O násilí a násilnících

O násilí a násilnících

Biják. 

Když slyším tohle krásné slovo, zavřu oči a pod víčky se mi začnou odvíjet příběhy, které jsem kdy viděla na filmovém plátně a které mě oslovily. Jsem milovnice velkolepých příběhů Martina Scorsese, Jamese Camerona, Christophera Nolana, Stevena Spilberga, Clinta Eastwooda a  Ridleyho Scotta. Nechám se těmi příběhy pohltit a prožívám je. Jako kdybych byla jejich součástí. 

Ale co ve filmech úplně nesnáším, tak to jsou scény ve kterých se odehrává znásilnění, nebo se jiným způsobem ubližuje ženám či dětem. A nemusí to být ani vidět, stačí náznak. Přestože jsem, naštěstí, nikdy nic takového nezažila, trpím s obětí jako kdybych byla sama znásilněná, nebo jinak terorizovaná. 

Film Ridleyho Scotta - Poslední souboj - je o znásilnění a třech pohledech na něj. Přítel znásilní přítelovu krásnou ženu. Je tedy zažalován a u soudu zazní tři výpovědi, (znásilněné ženy, jejího manžela a násilníka) které popisují jednu holou skutečnost. A to tu, že jedno hovado znásilnilo jednu ženu. Tak prosté to je. Tak jasné to je. 

Příběh graduje a graduje až vyústí v souboj ve kterém jde o život, nebo smrt, ale především o čest znásilněné ženy. A o pravdu. O holou pravdu. 

Nevěřícně jsem se na to zírala. Proběhlo mi hlavou, že se vlastně, minimálně od dob středověku, nic nezměnilo. 

Stále se bagatelizuje sexuální násilí na ženách. 

Stále se o tom hovoří ve smyslu, že všechno má několik úhlů pohledu. 

Stále je znásilněná žena v podezření, že si vše vymyslela, nebo aspoň jeho určitou část. (Nepopírám, že si to nikdy žádná nevymyslela, ale to je úplně jiné téma.)

Stále se něco vůbec nepovažuje za násilí, což je doslova absurdní. 

Stále jsou zesměšňovány ženy, které s tím chtějí něco dělat. 

Mohu se doslova přeskočit, když čtu na netu pod článkem o znásilněné ženě diskutující exoty a jejich slabomyslné komentáře, že si za to určitě může znásilněná holka sama. 

Časté argumenty:

  • Byla vyzývavá
  • Naznačovala a pak nic
  • Koketovala
  • No jo, čemu se diví? Tím jak byla oblečená si o to vyloženě říkala!

…a jiné podobné zhovadilosti. 

Je mi smutno, když čtu tyto morálně zvrácené názory. Tím spíše, když je autorka žena. Dokonce mám pocit, že jsou ženský v odsuzování daleko více radikálnější. 

I kdyby jakákoli holka, žena, dáma stála před chlapem kdovíjak oblečená, chovala se kdovíjak vyzývavě a významně koketovala, nemá na ní nikdo nárok jakkoli sahat, pokud nechce ona sama. 

Takhle prosté to je. 

Smutné také je, že se bagatelizuje sexuální násilí v domácnostech. A o tom, že se takové věci v domácnostech dějí nemá smysl polemizovat. Bohužel jde o běžný jev. Protože mnozí "páni tvorstva" mají pocit, že mají ženu na to, aby prala, vařila, uklízela, vychovávala děti a byla sexuální utěšovatelka, která si nechá líbit úplně vše a bude povolná kdykoli se to po ní chce. Pokud ne, “páni” mají pocit, že se jim upírá jejich právo. 

A tak se z, kdysi snad milujících, mužů stávají obyčejní násilníci. (Samozřejmě nemluvím o mužích jako celku)

At ve skutečnosti, nebo jen na filmovém plátně, znásilnění je odporná věc a dopustí se ho jen ubožáci. 

Je zajisté mnoho mužů, kteří sní o tom, že je nějaká žena znásilní, ale pro většinu žen je znásilnění noční můra. 

Znásilnění není jen dokončený sexuální akt, nebo pokus o něj. Znásilnění má mnoho podob. Ale vždy jde o znásilnění. A to by se mělo velmi přísně trestat. 

Přísně a nekompromisně. 

Protože násilník není nic jiného než hovado, které si zaslouží jen opovržení.  

Takhle prosté to je. 

 

 

Autor Inanna, 27.12.2022
Přečteno 180x
Tipy 6
Poslední tipující: Fialový metal, mkinka
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Na Vánoce u nás ježíšek naděloval kovové hlavolamy. Každý z nich se skládal ze dvou stejných částí, které se měly od sebe oddělit. Většina jich byla bytelných a nebylo pomyšlení na násilné oddělení. Jeden z nich ale sváděl k tomu použít trochu síly místo kumštu a oddělit od sebe části takovýmto drobným násilím. Hrál jsem si s ním a čím delší dobu jsem se ho snažil rozebrat, tím více mi přišlo, že jediná možnost je použít právě trochu té hrubé síly. I přes přesvědčování okolí, že jde hlavolam rozebrat jednoduše jsem nakonec podlehl a násilí na něj použil. Právě to mě ale přesvědčilo, že jsem právě takové hovado, o kterém tady píšeš. Je sice pravdou, že kdyby byl hlavolam vyroben bytelněji, tak i kdybych chtěl tak by se mi to nepovedlo, ale právě jeho křehkost mi ukázala, že mám sklony k brutalitě.

Když svou zkušenost převedu na ženy, pak je jejich znásilnění důkazem křehké cudnosti znásilněné, kterou rozumný člověk obdivuje a ctí, kdežto násilník ji zhanobí.

Ale co se týče trestu, tak ten by měl být přiměřený zločinu.

27.12.2022 20:53:14 | Slav Milo

Víš, bohužel osud nám dává zkoušky a kdyby nebylo sdružení acorus,co mi tenkrát pomohlo, už nejsem mezi živými

27.12.2022 20:33:49 | mkinka

Já jsem oběť násilníka a též se mí smáli, že jsem si to vymyslela.je to hrozné trauma pro život a nikdo nepochopí,kdo nezazije až na krev tu hroznou bolest.

27.12.2022 20:16:45 | mkinka

Z mého pohledu je nejhorší, že ti takovouhle bolest může způsobit i ten, kterého miluješ.

27.12.2022 21:33:52 | Slav Milo

Je mi to líto, tak strašně líto.

27.12.2022 20:18:38 | Inanna

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí