Svět se točí a točit se bude dál

Svět se točí a točit se bude dál

Anotace: Tmou zahalený...

 

 

Tmou zahalený pokoj a v jeho volném prostoru poletující moucha v kruzích.

Žádný záblesk světla jí nedal povel k volnému letu, a proto nechápu, proč raději nespí.

Nejen, že se okrádá o čas odpočinku, ale okrádá o něj ještě mě.

Po chvilce mi její neustálý bzukot začíná hrát na nervy, a proto chci otevřít okno.

 

Jakmile jsem otočil klikou, zamyslel jsem se nad jejím životem.

Copak moucha není tvor, který nemá právo na příjemný život?

Řekl jsem si, že je nezdvořilé, abych ji vyháněl do hluboké noci, natož abych ji plácnul.

Ačkoliv jsem much plácnul v životě nespočetně, nad touhle mě cosi zarazilo.

 

„Tak uděláme kompromis, já tě tu nechám do rána, ale ty přestaneš poletovat!“

 

Jako kdyby moje řešení pochopila a souhlasila.

V tu chvíli bzučení ustalo a nastal překrásný klid, pokud nepočítám symfonie malých kobylek pod oknem v trávě.

 

Znovu jsem se usadil na postel, ale nyní už na peřinu s nočním chladivým nádechem.

Okem jsem pozoroval předměty překryté hustým závojem stínů a začal si je spojovat s nějakými příjemnými okamžiky, které se odehrály v mém prozatím stručném životě.

I tu největší hloupůstku jsem si s něčím spojil. Je skvělé, když i obyčejná věc dokáže lidskou mysl vábně očarovat drobnou vzpomínkou a donutit ji, aby se na chvíli pozastavila.

 

Svět se točí a točit se bude dál, na tom se nic nezmění. Je však důležité, aby se v něm člověk uměl zastavit a dokázal se ohlédnout na chviličku zpět.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=tGloNIXBG8U

 

 

Autor Kubíno, 30.07.2016
Přečteno 868x
Tipy 25
Poslední tipující: Amonasr, darksoul, Kett, Frr, Jort, jitka.svobodova, jitoush, poeta, Móny, Zrzi, ...
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...prozatím stručný život mě pobavil...

30.07.2016 20:02:29 | Jort

Děkuji Jorte :-)

31.07.2016 14:18:37 | Kubíno

To je přímo kouzelné* ... všechno se skládá z maličkostí, a ty z ještě větších maličkostí, a vzájemně je to nahusto pospojované ... to jediné jsem z fyziky pochopila:)

30.07.2016 08:06:14 | Ragnell

Tak to jsme na tom v té fyzice stejně ;-), také jsem z ní mnoho nepobral :-), vlastně jen to důležité, jak sama naznačuješ ;-).

Moc děkuji Ragnell :-)

30.07.2016 14:35:23 | Kubíno

Skutečnou pravdu života najdeš v nejbanálnějších věcech a největší obzor získáš z nejbližšího okolí. Líbí se mi, jak vnímáš a trháš se zajetému, povrchnímu. Moje moucha má ráda, když ji hraju a zpívám.:))

30.07.2016 07:48:39 | Móny

Děkuji ti Móny :-).
Jsem moc rád, že se ti mé dílko líbí :-)), a že rozumíš.
Tak ode mě tvoji mouchu pozdravuj, takovou bych chtěl taky :-D :-))

30.07.2016 14:34:14 | Kubíno

No, dobře, Kubíno, měla jsem kdysi tu v povídce takový menší problém právě s mouchami, teď teprve mi při čtení tvého milého povídání došlo, že jsem to tenkrát pochopila úplně špatně, neměla jsem proti nim bojovat, ale měla jsem jim domluvit :-) jako ty :-)!

30.07.2016 07:16:49 | Fany

Děkuji Fany :-).
No, ono vždycky nenaleznu ten správný recept, to byla asi spíš jen shoda několika okolností :-D, ale recept zabral :-).

30.07.2016 14:32:44 | Kubíno

Jo, jo, rozumím :-)

30.07.2016 14:34:48 | Fany

;-)

31.07.2016 14:18:51 | Kubíno

No, Kubíno, nestačím koukat, a ještě i Lada a jeden z mých oblíbených vodníků... :)

30.07.2016 06:30:56 | Philogyny1

Moc ti děkuji Philogyny. Lada je můj nejoblíbenější malíř a tenhle jeho obraz na mě tak hezky působil, že jsem neodolal :-).

Jsem rád, že se ti mé dílko líbí :-)

30.07.2016 14:31:09 | Kubíno

Tak to jsme dva, mám od něj snad vše, i obrázky na stěnách, manžel nadává, že to nás vypadá jako v mateřské škole :)

30.07.2016 18:58:01 | Philogyny1

Tak to je paráda :-).
Po nástupu do školy, do první třídy si mnoho nepamatuju, jen spoustu obrázku od Lady na stěnách :-D a od té doby je to pro mě mistr :-).

31.07.2016 14:20:23 | Kubíno

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí