Pohádky

Pohádky

Anotace: Pohádky se líbí, ale důvody jejich vzniku ne

 

Ďábel už toho o sobě tolik nalhal,

ale lidi ho budou pořád hájit

 

Autor Narragan, 21.01.2023
Přečteno 177x
Tipy 12
Poslední tipující: Jarunka, Stanislav32, jort1, Fialový metal, Sonador, paradoxy, rybka, šerý, mkinka
ikonkaKomentáře (18)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

aby ne, když je přesvědčil, že neexistuje...
zlo se vždy převlékalo za dobro, stejně jako lež za pravdu - a ještě při tom nadělá děsně hluku...

21.01.2023 17:50:00 | Sonador

Jo jo... hluku, vizuálních efektů a keců :) Koho by to nemátlo...

21.01.2023 19:16:22 | Narragan

Ďábel, jak jej známe, je dědictví křesťanství. Protože křesťanský bůh je čisté dobro, bylo potřeba zdůvodnit původ zla. Původ zla byl tak přisouzen Luciferu, padlému andělu. Ďábel není nic jiného, než temná stránka boha. Bůh, je-li cosi takového, je božským principem v nás. A ďábel je naší vlastní temnou stránkou. Kdo si neuvědomuje vlastní temnou stránku, hledá příčinu svého osudu mimo sebe. Každý svého ďábla strůjce. I boha. Každý podle svého. Jen vzít odpovědnost za svůj život na sebe :-)

21.01.2023 16:13:06 | kozorožka

Jojo :)

12.11.2023 11:02:56 | Edina Elwes

Jo, to jsi pěkně uvedla :) mám z tebe radost. A teď otázka: podle čeho poznáš, co zrovna je a není tvá temná stránka?

21.01.2023 16:45:54 | Narragan

bingo...kdo se dokáže povznést nad omezení evropského myšlení, snadno vidí principy v asijské filosofii, principu jin a jang... obojí spojené, prostoupené, v rovnováze...v okamžiku vychýlení z rovnováhy přijde karambol, naší řečí zlo... přitom původcem je vždy to v nás

21.01.2023 16:16:31 | stormeater

To mluvíš o Babišovi? :D

Četla jsem velmi zajímavou knihu od Junga odpověď na Jóba. Je to postavené tak, že Jung rozebírá boha stejně jako člověka.

Proč bůh zkouší už tak zničeného člověka a nechá si to našeptávat od satana?

Psychologicky je pro mě ďábel část duše, kterou člověk nechce přijmout.
Nábožensky je to nástroj pro udržení moci.

Více toho o něm nevím, nestudovala jsem o něm, ale je zajímavé, že je to světlonoš:).

21.01.2023 16:09:29 | paradoxy

Bůh zřejmě dává jen takové zkoušky, kterýma rekrut může projít. Job prošel, zda si to dobře pamatuju :)

O Babišovi? :D Jaký on je ďábel? Ale když to zmiňuješ, udělám z toho paralelu. Ďábel vymyslí dva své kandidáty. Lidi se kvůli tomu budou hádat. Ale že nemají Boha, nemůžou se povznést a vidět, že je to schválně pro rozvrat společnosti. Když se rozhodnu, že k volbám nejdu, čili odmítnu tu hru, ďábel se na*ere a poštve lidi proti mě.

Ano, ďabel je určitý mocnářský konstrukt. Spíše je to ona dualita Boha. Je zlý i hodný zároveň, tak jako by měli být otcové svých ratolestí. Tak je i vysvětlován.

Budu volit Babiša a ne proto, že je to můj kamarád :D

Tak a teď mi popiš svoje pocity...

21.01.2023 17:00:00 | Narragan

Pocity ti popisovat nebudu, neb mnou nic neprochází:) no jo zkoušky, jestli my si je nedáváme sami:)

Tvá zmínka ďábla, když nepůjdeš k volbám a lidi se na tebe naserou, to do tebe jenom zrcadlejí, nic víc za tím není:) a že mocní využívají strachu a rozvratu? Dobře nám tak:)

Vol si koho chceš:) já budu volit menší zlo, snad:)

21.01.2023 17:22:06 | paradoxy

Vol si koho chceš, Dox :D ale jak říkáš, máme co si zasloužíme.

21.01.2023 17:29:27 | Narragan

Od Ďábla je to předvidatelné. Horší a záludnější, když lže andělská tvář.

21.01.2023 13:57:05 | šerý

Ďábel se ale často vydává za anděla. Krása mu není cizí. Ví, jak na nás.

21.01.2023 15:10:46 | Narragan

Přesně, Narragane*

21.01.2023 17:11:46 | šerý

proč by se měl vydávat za anděla, když je? Navíc nejkrásnější a nejmilovanější? Trochu si to nastuduj, než začneš rozprávět.. ;)

21.01.2023 15:18:29 | stormeater

Provedu, nastuduji, abych netřepal :) Měl jsem starost, že se zapomíná na to, že je ďábel anděl. Ale dělá z něj krásná tvář pravdomluvného?

21.01.2023 15:22:40 | Narragan

tyto "pravdy jsou dílem křesťanských" bludařů...Satan, čili Lucifer, byl v předkřesťanských náboženstvích spojován s planetou Venuše, význam personifikace zla a lži mu byl přisouzen církvemi. Dle jisté teorie se zhostil úkolu ukázat Bohu zlo jako jeho integrální součást, protože ten ji nebyl schopen vnímat. Podle jiné mu byl úkol trestat hříšné uložena jako součást porážky po mocenském boji mezi anděli...každopádně kdo ví, jak to tehdy bylo? My už nechápeme ani komentáře v novinách, natož něco tak nedotknutelného jako je toto.

Nemyslel jsem to zle, spíš jako podnět k přemýšlení právě nad tebou nadnesené téma ;)

21.01.2023 15:48:08 | stormeater

Však já to neberu zle :) Nehodlám se hádat. Církevní manipulace probíhala tak dlouho, že je kumšt se v tom vyznat.

Ve spojení s pohádkami jsem to myslel tak, že čerti v nich měnili své vzezření, neboť měli záměr někoho dostat do pekla. Autoři tím možná chtěli něco naznačit. Reflektovali společenskou situaci. Nakonec vyhrává láska. A Bůh je láska. Tehdejší cenzura (moc církve) by otevřenou kritiku určitě potírala. Ale zdá se mi, že právě církev je oním ďáblem, kterým nás Bůh trestá. Mám na to jedno pořekadlo: Bůh je jen jeden, ale Ďábel je variabilní. Proč Bůh stvořil takovou variabilitu? Aby nás štval proti sobě a zjistil, k jakým hodnotám "pravdám, lžím" se uchylujem? Normálně bychom se za odlišné názory měli pozabíjet. Ale když dva mají Krista, neudělají to. Vyletí spolu nad problém.

To je můj názor :D Není názor sprosté slovo?

21.01.2023 17:21:55 | Narragan

ano

21.01.2023 17:31:12 | stormeater

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí