tou niterní, kterou mám v sobě já…)
Jsem rebel. Jsem nechutný rebel všech přeslazených čokolád náboženství. Vidím za všechny pozlacené rámy všech rohů myšlenek… dřív, než jsou vysloveny. Dar ke zvracení.

Psychopaticky trhám papír se svým novým telefonním číslem na malé kousíčky. Malý pohřeb této hodinky.

Jsem rebel. Promiňte.
Autor Levandule, 14.03.2007
Přečteno 674x
Tipy 3
Poslední tipující: Agniezka, Iva Borecká
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (3x)

Komentáře

pěkně zpracované

05.01.2009 13:02:00 | Agniezka

Slyším ticho...*

08.08.2008 20:25:00 | Iva Borecká

Moc se mi to líbí

16.09.2007 19:35:00 | Cassandra

Církev je takový "ochránce poutníků".Představ si,že každý člověk jde svojí vlastní cestou života,plnou nástrah a má předem určený cíl.Ze všech stran na toho člověka,který putuje k vysněnému cíli,doléhají pokušení.Jsou dost silná a je jich mnoho.Některým se sám ubrání a některým ne.Církev je taková posila.Sdružení těchto poutníků.Když je jich víc,mají větší sílu a větší šanci,že všem těm pokušením odolají.Je to taková "armáda".Všichni mají stejný cíl a kráčí společnou cestou.V tom je ta výhoda-je jich víc pospolu.Když si někdo myslí,že tu cestu zvládne sám,ať jde.Ale s vědomím,že to bude mít těžší...
Dávám stovku,protože i když mám jiný názor,líbí se mi,že si za tím stojíš a máš odvahu jít sama.Já se budu radši držet v houfu! ;-)

29.08.2007 13:58:00 | Chancer

Nehodnotím, protože tohle není o procentech, jak MOC je to dobré, nebo jak MÁLO se mi to líbí... tohle výkřik duše, která se setkala s Bohem, má Ho v sobě a už nepotřebuje dál umělou výživu náboženství, vyrvala si kanylu, do které tekl med sladkých keců o Lásce. Tohle je zpověd duše, která má lásku v sobě, vstává z lůžka intenzivní péče a intenzivně jde milovat a žít a být při tom všem TEĎ A TADY!!!
Moc Ti držím palce, Tvoje Cesta není jednoduchá, ale skláním se před Tvým odhodláním!

16.07.2007 13:15:00 | Hannazka

Hezky napsáno, podobně se občas i já potácím...

10.04.2007 09:30:00 | Juhunka

...nevěřím, že Bůh by měl raději nasládlé, falší prolezlé náboženské přisluhovače, než čisté rebely...

17.03.2007 00:15:00 | Lota

Musela jsi ten příběh nechat doznít...
A já podruhé naslouchala... Někdo mi řekl, že nejdřív musíme najít lásku sami v sobě, pak teprve můžeme milovat. Víra je založena opačně, nejdřív oddaně miluj svého bližního, pak měj rád sám sebe. A proč nepostavit lásku na nejvyšší stupínek?

14.03.2007 18:30:00 | Koprtinka

... ani jsem tě nemusela vidět ...

/ ale to by mi bylo moc líto /

... a věděla jsem ... na stopráč ... že vyjímečným človíčkem jsi ... voňavá srdcová dámo ...

14.03.2007 12:21:00 | Marcella

Dojal jsi mě, Šmudlínku, děkuji... ;-*

14.03.2007 08:30:00 | Levandule

Od doby, co jsem tě poznal, jsem nepochyboval, že jsi vyjímečně nádherný člověk.
A taky že jo. Jsem šťastný, že tě znám.

14.03.2007 08:15:00 | smudlinek

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí