Krajina v bouři

Krajina v bouři

Anotace: Popis krajiny v bouři

Krajina v bouři


    Nebe bez jediného mráčku,modré a zalité zlatým sluncem,byl krásný letní den.Jediný lísteček se na žádném ze stromů lehce nepohnul.Vládlo naprosté bezvětří,které prosluněné krajině dodávalo mír a klid.Malí i velcí ptáci svobodně kroužili po zlatomodré obloze a každý živý květ se otáčel za slunečními paprsky,aby se mohl rozvinout a přilákat svou barevnou chloubou malé včeličky nebo oko člověka pro hřejivý pocit u srdce.

     

     Najednou,někde za vysokými kopci vystupoval mohutný černý závoj kupovitých mračen.Jeden mrak černější než druhý,poháněné nepříjemným chladným větrem blíž a blíž.Klidný let ptáků se urychleně změnil v prudký přízemní nálet,za účelem najít bezpečný úkryt.Jasná nebeská modř byla potlačována a poslední sluneční paprsky marně hledaly skulinky mezi děsivými mračny.

     

     Vítr se pomalu utišil a první dešťové kapičky slétávaly na vyprahlou zem.Netrvalo však dlouho a nastalo hrobové ticho s napětím,co se bude dít dál.

     

     Ostře zářivé blesky problikávaly temnou krajinou.Hadovitými pohyby se klikatily jeden vedle druhého a každý z nich doprovázel mohutný hrom.Z celistvého oblaku se spustilo prudké krupobití.Jedna kroupa za druhou,padaly nelítostně k zemi!Lámaly stromové větvičky,stébla trávy a obilí,zrcadlovou hladinu vody roztříštily svým prudkým dopadem na stovky maličkých střípečků.Vítr ohýbal svými nárazy kmeny i těch nejzdatnějších stromů a vyzval dešťové kapky k divokému tanci,který nenabíral konce!

     

     Impozantní podívaná lehce ubírala na své síle.Bílé krupky přenechaly prostor klidnějšímu dešti a vítr poručil mračnům další směr přesunu.Blesky oblohou brázdily méně a hromobití ubíralo na síle.Temný závoj se protrhal na několik mráčků a teplé sluneční paprsky opět rozzářily oblohu.Krajina se začala opět probouzet k běžnému životu.Znovu nastal mír a klid.

 

     

Autor Kubíno, 27.08.2015
Přečteno 2807x
Tipy 6
Poslední tipující: Helen Zaurak
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Krásné dílo, které mi připomnělo bouři, kterou jsme zažili v loňském roce na chaloupce na Kysucách. Od Malé Fatry přicházelo přesně to, co popisuješ.Potom bouře, jakou jsme ještě nezažili a za půl hodinky bylo po všem. Protože máme chaloupku na samotě a musíme jet do vesnice cestou přes ,,hřeben" kopců, neměli jsme šanci se do vesnice dostat. Stromy byly popadané po celé trase a my museli čekat na hasiče, až cestu uvolní.
Inu, i takto dokáže Matka Příroda projevit svoje city .-)
Děkuji za pěkný ,, bouřkový" zážitek při Tvém dílku.

02.04.2020 22:34:28 | Jaruška

Moc ti děkuji, jsem rád, že tě zaujal jeden z mých starších příspěvků, které jsem psal kdysi na střední škole v rámci slohové práce. :-)
Místo, které popisuješ zní pohádkově, ale v podobné chvíli dokáže nahnat hrůzu z toho, co podobná bouřka přinese. :-))

04.04.2020 19:27:45 | Kubíno

.....neuveritelne uzasna slovni zásoba :-) nadhernej popis:-)

26.03.2016 01:47:35 | tvořilka

Děkuji za popis krajiny v bouři... moc mě potěšilo Tvé dílko číst, přišlo mi prosté a milé, děkuji :-)

27.08.2015 20:50:45 | Helen Zaurak

Děkuji moc,jednalo se o moji slohovou práci ve škole na konci minulého školního roku a rozhodl jsem se ji přepsat sem :),těší mě,že se ti to líbí ;)

28.08.2015 00:48:50 | Kubíno

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí