Jak jsem málem umřel

Jak jsem málem umřel

Anotace: ...

,,Pusu!"
otáčím se za slovy, za nimi stojí dívka s tělem tučňáka a hlavou kobyly. Neochotně jí líbám na tvář.
,,Tak pa!" pokyvuju a rozvazuju řetěz od člunu dál jako předtím.
,,Proč seš na ni tak zlej?", povídá Martin, její bratranec.
,,Protože na mě furt šahá a od jinýho pusu nechce. Já za ní chodit nebudu."
,,Pán moralista a romantik."
,,Drž hubu a tlač!"
Vytlačujeme naše plavidlo na vodu.
,,Jednou se v tom utopíme" říkám, abych zamluvil hovor o kobyle.
Martin mi podává lahvové pivo. Je jich více, než by se mělo. Máváme na auto, Kobyly, která nás přivezla a teď jede po mostě nad přehradou pro další 'námořníky'.
Nakládáme záchranné vesty - dětské kruhy. A vyjíždíme.

,,Já ti říkám, že bys to přežil!" To mluví Patrik, moc ho neznám, ale mluvíme spolu jako staří známí.
,,Ale hovno!"říkám mu.
,,Tak to zkusíme!"
,,Dobře!" souhlasím. ,,Ale udělám to sám, si už ožralej!"
,,Hovno budete dělat!!" okřikuje nás Martin s pirátskou čepicí na hlavě ,,slyšíš Petře?!?"
,,Yes sir!" odpovídám mu hlasitě.
,,Hele" říká Patrik ,,myslíš, že by mně dala?" ukazuje prstem na břeh, kde sedí Kobyla.
,,Kámo! Ta jo!" říkám mu a jsem rád, že ji zaměstná, aby mě nechala bejt.
,,A co holky?" ptá se mě Martin a podává další pivo ,,ty je bereš vážně! Víš to?"
,,Jak které - některé si zaslouží romantiku, další zas rychle odhodit."
,,Romantiku? Jak si představuješ romantiku?" ptá se Patrik.
,,Svíčky, kvalitní víno, dobré jídlo, ..."
,,A kondomy" doplňuje Martin.
,,A hlavně být originální" nevšímám si poznámky Martina ,,a né jak podle knížky nebo filmu, a hlavně ne s takovou krávou" a ukazuju na břeh.
Patrik vstává, okolo pasu dětský kruh, v ruce lahváč - vypadá směšně - stíní mi výhled na břeh.
,,Sedni si, blbe" uklidňuju ho ,,nevíš o kom je řeč."
,,Drž hubu!"
,,Sedni si nebo spadneš na prdel."
Slyším Martina, jak se směje.
Patrik zuří a posilněn alkoholem mě chytá pod krkem a vtahuje silou dřevorubce do vody. Cestou do ní mi uštědřuje ránu na solar plexus a já ztrácím dech.
Přidržuje mě chvílu pod vodou. Stmívá se mi zrak do rozmazané hladiny. Najednou mě pouští a vidím ruku, která vklouzává do vody a táhá mě ven.

Z apatie mě probouzí rána na hrudník a proud vody z úst.
,,Žiješ debile?" ptá se Martin. Jemně mu dávám facku na tvář. Neříkám ani slovo.
,,Kámo sorry, já nechtěl! .. Chtěl jsem .. Nevím .. Už nikdy .."
Zapaluju si roztřesenými prsty cigaretu.
,,Dlužíš mi pivo!" říkám Patrikovi, který je celý bledý a z nosu mu vytéká krev, vím, že mu to způsobil Martin.
,,Díky!" říkám Martinovi.
,,V pohodě" říká.
Z telefonu zní tóny a zpěv, zpívám taky ,,My máme rááádi víno!"
Patrik vesluje ke břehu, dívám se na něj, on mi uhýbá pohledem. Stále ležím u nohou Martina a držím se lodi.

,,Co ste to dělali!!" křičí Kobyla ,,mám zavolat záchranku?"
,,Jdi do prdele!"křičím na ni. Bolí mě strašně hlava a cigareta nepomohla.
,,Romano, vyjdi si s Patrikem ven" říkám a dělám rukama gesto kříže ,,já vám žehnám."
Přichází dvě dívky, Veronika a Monika.
,,Co se děje děcka" říká Monika, když vidí, jak všichni sedí okolo mě.
,,Patrik ho málem zabil." žaluje Kobyla a ukazuje na mě.
,,Nezabil - ze břehu to tak možná vypadalo, ale o nic nejde" říkám ,,ale Romana ví hovno."

Je to zkrátka mezi chlapama.
Autor Kubský P., 16.08.2014
Přečteno 462x
Tipy 9
Poslední tipující: Pamína, Amonasr, AndreaM, básněnka
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já bych to dal spíš mezi hororové, než jako humor, ale je to věc úhlu pohledu... ;-) Každopádně jsi to napsal čtivě, má to spád a působí to plasticky a věrohodně... Jako kdyby ses snad opravdu topil Ty sám... ;-))

16.08.2014 19:59:38 | Amonasr

Asi díky tomu že je to napsané podle skutečné události. :-)

17.08.2014 09:32:54 | Kubský P.

:-D No jo, no - mně to přišlo až nějak podezřele živé :-D Ale mít jakýkoliv zážitek a umět ho ztvárnit, to jsou dvě různé věci. Ten zážitek Ti tedy nezávidím, ale to ztvárnění bych Ti klidně závidět mohl :-)

17.08.2014 16:57:18 | Amonasr

i muži mají své dny...

16.08.2014 12:44:34 | básněnka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí