Ôda na jaro 2007

Ôda na jaro 2007

Anotace: ... taky už to cítíte ve vzduchu?...

Mám otevřené okno a zvenku sem proudí ta nezaměnitelná vůně jara. Je to ta síla, která z kořenů stromů vytáhne hektolitry mízy do korun, aby mohly vypučet a vyrazit v květ a listy. Je to ta síla, která roztaví na horách sníh a která třeba i skrze kamení nechá vzklíčit nový život. Je to vůně, kterou miluji. Je to vůně jako závdavek novému zrození, dalšímu jaru, další radosti a novému životu. Ta síla vyvede medvědy z jejich nory, ta vůně zaťuká na vrátka ježčích pelíšků. Ty něžné prstíky jara brnknou na strunky naděje a vlaštovky tam v dálce uslyší ten hlas, vrátí se zpět na stará svoje hnízda, do krovů přilepí hliněné štěstí aby odsud vyvedly svoje mladé. Je to tak každý rok a letos, jako loni, jsem bez sebe a omámená tou krásou. Dnes cítím, že už to začíná. Tu vůni vdechuji už pár dní, ale dnes je jaksi silnější. Jakoby jaro dostalo už povolenku otevřít brány a vtrhnout do přírody, slavnostně oděné v hávu z hořce a sasanky, ve vlasech mladé listí a pučící květy stromů.
Jaro je tady. Tak tě tu vítáme! Ty, Jaro stokrát opěvované, ty Jaro hravé a laškovné jak klubko štěňat, ty Jaro silné jak mladý zdravý muž, ty Jaro veselé jak kraslice a malý beránek, Jaro hlučné jako roj včel a řeka rozvodněná miriádou rozehřátých vloček sněhu. Jsi mladé, jsi opět krásné a omamné jak loni. Ty, Jaro, nestárneš! Kolikrát už jsi se vrátilo a vtrhlo do kraje? Vždy v plné síle, na slunečním voze, práskáš do zlatých koní, v lehkém bílém rouchu a svěncem ve vlasech. Smích tvůj i bujarý křik dává znát, že jsi tu zas a stejně mladé jako už po tisíce let. A člověk vždycky s údivem a tebou ochromený, žasne. Tak jako každý rok.
Travička zkouší slunce tenoučkými chloupky, které vystrčila zatím nesměle; jsou zelené tak, jak to umí jenom ona. Ta tráva první, jarní, napůl šílená, riskuje umrznutí!
Tak je tu další jaro. Buď tobě sláva Jaro! Vítej zase zpět!
Autor Hannazka, 16.03.2007
Přečteno 610x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Moc hezká óda na jaro. Přírodu mám ráda a tak mi je blízké toto vyznání...

Jen bych to neřadila do úvah... alespoň dle tohoto podání...

07.05.2007 18:30:00 | Teri Jane

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí