Ďáblovy kuličky

Ďáblovy kuličky

Anotace: -

Fascinují mě přírodní útvary, nad kterými zůstává rozum stát. Jestli máte chuť a čas, podíváme se do Austrálie.


Přibližně 400 kilometrů severně od Alice Springs se na ploše osmnácti čtverečních kilometrů nalézají gigantické žulové valouny. Tyto téměř dokonalé koule jsou známé jako "Ďáblovy kuličky" (Devil´s Marbles). Některé leží osamoceně, jiné v rozptýlených haldách, ale často jsou nakupeny na sebe. Valouny ve slunci oslnivě září, což způsobuje vysoký obsah železitých nerostů. Kulovité objekty ovšem v silně erozivním pouštnímu klimatu postupně ztrácejí dříve pravidelný tvar. Odborníci tvrdí, že valouny vznikly před 1640 milióny lety ze žhavého magmatu, vyvěrajícího z nitra Země. V následujících miliónech let valouny postupně erodovaly do dnešní podoby.


Podle legend původních obyvatel Austrálie, Aboriginů, ovšem jde o "vejce Duhového hada", který stvořil člověka a tento svět za dávného období "Země snů" (Dreamland).

Autor Aťan, 27.01.2012
Přečteno 349x
Tipy 4
Poslední tipující: střelkyně1, Aťan
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:-)..móóóc slušně, ta holka dole v kameni má strašnou sílu, s tou bych se teda hádat nechtěl...:)

28.01.2012 14:10:48 | Aťan

Aťane hezky ses trefil,opět jsem virtuálně poputovala prstem po glóbusu.Nejvíc se mi líbí druhý snímek,který jasně ukazuje nadvládu nás žen...
PS:Napsala jsem to dost slušně?:-))

28.01.2012 12:29:20 | střelkyně1

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí