Bacha na vědce

Bacha na vědce

Anotace: africká zastavení na safari

 

Letos v létě roku 2022 učinil mammalolog Piotr Rimbaba z Mesečusecké univerzity unikátní objev nového druhu nosorožce. Dlouho se předpokládalo, že jsou zprávy o tomto zvířeti zkreslené lidovými legendami. Nicméně jednoho večera číhal doktor vět mammalolog Piotr Rimbaba z Mesečusecké univerzity s tužkou a bločkem ve křoví na záhadného savce šplhajícího na stromy. Přesně o půl deváté večer ucítil ve tmě závan nosorožčího trusu a děsuplné funění. Naštěstí měl svítilnu a místo, odkud zvuk přicházel, si osvětlil.

Byl tam. Nosorožec se sápal na kmen baobabu bez sebemenšího zaškobrtnutí. Své mocné paznehty zatesával do kůry úplně stejně jako veverka. Přežvýkavými zubisky se zakousával do dřeva jak papoušek zobákem.

Doktor vět Piotr se snažil nosorožce zachytit na papír v momentě šplhu, ale objekt byl tak rychlý, že to doktor nestihl. Ovšem poté, co se nosorožec uvelebil v rozsoše stromu jak pardál, jej doktor vět Piotr už nakreslit stihl. Popsal objekt jako nosorožce stromového.

Celou noc zvíře chrápalo na stromě a jediné, co doktor Piotr nechápal, bylo, na co má nosorožec stromový na nose roh. Zjistil to až ráno, když se nosorožec probral. Zívnul a jal se seskakovat ze stromu na zem. Hned jak našel nejvhodnější místo doskoku, skočil střemhlav jako sokol a zabodl se rohem do hlíny, přičemž mu do vzduchu trčely všechny čtyři okončetiny i s ušima. Aha, dovtípil se doktor. Nosorožec má roh proto, aby si nenabil rypák.

Pak o tom napsal tisícistránkovou studii. Dokonce mu to otiskli v prestižním odborném časopise VĚDECKÁ FIKCE 21. STOLETÍ.

 

Zdroje:

Kronika Ugandy, str. 56 - 110, Mesršmit a kol., nakladatelství Aviatůra 2001

Vodohospodářské poměry v Zimbabwe s důrazem na lidský vliv zalévání kořenového systému baobabů, str. 2, Papundekl, Tvárník a Cihlář, vydala univerzita obrany, Praha 1945

Etologie velkých afrických savců, mimo žirafy, slony, hrochy, str. 40-45, Šplíchalová doc. a Štaufnberk org., Ostrava, 1989

Myslivecká koprologie, Hnojník, Zrudl, Hrabal, vytisknuto v Gottwaldově 1986, str. 5: Shrnutí (nevydáno jako oficiální studie, doteď se hádají, kdo toho napsal více)

Botanická příručka pro křováky, XiXao, Nixon, Koxer, Vaxer, Toužilová, Pudil a ošetřující personál, str. 234-345, vydalo šumavské nakladatelství Tyčka v roce 1956 jako svou 197. publikaci o pěstování rajčat.

Časopis Záhady s.r.o., Šagy, Skúby, Roxtýdy a Píbob, Nitra  2000, str.3, vydavateľstvo Rozprávky ovčie stare mamy

 

 

Autor Narragan, 17.11.2022
Přečteno 214x
Tipy 7
Poslední tipující: annanymsová, lesan-3, mkinka
ikonkaKomentáře (29)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dovolil jsem si skicu doktora vět fláknout pod elektronový mikroskop se zvětšením jedna ku hromadě a našel jsem! Ano, původní záseky paznechtů nosorožce stromového mocně zatesávané do kůry baobabu /viz fig.1/ byly následně vyretušovány. Z toho je zřejmé, že na Mesečusecké univerzitě působí silná ekologická klika, nepřipouštějící hrubé narušení psychiky mladých studentů dendrologické větvě fakulty kůry a kornatění jedinců.

17.11.2022 17:47:34 | lesan-3

Souhlasím s kolegou Lesanem-3. Manžel projel fotodokumentaci softwarem a metadata jasně ukazují na manipulaci s obsahem.
Jinak ten prestižní časopis samozřejmě odebíráme a článek v něm jsem zachytila. Jako ženu mě jistěže nejvíc zaujala část, kde doktor popisuje, jak nosorožčí matky dopravují do korun stromů svá mláďata. Vskutku těžký život nosorožčí matky, zvlášť, když většinou rodí dvojčata.
Výčet literatury je bezesporu úctyhodný, jen jsem se chtěla zeptat. Pánové Roxtýdy a Píbob to jsou ti samí, co pracují pro profesora Kranga?

18.11.2022 21:26:58 | annanymsová

Ano, prosím. To jsou ti, co pracují pro Kranga. My jsme měli CNS - Centrální Mozek Lidstva, oni měli Kranga.

20.11.2022 11:57:14 | Narragan

Vyretušované?! Proč by to ten doktor dělal? Mmnt... já mu zavolám...,,jo, hm, jo jasně, aha? Tak zdar..."

Ano, tak je to úplně jinak. Nosorožec na strom vyletěl, ale doktor se bál, že mu nikdo neuvěří...

17.11.2022 20:12:06 | Narragan

Tak to pardón! Zatesané paznechty v bórce baobabovníku tlustokoženého /viz fig.1/tam původně znát byly, pokud tedy do skleněné fotografické desky blbě neryl následně nějaký vědecký ignorant zamilované monogramy.
A vůbec by nebylo dobré zde rozvádět, že existoval i nosorožec netopýří, někdy nesprávně označovaný laiky jako nosorožec walterův dvouplošníkový. Ten opravdu uměl létat. Mám však zprávy toho druhu, že létající druh byl omylem vyhuben podnapilými myslivci.

17.11.2022 21:43:30 | lesan-3

Jo, nosorožec netopýří, o něm jsem slyšel, žije na stolové hoře Yhcrv Ékcivoziv. Prý saje jenom nektar z květů bromélií, takže není lidem nebezpečný. Spíš je to ale tím, že na stolové hoře nežijí lidé. Kdyby žili, konkurovali by nosorožcům sběrem bromélií. Nosorožci by pak podnapilé konkurenty propichovali rohy. Ale asi je to kec. Už nejsou důkazy. Všechny ostatky byly naházeny do bečky, zfermentovány a vypáleny. Myslivci důkazy propili.

17.11.2022 22:19:21 | Narragan

Ale to je mi novina, tak můj oblíbenec žije na Viz-Ovických vrších, zrovna tam, kde roste sutirips silabreh murtu!
Jo a "oki-muK" má u mne kaňku...

18.11.2022 19:12:24 | lesan-3

Já to tušila, že to bude znepochopeno. To mě mrzí. Komentář zní vskutku urážlivě (to o tom Blbu...), ale není a nebyl tak myšlen. Jen jsem navazovala na Narraganovo oznámení, že doktor nemůže přijet, protože mu dali bludný balvan. Kdyby šlápl na bludný kořen, to by byla jiná. Ale když mu dali bludný balvan, tak asi tu cenu, která se jmenuje Blb (já to nevymyslela). V tom bludování vám to s Narraganem tak krásně šlo. Takhle to bylo myšleno. Já se tu válela smíchy a obdivně. ... slivovice, hmm.

18.11.2022 19:34:13 | Kumiko

Nejen, že jsem konečně zjistil, kde žije můj oblíbenec nosorožec netopýří a co popíjí ale dokonce jsem si připomněl i výrok mé souputnice šamanky. Ta v lese za barákem prohlásila, že zde vrostlý balvan velikosti osobního cestovního žebřiňáku má sílu jednosto padesát kilonewtonů. Těm jednotkám zcela rozumím, neboť byly mým celoživotním chlebem výpočtových úvah statických. Už tehdy jsem šamance sdělil, že z toho sdělení budu asi kaňkovat.
Pozor! To je nebývalá pochvala, taktéž a především s intimním podtextem. Protože už v té době jsem měl vlčáka a labrouše. Jak nějaká dáma okolo kaňkovala, byli k neudržení!
Dovoluji si ještě publiku sdělit, že to co nedávno provedla rodina divočáků okolo mé samoty, tedy rozrytí všeho co v lese lze rozrýt, muselo být významově silnější, než pouhé kaňkování.

18.11.2022 22:01:03 | lesan-3

Dobrá, není kaňka jako kaňka. To by bylo vyjasněno. Ještě mě ale trochu matou ty výpočtové úvahy. Celoživotní chleba moc velký nejspíš nebyl, spíš krajíc, když se úvahy moc nehýbaly. Doporučuji zapojit dynamo, příště ;-).

18.11.2022 23:23:37 | Kumiko

Takže Blb je něco jako Zlatá malina pro herce? No, hele, ani jsem si původně nevšiml, že by tu vyvstal potenciální rozkol. Musel jsem ho hledat :D Dle mého vnímání se vůbec nic nestalo, Kumiko...

18.11.2022 20:27:42 | Narragan

Bude disputace? Vypadá to zatím slibně :-)

17.11.2022 17:55:34 | Kumiko

Disputace není vůbec špatný nápad, Kumiko. Já ale nejsu moc dobrý v improvizaci. Na to jsou lepší právě doktoři vět čili profesionální disputéři. Nebo diskutéři? Ještě zavolám doktorovi, zda-li by nechtěl přiletět do stověžaté na besedu... "Ehm, doktore přijedeš? Cože? Dali ti bludný balvan? Ach jo. Mmm. Mmm. Takže ani na pivo nepřijedeš... tak jo, ahoj." Tak nedojede, mrzí mě to, disputace nebude :(

17.11.2022 20:22:25 | Narragan

Tak to asi nemyslíš eratikum, ale spíš Blba, tak zrovna takový doktor by se hodil ne? Nemusí přijet, stačí když bude psát.
lesan-3 ho zastane ... jde vám to. Takovou disputaci jsem měla na mysli. Díky

18.11.2022 06:15:22 | Kumiko

Nevím, co je eratikum :D Zasvětíš mne?

18.11.2022 10:05:31 | Narragan

Jo a Narragane, používej prosím tě ten proklik přes "reagovat"(vpravo pod komentářem), jinak nepřijde avízo tomu, komu píšeš.

18.11.2022 13:44:43 | Kumiko

To dělám celou dobu :D

18.11.2022 15:40:36 | Narragan

Promiň, upozornění mi prostě nechodí.

18.11.2022 15:47:08 | Kumiko

Eratikum je eratický kámen, tedy bludný balvan. Zrovna se nimi tento týden prokousávám (au! :-). Přinesl je kdysi ledovec, většinou mají trochu jiné složení než obvykle horniny na našem území.

18.11.2022 13:41:16 | Kumiko

Jo, tohle. Takže je to jenom odjinud. To nutně neznamená, že je to špatně. Jen to nezapadá do celostní ideologie.

18.11.2022 15:44:18 | Narragan

:-DD + T za bibliografii

17.11.2022 17:28:33 | Kumiko

Ta mi dala hodně zabrat. Najít to v té knihovně... žádná sranda... ale zvládl jsem to. Takže dík :)

17.11.2022 20:24:37 | Narragan

Bibliografie je neuvěřitelná. Záchvaty smíchu mě dostaly skoro do horizontální polohy.

18.11.2022 06:16:49 | Kumiko

A přitom je to taková blbost, že :)

18.11.2022 10:01:01 | Narragan

Miluji Tvé obrázky. Každé zvířátko má výraz , které je mi sympatický určitým způsobem.

17.11.2022 17:08:06 | mkinka

To mě těší, mkinko ;)

17.11.2022 20:25:56 | Narragan

Já už od malé holčičky mám ráda obrázky.
Nejraději bych vymyslela pohádku, jak nosorožec spinkal a spinkal o zdálo se mu o krásné nosorožce až ze spaní mlaskal.
A nebo, jak mu krmení přistálo u pusinky.
Jo.

17.11.2022 20:34:47 | mkinka

To by byla hezká pohádka. Tu bych si přečet...

17.11.2022 20:46:43 | Narragan

Tak budu o ní přemýšlet, ať uvnitř ta malá nosorozcice je spokojená.tak bylo nebylo,za devatero horami i za tisíci močály žila nosorožčí maminka a ta vyprávěla dětem o pohádce nosorožčí lásky,co necucha vlásky

17.11.2022 20:54:59 | mkinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí