Čertodějnice

Čertodějnice

Anotace: Moje další pohádka

Sbírka: Hrajeme divadlo

SCÉNA I. PŘED CHALUPOU


Na scénu přicházejí babka s dědkem a ona mu něco šušká a gesty naznačuje něco nevídaného a neslýchaného a on se diví. Zastaví se před chalupou.

Babka: “Povídám vám, že to opravdu tak bylo!”

Dědek: “Ale bábo to jsou jen povídačky! No řekněte děti, kdo to kdy slyšel, aby si čert vzal za ženu čarodějnici a narodila se jim čertodějnice.”

Babka si sedá vedle Dědka na kraj pódia.

Dědek: “To, že láska i hory přenáší, je známo odedávna.

Babka: “Mocná čarodějka, která dělá blázny ze všech lidských stvoření, polapila do svých sítí i jednoho čerta a čarodějnici.”

Zpoza chalupy vychází Máma čarodějnice a Táta čert. Oba usedají na židle před domem v objetí.

Dědek: “Po letech se jim narodila dcera.”

Babka: “Ta rostla jako z vody a všichni si žili šťastně a spokojeně na malém statku.”

Dědek: “Táta čert se k překvapení všech živil poctivě a máma čarodějnice se s kouzlem sobě vlastním starala o domácnost.”

Babka: “Když však čertodějnice dospěla, začala svým rodičům dělat starosti.”

Na pódium přichází Čertodějnice, stoupá si vedle svých rodičů.

Čertodějnice: “Maminko a tatínku já vlastně ani nevím, co budu celý život dělat. Do pekla koště nepatří a v čarodějné škole mi budou rohy, kopyto a ocas překážet.”

Máma čarodějnice: “Neházej hned flintu do žita.”

Táta čert: “Máma má pravdu. Nevíš, co dokážeš, dokud to nezkusíš. Ihned pošlu email samotnému Luciferovi” (a odchází za chalupu, zpoza chalupy volá): “Ach ta hlava děravá. Mámo jak je ta adresa?”

Máma čarodějnice (volá): vládcepekel@blblblblbl.cz .

Táta čert (zpoza kulisy): “Tomu říkám pekelná rychlost!” Táta čert vychází zpoza kulisy s listem papíru a usedá vedle Mámy čarodějnice a čte: “Tady se píše, že tě sám náš nejvyšší pán přijme od zítřka do služby.”

Máma čarodějnice: “A kdyby se ti v pekle nelíbilo, můžeš zajít do mé čarodějné školy Na kraji lesa.”

Všichni odcházejí za kulisy.

Dědek: “Pozorný divák naší pohádky jistě postřehl, že i do pekla zavítala moderní technika.”

Babka: “Nepředbíhej dědku. Druhého dne časně z rána se Čertodějnice rozloučila s rodiči (před dům vychází Táta čert, Máma čarodějnice a Čertodějnice. Dojemně se loučí) a vydala se na cestu.”

Táta čert a Máma čarodějnice se schovávají za chalupu.


SCÉNA II. PEKLO


Čertodějnice stojí před branami pekla. Čerti sedí kolem pekelného trůnu.

Dědek: “Podle přesně udané zeměpisné polohy našla vchod do pekla snadno.”

Babka: “Co Vám budeme namlouvat, měla pro strach uděláno. Aby taky ne, vždyť pachtovat se s rohatými není jen tak! Kdo z Vás se čertů nebojí, ať zvedne ruku.”

Dědek (prohlédne si diváky): “Ano vidím zde odvážlivce, ale i ve Vás je jistojistě malá dušička hříšníka. A tu čertí nos vyčmuchá na kilometry daleko.

Čerti natahují nosy a čmuchají. Na scénu přichází Lucifer a sedá si na trůn. Čertodějnice vchází do pekla a stoupá si vedle pekelného trůnu. Hraje PÍSEŇ ČERTI TOPIČI, zpívají čerti topiči. Následuje PÍSEŇ ČERTI KUCHAŘI, zpívají čerti kuchaři. Poté PÍSEŇ ČERTI UKLÍZEČI zpívají čerti uklízeči.  Nato PÍSEŇ ČERTÍ KREJČÍ zpívají čerti krejčí. A nakonec PÍSEŇ ČERTI KADEŘNÍCI zpívají čerti kadeřníci (vždy kdo zpívá, se postaví, po zpěvu usedá).

...

Autor candlessinka, 23.12.2015
Přečteno 6863x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí