(hnusná rodná (hrouda)

(hnusná rodná (hrouda)

 

♪♪♪

Nejhorší, co člověka může v životě potkat, je narodit se do špatné rodiny.

Potkat v ní špatné lidi. A sám se stát taky takovým. Ale která rodina je

jen dobrá a nekazí dětem jejich život? Jak se mají děti

samy dobře vychovávat?

 

 

 

Autor Lighter, 05.05.2026
ikonkaKomentáře (27)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

12.05.2026 14:57:36   Amidou

Smůla dítěte, můj domov z dětství a své rodiče a všechny ty lidičky kolem miluji dodnes, neměnila bych. Měli jsme málo,
ale vstřícnost a láska byla v nás.

líbí

12.05.2026 08:56:16   Jeněcovevzduchukrásného

Výchova je jistě důležitá věc, ale nezapomínejme na geny.Můj táta byl strašný cholerik, až despota.Má mamka byla strašně hodná a klidná žena, trpělivě snášela jeho výbuchy vzteku a hněvu.Dnes vím, že dělala dobře a jsem rád, že byla takto geneticky vybavená, měl jsem v mamce oporu a příklad.Mám rád klid a na mojí zlatou mamku s láskou vzpomínám, asi jsem se pomamil.:-)

líbí

12.05.2026 14:13:05   Lighter

Jak jsou si lidé a rodiny podobné. :-) U nás to bylo zhruba taky tak. A táta jakékoliv naše výchovné problémy sváděl na mámu, že je moc hodná...

líbí

06.05.2026 08:50:30   jort1

slyšel jsem, že si rodiny vybíráme

líbí

06.05.2026 14:05:53   Lighter

Já slyšel tolik pohádek...

líbí

06.05.2026 08:02:08   Anděl

Fenomén KK - veliká úcta...a jinak - jsem ráda, že nejsem malé détě a nemám malé děti v dnešní době:-) ráda Tě vidím!

líbí

06.05.2026 14:17:36   Lighter

Díky, ale děti si nemůžou vybírat, to rozhodují rodiče...a stejně tak o výchově.

líbí

05.05.2026 22:41:54   cappuccinogirl

No páni, smetl jsi ten svět dospělých mocným fukem na jednu hromadu a nepáral ses s tím:-)

Štournu do toho - každý dospělý byl dítětem, jdem z jedné generace do druhé a děti i dnes, přes to "těžké" období výchovné snahy rodičovské, jsou stále schopné říct: mami, tati, mám tě rád a když se na ně podíváš, víš, že to neříkají jenom tak, věříš jim to protože cejtíš jak je to láskyplný:-)
já vím, někde je ta rodina opravdu prokletí a tady už žádnej humor do slov (v předešlým odstavci je)
Všechny děti by měly mít svý šťastný dětství**

líbí

06.05.2026 14:36:56   Lighter

Rodiny jsou různé, lepší horší...Měl jsem šťastné dětství, tedy alespoň jsem si to jako mladý myslel a cítil. Jako dospělý a už starší zpětně chápu, co na mé rodině tolik dobré nebylo, rodiče měli i špatné vlastnosti, dělali za nás rozhodnutí, nutili životní styl, kterým nás ovlivnili a ne v dobrém. A to jsme byli běžná, nudná, spořádaná rodina. Dnešní složitější doba je pro děti ještě náročnější, psychicky určitě...Takže dětem ze srdce přeji dobré rodiče. :-)

líbí

06.05.2026 14:49:44   cappuccinogirl

Nemáš špatné a dobré vlastnosti jako rodič, ale jako člověk. I kdybys rodičem nebyl, měl bys v sobě to, co máš. Taky pořád platí, že jsme jenom lidi. Měli bychom se snažit ze sebe předávat to nejlepší a také poskytovat druhým jejich vlastní svobodu. A to platí i v té rodičovské roli. Jenže posuzuješ, co je dobré a co špatné, jen podle sebe a druzí si to vyhodnotí po svém, děti mnohdy až zpětně. Až "vyrostou" natolik, že jsou schopní samy posoudit. Rodiče nejsou neomylní a ani ty děti nebudou, až jednou se jednou ocitnou v té roli - matka, otec. Proto je na místě určitá shovívavost, podle mne, ke všemu. Jen k těm extrémům by nemělo docházet, to je vždycky špatně, tam už shovívaví být nemůžem, a to ani trochu*

Hezký den přeju*

líbí

06.05.2026 14:58:00   Lighter

Chápeš to správně a rozumně. :-) Ale na světě je tolik špatných a hloupých lidí, co jsou rodiči, chudáci jejich děti, často na to v životě doplatily...

líbí

06.05.2026 15:16:56   cappuccinogirl

Ano, tohle je smutný...je to víc než smutný...je to nespravedlivý...

líbí

05.05.2026 21:41:02   Marten

...že ty máš něco společnýho s pedagogikou...;-)

líbí

06.05.2026 14:18:18   Lighter

To nikdy nepřiznám, jak moc...:-D

líbí

05.05.2026 20:23:06   jablonka

... keď som po karanténe prišla na záhradku k našim a tato ma jazdil, že zle rýľujem, vzala som si zo záhrady kamienok a napísala som naň rodná hruda a dátum...dnes sa mi nevidí hnusná(ý)

líbí

06.05.2026 14:23:34   Lighter

Na rodnou hroudu každý vzpomíná, ať už byla jakákoli...

líbí

05.05.2026 18:26:31   PIPSQUEAK

To je kontroverzní, nemusí tomu nutně, tak být.

líbí

06.05.2026 14:21:39   Lighter

Kontroverzní znamená obrátit (pozornost) proti obecnému mínění. Rodiny jsou různé, lepší i horší...

líbí

05.05.2026 16:27:29   šuměnka

Jak se mají děti - samy dobře vychovávat?

snadno - pokus omyl --a důvěra v ně :))
planeta je matka a Vesmír je otec - a společně je naprosto vedou a milují

o děti mít strach nemusíš - to mi věř :)

**a nejhorší?? - ne - ne - jen přes útisk se rodí ryzí diamant

1líbí

06.05.2026 14:42:10   Lighter

Stačí, že dost dětí je, i přes špatnou výchovu a špatné vlivy okolí, jako dospělí docela normálních...:-)

líbí

05.05.2026 22:58:11   cappuccinogirl

diamant potřebuje extrémní tlak aby moh na slunce
ale člověk není kámen
a útisk v jeho případě by naopak moh zapříčinit, že se tím kamenem stane

útisk JEN někdy zocelí
křehcí jsou z útisku psychicky v ...
(všem je jistě jasno s čím bych to zrýmovala)

kdo příliš trpí má sklony se mstít
a v životě si jen obtížně hledá důvody, proč by se měl smát

omlouvám se za tenhle koment, ale muselo to ven*

líbí

06.05.2026 14:49:24   Lighter

Přesně vím o čem píšeš, děti jsou různé...:-) Například já jsem byl "velmi divné přecitlivělé" dítě...dnes se tomu říká HSP a bylo to pro mě prokletí, (nikdo mě nechápal),než jsem jako starší pochopil, že je to dar a výhoda...:-)Ale problémy to s lidmi, co mě nechápou, přináší neustále, jen jsem už připravený zvládat.

líbí

06.05.2026 14:54:48   cappuccinogirl

Všichni jsme "nějací" a je dobře že nám nehrozí šablona. Jedinečnost každého je opravdu dar. Zobecňovat se dá, v čemkoli, tedy i ve výchově a přístupu, ale jen do určité míry:-) Tohle bychom měli umět pochopit, ve vztahu k sobě navzájem a dát si ten prostor. Důvěra i přístup člověka k člověku by hned byl jinde:-)*

líbí

06.05.2026 15:00:39   Lighter

Jo, potkat tak jen dobré lidi, s kterými jsou vztahy dobré. :-) Proto píši o "špatných lidech, které dítě v rodině taky potká"...

líbí

06.05.2026 15:31:24   cappuccinogirl

I dobří lidé můžou mít "špatnou" chvilku a naopak... Dobrý je vyhodnocovat a v čem chceš, zůstaň a co nechceš, z toho "zmiz", odejdi. Tohle ale v případě dítěte nejde, rodič je ten, kdo rozhoduje a co je hodně blbý - i ten, co ovládá. Kde ovládá tyran, tam je peklo, který nepřeju nikomu, zejména ne dětem. To jsou totiž opravdu jen oběti, sami nemohou nic, nemají vůbec šanci se nějak bránit. Dospělý ano. Ten o sobě rozhoduje sám, nebo by alespoň měl*

Nebezpečné jsou bohužel vzorce chování. Co sis zažil, se uloží - a to předáváš dál. Vymanit se z toho a vlastně tím sám sobě pomoct a konečně se "osvobodit" je strašně těžký.
Ale to už jsem sklouzla trochu jinam...

líbí

06.05.2026 15:59:54   Lighter

Jojo, hlavně chyby neopakovat. Svoje, ani rodičů...

líbí

06.05.2026 02:54:31   šuměnka

Neomlouvej

Ale mluvíš z pozice dospělého, uz zformovaneho společností a vsim kolem

Já jsem mluvila o dětech i o vlastní zkušenosti..děti i v bidnem prostředí maji tendenci zrat jinak a přitom se nezkazit..

Aai je v tom ta zkouška
Protože se caato prave v blahobytu zvrtnou..

Je to na debatu.. A kus od kusu příběhů a zasateni do kontextu

Je to naplneni role, to je asi stezejni

líbí
© 2004 - 2026 liter.cz v2.5.8 ⋅ Facebook ⋅ Threads ⋅ X ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel