Naivita mé proklamce

Naivita mé proklamce

Anotace: Vždyť přeci hájím vaše zájmy

Naivita mé proklamace
Hesla typu "hájíme vaše zájmy" často vycházejí z úst těch, kteří stojí v pozadí. Pokud toto převedeme na osobní rovinu, pak prezident, vláda, policie, vojáci, rodiče a manželka mohou hájit své zájmy. Já osobně se však snažím hájit zájmy rodiny, dětí a vnuků. Armáda spolu s obranným systémem NATO hájí státní zájmy a v tomto procesu se často používají brutální vojenské prostředky. Vojenské síly se vyzbrojují, konají se vojenské přehlídky a letecké dny a na armádu se vynakládají obrovské prostředky.
V této souvislosti se zdá, že konzumace a používání vojenských prostředků je nesmyslná. Proto navrhuji úpravu těchto pravidel a podporuji osobní zkušenosti jako jedinou správnou a nepřenositelnou metodu. V Koloseu by se měli utkat pouze ti, kteří mají oči zalité krví a plnou pusu slov o válce. Zápasili by však jen mezi sebou a role vojáků by se změnila na diváky a vojenské zpravodaje.
Věřím, že by se v politice mohli objevit noví Spartakové - lidé, kteří jsou zdraví nejen fyzicky, ale i psychicky a kteří nechtějí vést války ani bojovat. Toto není naivita a takto to funguje i v přírodě. Samci se popasují v říji a vítěz bere vše, ale tento boj končí pocitem osobní výjimečnosti a majestátnosti.
Bojovat do posledního vojáka je pojetí hrdinství, kde život vojevůdců je nadřazen všem a všemu a musí být chráněn do posledního vojáka. To nechci podporovat a nechci sloužit podivným zájmům šílenců, kteří touží po válečném běsnění. Možná nevím všechno, možná jsem naivní, hloupý a sebestředný, ale z podstaty své vůle nechci nikomu ublížit ani brát právo na život. Vím, jak bolí fyzické rány a jak dlouho se hojí psychické rány.
Autor umělec2, 26.03.2023
Přečteno 123x
Tipy 2
Poslední tipující: Frr
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Hájíš své zájmy
já to beru
však proč o tom psát
tady na Literu
Je to místo
kde se člověk zasní
když čte slova
pěkných básní

26.03.2023 09:00:44 | kozorožka

Děkuji za trefný a asi i pravdivý komentář.

26.03.2023 09:09:08 | umělec2

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí