Kjerag, Trolltunga a Preikestolen - přírodní divy v Norsku

Kjerag, Trolltunga a Preikestolen - přírodní divy v Norsku

Anotace: Kdo má chuť se z Patagonie virtuálně přesunout do Norska, není nic jednoduššího :-)

 

kj1a

 

kj1

 

Kjerag nebo Kiragg je norská hora rozkládající se při východním konci Lysefjordu v katastru obce Forsand v kraji Rogaland. Její nejvyšší bod se nachází v nadmořské výšce 1110 m, ale nejvíce návštěvníků přitahuje její severní výběžek do fjordu Lysefjorden. Nachází se ve výšce 984 m a proslavil se balvanem "Kjeragbolten" o objemu přibližně 5 , který uvíznul mezi dvěma skalami. Dnes je z něj známá turistická atrakce. Kromě velkého množství turistů je také cílem lidí provozujících BASE jumping. Několik z nich zde již nalezlo svoji smrt.

 

 kj2

 

 

 

tr1

Trolltunga je skalní převis, který trčí vodorovně ven z hory nad Skjeggedal v Odda, Norsko.

 

 

 

Preikestolen (nynorsk; v bokmål Prekestolen; starším názvem Hyvlatonnå; volně se dá přeložit jako Kazatelna) je obrovský kvádrovitý skalní blok vysunutý ze svislé skalní stěny a tyčící se 604 metrů nad modrou hladinou Lysefjordu v Rogalandu v Norsku. Plochá vyhlídková plošina Preikestolenu poskytuje kruhový rozhled do dálky. Je jednou z nejvýznamnějších a nejnavštěvovanějších přírodních lokalit v Norsku, mnohými odborníky považován za jeden z velkých přírodních divů celé Evropy. Měří 25x25 metrů.

 

pre1a

 

Pověst praví: "Až se na této skále ožení sedm bratrů se sedmi sestrami (jiného rodu), skála pukne." Hlavně doufejte, že se to nestane ve chvíli, kdy na tomto skalním bloku stojíte. Stejně je ale záhadou, proč ještě žádný turista nikdy nespadl, když skalní plošina postrádá zábradlí? Nebo budete první? :-))

 

pre1bb

 

p1

 

p2

 

pe5

 

p4

 

Fota: National Geographic

 

 

 

Autor Aťan, 25.06.2012
Přečteno 2572x
Tipy 2
Poslední tipující: její alter ego
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (11x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí