Co s dobrými básněmi?

Co s dobrými básněmi?

Anotace: liter 2019 sbírka

Předmluva (28.4.2019)

Vidíte autoři, jaký pozoruhodný pokřik se tu dole zvedl? Jaký poplach, jaká kanonáda posměšků a urážek? A to z pouhé představy, že by mohla prasknout bublina, kde se pohodlně vegetuje, ze strachu aby se literární server (proboha) nestal literárním serverem. Tady vidíme, jak je možné skončit.

Proto vy, kteří se chcete snažit, snažte se poctivě. Necucejte si líbivosti z prstu, nýbrž pište upřímně a doopravdy ze své duše, nepodceňujte se ani nespěchejte. Pište poezii či literaturu ne pro legraci ale DOOPRAVDY. Taková práce vám jistě přinese radost a mně materiál pro chystanou sbírku.

---------------------------

Vážení autoři.

Pokouším se vám kvalitně komentovat díla už skoro měsíc. Dělám to hlavně pro vlastní zábavu, že by to někoho umělecky posunulo je také možné, ale chápu že někdy jste z mých poznámek spíš otrávení. V tom vám rozumím a to z mnoha důvodů.

1) Proč byste vlastně měli poslouchat nějakého chytráka, který vám strká nos do tvorby, rozebírá každé druhé slovo v básni, ironizuje vaši snahu atd. - když přece ani není smyslem serveru dělat zde nějaké velké umění? Naše básně jsou třeba slabší NO A CO? Říkáte si a já s tím souhlasím. Takto publikované básně pro vás dobře plní svou sociální funkci, jak to odpovídá i roli serveru.

2) Proč byste si měli nechat radit zrovna ode mě, kterého neznáte ani se nemůžu prokázat nějakou literární autoritou? K čemu vám je řídit se mými radami? Co člověk to názor a proč zrovna Koryntku byste měli poslouchat? A já s vámi opět souhlasím. Není důvod mě poslouchat.

3) I kdyby Koryntka BYL nejlepší kritik a podle jeho pokynů bylo možné psát krásné kvalitní básně, k čemu je to dobré? Krásná báseň tu na literu zapadne, potká ji stejný osud jako stovky a tisíce špatných. Proč se tedy vůbec snažit? Proč hledat, pracovat? Říkáte si a já s vámi opět souhlasím, protože situace je opravdu mizerná. Dobrá baseň se vlastně nehodí k ničemu, na liter je jí škoda a jinde místo nenajde. Pro svůj sociální účel (připomenout se, pozdravit kamarády, dát podnět, ulevit si, zahrát si na básníka) se naopak lépe hodí báseň blbá. Tj. taková, která autora nestojí žádné velké úsilí, je hned při ruce a není jí ani žádná škoda.

4) Nebo takové jisté autorce, která umí slušně česky a ráda používá vzletné fráze, domnívajíc se že to je "poezie"... - co jí je platné dozvědět se, že její básně jsou bez ceny? Proč jí to říkat? Umělecky možná bez ceny jsou, ale lidsky sociálně jí zde slouží velmi dobře. A její podobně založené kamarády může taková četba opravdu potěšit. K čemu je tedy dobrý nějaký kritik se svými kecy? I s tím souhlasím a jsem defakto rád, když mě autoři tohoto směru blokují.

5) Nebo porno. FUJ. Umění zvrhlé, ale produkuje ho ve velkém celý svět. Zakáže snad nějaký kritik porno vůbec? Jestliže to nedokáže, ani to nezkouší, proč tedy kritizuje malého sprosťáčka na literu? 

6) Navíc většině autorů by bylo třeba vážně doporučit OMEZIT psaní, protože publikují moc často a docela už ztratili cit pro inspiraci, nepoznají kdy k nim promlouvá vnitřní hlas. To si však vůbec neumím představit, že bych tohle začal autorům naplno říkat: nepiš, čekej, dělej něco jiného, aspoň měsíc. To by byla podpásovka, něco zcela nevhodného vůči autorovi, který si jen hraje, baví se na literu. I s tím souhlasím a nikoho od psaní neodrazuji.

---

Takže vidíte, že situaci na literárním serveru vnímám podobně a nezlobím se ani na ty, kteří mi nadávají nebo mě blokli. Ale nyní slyšte nápad, jak ty dvě věci (vaši chuť tvořit - a moji zálibu oddělovat dobré umění od horšího) skloubit ve společném úsilí. Pojďme vygenerovat sbírku! Zúčastnit se může každý, já vyberu vhodná díla, až jich bude padesát, uspořádám je do knihy. Představuji si to například tak, že každý autor bude mít jednu dvoustranu kde budou básničky plus jeho obrázek (třeba jak sedí na koni atp). Grafickou úpravu si může udělat každý svoji nebo to nechat na mně. Vybírat jsem tak nějak už začal, vybrané tituly jsou u mě v profilu. Kdo se cítí být také spíš kritikem než autorem, může se na výběru podílet např. mě upozornit na kvalitní příspěvky.

Až bude sbírka hotová, pokusím se uplatnit svůj vliv a požádat na ministerstvu, že je tu takový a takový nápad, jak lidi píšou básničky na literu.cz atd. bla bla aby nám laskavě uhradili náklady na tisk. To by ti ťulpasové mohli udělat, protože vědí dobře že jsou k ničemu a touží alespoň po tom pocitu, dělat něco prospěšného. Částka bude pro ně minimální. Plus napíšu do té publikace taky nějaké odborné odstavce. A teď důležitá věc (pokud uspějeme): každý vybraný autor dostane 2 výtisky knihy, jeden pro sebe a jeden se pokusí udat v místní knihovně jako dar. Tehdy uvidíte, pokud jste to nezažili, jak těžké může být i jenom věnovat knihovně zdarma knihu. I tohle může být velký problém a můžete narazit na bizarní bariéry byznysu a korupce. Pokud autor v knihovně nepochodí, druhý výtisk si nechá. Může ho věnovat babičce k vánocům atd. Kdyby někdo chtěl výtisků víc, tak si připlatí atd. atd. to už by se řešilo snadno. Tím rozhozením výtisků mezi knihovny získá každý autor jakousi šanci, že se proslaví a přečte si ho i neznámý čtenář.

Nyní tedy kdo chce, pokuste se tvořit kvalitní dílo, ne jen tak zde ale s výhledem na čtenáře resp. řiďte se mými pokyny. Můžete je brát už ne jako kecy samozvaného kibice, ale jako "vydavatele". Pokud se někomu nechce vážně tvořit umění, nebo mě neuznává, ať zůstane jak je. Může mě také bloknout, ať se to neplete. A ostatní, kteří se snaží, snažte se cílevědomě.

umění zdar! KK

---

PS: V jedné věci s vámi, mnozí autoři, ale přece jenom nesouhlasím. Že je liter nějaká 2.liga a "jen" amatérský server a my všichni "jen" amatéři. To už neplatí. Umění vládne byznys, který tyhle hranice zrušil. Dneska dělá každý co chce a sebehloupější dílo se může stát bestselerem. Navíc všude chybí čtenáři, posluchači, diváci. V tomhle směru je dokonce lepší publikovat na webu, kde si příspěvek přečte aspoň 30 kamarádů, než vydávat knihy, které míří rovnou do skladu.

Dívám se občas i jinam a můžu říct že ty vydávané básničky mají stejné nedostatky jako zdejší. Nevěřte tomu, že byste jako "amatéři" nedokázali napsat hodnotnou poezii. Takový člověk neexistuje, duše každého je jedinečná a zázračná. V poezii je každý "profík". Jde jen o to, přistoupit k tvorbě vážně a vyvarovat se chyb.

Autor Karel Koryntka, 23.04.2019
Přečteno 972x
Tipy 18 ... Tip / Supertip
Poslední tipující: Špáďa, ElaJah, Jasmin de Paris, Týna, Misha, Tvbm, jondys, CoT, Schedir, Frr
ikonka Komentáře (102)
ikonka Komentujících (32)

Komentáře

Možná, že by si nechali poradit od spisovatele, či učitele - ovšem znovu opakuji, pokud by to mohli brát jako fundovaný názor a ne útok na svou osobu. Takže se vážně nepochlubíte, svým vzděláním?

05.09.2019 10:06:55 | danaskareagovat

ne

05.09.2019 11:31:50 | Karel Koryntkareagovat

Pane Koryntko, píšete, že díla zdejších autorů se pokoušíte komentovat hlavně pro svou zábavu.Pokud ale máte dojem, že by je to mohlo umělecky posunout, možná byste se měl pochlubit svou odborností - jste literární kritik,jazykový odborník, či alespoň učitel jazyka českého? Možná, že pak by si třeba spíše nechali poradit - tedy za předpokladu, že vaše komentáře mohli brát jako fundovaný názor a ne jako útok na jejich osobu.

04.09.2019 17:29:47 | danaskareagovat

No už to vidím, tak nějak ve stylu:
- Máš tady 3 hrubky a báseň je celá splácaná, odbytá
- Aha, věřím vám protože jste spisovatel (učitel), zkusím to zlepšit a děkuju mockrát!

05.09.2019 07:26:27 | Karel Koryntkareagovat

Přečetl jsem si několik řádků tvé úvahy.

Nelíbí se mi tvá zarputilá snaha o ponižování ostatních, přičemž to nazýváš snahou o velké umění.
Nelíbí se mi i proto, že takových přizdisráčů jako ty se sem chodí odreagovat více a své zvratky vypouští k dílům o kterých nemají páru. Uznávám, že tvůj smysl pro devastaci básnických děl je také svým způsobem umění a to umění kontrastů. Ale rád bych tě upozornil, že by sis tak měl hrát na svém pískovišti a nekazit práci umělců, kterým nerozumíš.

20.08.2019 09:32:34 | Slav Miloreagovat

Příjemné to není jak mi nadáváš, ale zde to snesu. Pokud mi budeš s těmi hádavými invektivami skákat do řeči jinde, tak tě bloknu.

20.08.2019 10:03:19 | Karel Koryntkareagovat

Před tím, než mě blokneš (protože nepřestanu bránit autory) ti ještě povím, že umění je závislé na své podpoře. Takže pokud ti jde skutečně o umění jak píšeš, měl bys ho spíše podporovat, než mu házet klacky pod nohy. Každopádně však nepočítej s tím, že bych se s tebou přestal hádat, protože alespoň odvedu tvou pozornost od literární tvorby, kterou nebudeš mít možnost ničit svou "kritikou".

21.08.2019 11:12:20 | Slav Miloreagovat

Budu podobně patetický jako ty když chceš "bránit autory" a řeknu: neboj se a věř mi, že myslím na to samé.
A ještě opakuju že jde jen o to, abys mi neskákal do řeči. Bráníš-li autora samostatně ve vlastním komentáři, tak se neomezuj.

21.08.2019 11:38:43 | Karel Koryntkareagovat

Budu komentovat tvé komentáře dál, jen to můžu dělat v akademickém stylu podobně jako ty se vyjadřuješ k dílům ostatních, velice sofistikovaně, vyhovuje? Dám příklad komentáře tvé snahy o velké umění.

Umění je snahou jednotlivce a pokud více jednotlivců stojí o kolektivní umění, může být snahou i společnosti umělců. Protože ty máš zájem spolupracovat na kolektivním umění, radím ti si zde na literu najít někoho, kdo s tebou bude spolupracovat na Vašich společných ideálech a nechat na pokoji ty se kterými si nerozumíš.

Co se týče velkého umění,je k němu cesta inspirace v dílech, které se ti na poprvé třeba ani nelíbí (minulost do tebe nesila, budoucnost nemá žní), ale časem jim porozumíš. Takže není dobře poučovat umělce jak bys to napsal ty, ale snažit se pochopit, co ti chtějí říci. A pak psát komentáře o tom, čemu jsi v jejich díle porozuměl. Pokud se tobě líbí bonsaje, klidně svá díla utvářej dle svých představ, ale nech také růst díla ostatních dle představ jejich, aniž bys je drátoval svými komentáři. Když totiž někomu radíš jak má pracovat, tak taky musíš vědět, čeho chce dosáhnout.

Tobě jak píšeš jde o velké umění. Já ti radím, že umění může být různě veliké, těžké nebo lehké, malé, dlouhé, smutné, vtipné, veselé. Umění je totiž velice rozmanité a nejde vždy jen o jeho velikost.

21.08.2019 13:01:58 | Slav Miloreagovat

TO JSI ALE NAPSAL MOC KRÁSNĚ A ZDE PROSTĚ CÍTÍM,ŽE NEVYTÝKÁŠ KARLOVI NIC, NAOPAK ZDE MILE VYJADŘUJEŠ SVŮJ OSOBITÝ POHLED :-) A TOHLE URČITĚ K. KORYNTKA V DUCHU DOCEŇUJE, VĚŘÍM TOMU. :-)

04.09.2019 13:27:59 | TVOŘILKA LENKA ČAJKOVÁ

Náhodou jsem narazila na tenhle komentář, a do tohoto sporu bych se ráda zapojila se svým poznatkem - s Karlem nemá cenu se hádat. Když nikdo nepřistoupí na ničí pravdu, proč to tedy dělat? Budeme do sebe jen šít jako malé děti... vždyť je to hloupý. Pokud vám tento muž vadí, nečtěte komentáře, neodpovídejte, ignorujte... a každý má dost rozumu, aby ho ignoroval sám za sebe

22.08.2019 01:11:06 | Neegoista88reagovat

Já se hádat nechci, ale dělám pravidlo. Říkám: potřebuju to tak a tak, prosím dodržujte to. Ať mají obě strany místo a vědí kde jsou mantinely. Jenže dotyčný mě spěchá sprostě urazit a ještě chce mít právo dělat všecko po svém. Tak co s ním?
(ale s tebou to byla jiná situace, proč jsme se museli vzdálit, chápeš, zdravím)

22.08.2019 08:54:25 | Karel Koryntkareagovat

Almanachy autorů z Literu už kdysi vyšly, myslím, že nejmíň dva, za tu dobu, co zde občas něco píšu (2007). Tedy ne samy, ale s enormním úsilím autora s nickem "čubík", co se již odsud asi vymazal. To předhazuji jen tak mimohodem, abys věděl a zvážil, do čeho chceš jít.

18.06.2019 17:42:28 | Špáďareagovat

Ano, bohužel jen tento tradiční čestný způsob motivace můžeme uplatnit, aby autoři psali. Slíbit, že jejich verše budou-li dobré vyjdou tiskem. To je velmi málo, zatímco jejich sociální potěšení při vybydlování umění, co tu dělají, je okamžité.
Na druhé straně dobré umění je vždycky chudé a cílí spíš na jednu duši.

19.06.2019 08:32:21 | Karel Koryntkareagovat

"vybydlování umění" — vskutku výstižná metafora.
Budu ti v tvém úsilí o knihu držet palce, ale pozor na to, jak formuluješ své komentáře pod díla, tady se otrlí pcháčožrouti moc nevyskytují a tvoji kritku ověnčenou více trny než pohlazením neskousnou. A chuť se pod křídly tvé edice prezentovat je neopustí, protože ani nevznikne.

19.06.2019 21:08:52 | Špáďareagovat

děkuji za držpalec. Když je důvod tak mám z básně radost a rád ji pochválim.
Když je to hanba a hrůza, tak jsem smutný že to musím říct.

20.06.2019 08:27:45 | Karel Koryntkareagovat

hmmm... věnoval jsem komentářům asi 10 min...
A tolik negativní energie jsem už dlouho necítil.

Ač básníci - tak stále jen nepřející lidé.

Karel má nějakou svou vizi a jde si za ní svým způsobem. To mu nemůžeme upřít. Jde si zkrátka za svým snem.

Jeho vize se mi líbí - jeho přístup už moc ne... ale abych kvůli tomu někoho urážel? Proč?

Každý si utváří nějaké cíle a sny - ale jen zbabělec je vzdává hned na startu.

05.06.2019 09:52:23 | PATAreagovat

Ano souhlasím, že Karel má své vize a proto, že jsou jeho může si je bez jakýchkoliv komplikací prosazovat u sebe. Když se však své ideály snaží prosazovat u děl, které nejsou podle jeho ideálů, tak jenom ukazuje, že je zahleděný jen do své práce a nemá porozumění pro práci ostatních.

Kdyby napřed porozuměl těm básním, které se snaží kritizovat, nevyvolávalo by to vůči němu nesnášenlivost a nesral by si tak do vlastních gatí.

20.08.2019 10:05:47 | Slav Miloreagovat

NE, MILÝ SLAVMILO, ON JE JEN ZAHLEDĚN DO VÁŽNOSTI A NALÉHAVOSTI VĚCÍ, PODNĚTŮ, SKUTEČNOSTI :)

04.09.2019 13:30:23 | TVOŘILKA LENKA ČAJKOVÁ

Prosím,nechci být ve výběru,sbírce,či jak to mám nazvat. Nestojím o to.

13.05.2019 21:11:30 | Amiradireagovat

PROČ O TO NESTOJÍŠ, VZÁCNÁ ADRIANKO? CO SE STALO ?

04.09.2019 13:30:53 | TVOŘILKA LENKA ČAJKOVÁ

jistě, už je to, pardon

14.05.2019 10:28:06 | Karel Koryntkareagovat

Děkuji

14.05.2019 20:00:59 | Amiradireagovat

Zdravím, Karle,

musím říct, že mě Tvůj článek/ rozbor zaujal. A jak píšeš o tom "vnitřním hlasu" v poezii, jakési inspiraci, znám to právě velice dobře. A ano, v momentě, kdy ten "hlas" nejde od srdce a je to jen jakási "vykalkulovaná s*ačka", raději to nedávám ani do placu. Ovšem, cítím také, když je "hlas silnější" nebo "slabší" a ano, ať chceme či ne, v těch básních se prostě odráží jako ozvěna. Někdy člověka "políbí" velká múza, jindy jen taková "múzka" :-P Každopádně, líbí se mi Tvůj objektivní počin ve formě Tvého článku.

Jasmin

12.05.2019 11:52:52 | Jasmin de Parisreagovat

Mě se to nelíbí. Utopené vlastní ego a rádobyfundovaný pohled na poezii.

12.05.2019 21:13:12 | Divíšek.reagovat

Ono není nikdy jasné co je vnitřní hlas a co ještě smetí pochytané zvenku. Mladému člověku připadá všechno nové a zásadní. On je ale zvláštní a nepodobný ničemu, absolutně originál. Ten hlas = vlastní duše, asi ano. Zdravím.

12.05.2019 13:37:45 | Karel Koryntkareagovat

A KDYZ TEN HLAS PROMLUVI, PRICHAZI ZJASNENI, OHLEDNE NEHOZ NIKDO NEMA UMOCNENI ZHURY K TOMU, ABY JE VYVRATIL, ČI ABY ČLOVĚKA OD NEJ ODLOUČIL.

04.09.2019 13:32:16 | TVOŘILKA LENKA ČAJKOVÁ

Jděte příkladem. Pište a nekritizujte. Nevím, co je dobrá báseň. Já píšu srdcem, intuitivně. Publikuju všude možně a čtu si názory lidí. Každý názor mě potěší, protože je to zájem o mou tvorbu. Ovšem, jak se mám z toho poučit? Jak ze sebe vytáhnout to lepší, aby ten dotyčný, co mě zepsul, mě i ocenil? Na zakázku to prostě nejde. Jsem, jaká jsem a píšu tak, jak píšu. Někdy hůř někdy líp. Ale ,kdy je to hůř a kdy je to líp, když každý máme jiný vkus a jiný cit pro poezii? Zkritizoval jste moje verše o Máji. Hm :) O máji se píše tak už stovky let, protože máj je prostě máj. Každé novátorství je trapné a křečovité. Možná to dokážete lépe, než já, ale pořád to bude stejné. Tak, o co vám vlastně šlo? Na podzim se na vás vysype zlaté listí a vůně burčáku, prostě to tak je. V zimě vločky sněhu a Vánoce. Co byste chtěl? Oslava něčeho je pořád stejná. Jistě, jsou i jiná témata, která se dají použít i v květnu, proč ne, že? Pokud nechcete číst o máji, nečtěte. Je to vaše svobodná vůle. :)

09.05.2019 11:42:14 | Divíšek.reagovat

Ses ptala co cítíme v máji, tak jsem odpověděl. Můžu to udělat i kdybys řekla nečtěte. Jedině až mě zablokuješ, tak začne ta "svoboda" o které mluvíš.

09.05.2019 12:04:11 | Karel Koryntkareagovat

Jaký smysl má někoho blokova? Každý má právo na svůj názor. Od toho diskuze je. Akorát nechápu tvůj názor, protože není povinností věechno chápat. :)
Pokud chcete číst v Máji o něčem jiném, než o máji, máte asi problém.Musíte hledat. O Vánocích je taky dost těžké, nečíst o Vánocích.

12.05.2019 21:11:43 | Divíšek.reagovat

Tak jo! Prosim velky format, kvalitni papir a zdravim Ministerstvo lasky!

05.05.2019 14:42:58 | MARKOreagovat

Ano publikace musí být pěkná na úrovni, protože básničky (tak nějak se zdá) budou fajn, podařené, dobré, žádné "socky".

06.05.2019 08:13:48 | Karel Koryntkareagovat

no tě péro... říkala mi hanele, ať se mrknu na tohle, a ono jo! to je větší ego než u Jezera, a to už je co říct... zírám jak neandrtálec na orloj! :-)

01.05.2019 19:39:53 | ZHreagovat

ty seš mi ale slepičí prdelka, takhle mě napráskat :oD

05.05.2019 14:57:32 | hanele m.reagovat

vždyť mě znáš, já vyžvaním i to, o čem jsem nikdy neslyšel :-)

14.05.2019 13:34:02 | ZHreagovat

tak to utíkej říct haneli, zde nejsi k ničemu

02.05.2019 07:51:03 | Karel Koryntkareagovat

hanele umí číst, netřeba nikoho nutit k běhu

05.05.2019 14:55:15 | hanele m.reagovat

k Tvé části - 4)-Míníš-li tu samou autorku, jíž mám na mysli - BÁSNĚNKU- opravdu nevím, kdo Ti udělil patent k definitivnímu soudu nad jejími texty-odsoudit ji pro naprostou absenci poezie v jejích příspěvcích....omlouvám se zmiňované, že jsem si "konfesi KK" nepřečetl jen trochu pozorněji.....Z Tvých náhledů i kvanta kritik žel vyplývá, že o smyslu opravdové poezie nemáš ve skutečnosti nejmenší ánunk*******a prudíš zde, aby ses "radostně" zviditelnil, neb na to máš právo...pak radím všem svým soukmenovcům, aby Tě vůbec nebrali vážně, či jednodušeji-docela ignorovali...

27.04.2019 11:59:36 | Frrreagovat

Frr, vzpomínám na analfagota. Ten nejlepší z lepších. Pak se rozevře to propadliště (korýtko) a všichni se dívají, jak dává ten sešup dolu. Kde se to v těch lidech bere?

27.04.2019 20:08:26 | clafoutisreagovat

Tak konečně konstruktivní a účinné řešení. Děkuji Ti Frr!!

27.04.2019 15:25:45 | šerýreagovat

Uplatnit svůj vliv na ministerstvu..
Pardon, ale legrační. To je jak z filmu 30. let. A nápad, byť veskrze dobrý, "zavání" amatérskými představami.

26.04.2019 13:24:28 | Nowreagovat

Seženeš ty peníze snad sám? To ne, viď ty trubko zbabělá. Radši tady napíšeš "byť"

26.04.2019 13:45:26 | Karel Koryntkareagovat

Kromě toho, že gramaticky bojujete s interpunkcí, je "trubka zbabělá" celkem slušně hozená rukavice, nemyslíte?

27.04.2019 11:08:45 | vrbákreagovat

Trubko zbabělá- Vskutku komunikace na básnické úrovni.. O penězích jsem nic neříkal. Jen o tom, že očekávat zlatku od ministerstva kultury je bláhové. Byl jsem účasten vydání Almanachu české poezie a vždy si to platí lidi tím, že dopředu objednají počet knih. Podle toho se řídí i náklad.

27.04.2019 01:55:14 | Nowreagovat

No právě proto jsi trubka zbabělá, že tak mluvíš "byť" a "účasten". Takovým jistě nikdo nic nedá. A už tu nezdržuj.

27.04.2019 07:08:14 | Karel Koryntkareagovat

Co je prosím špatně na "byť" a "účasten"?
Je to horší než třeba přechodník? A proč?
Nepochybuji o tom, že můj dotaz zůstane opět oslyšen.

30.04.2019 09:01:08 | Pamínareagovat

Tohle nejde snadno vyložit jen podle gramatiky, slova označují okolnosti, které jsme si s Nowem už vyjasnili. Oba se hádáme spíše neradi.
Neodpovídám protože vidím že vás to skutečně nezajímá, na co se naoko ptáte.

30.04.2019 09:20:26 | Karel Koryntkareagovat

Já tak nemluvím, nýbrž píšu. Myslel jsem, že češtinu máte rád ? A pravda, někteří lidé mi vůbec nic nedávají.

27.04.2019 08:43:36 | Nowreagovat

Karli, drž se....Držse, drž se,jen tohle Ti mohu říct z nejupřímnějšího nitra... :-) Máš můj hluboký obdiv a už mneto vážně nebaví a unavuje, že lidé nevidí Tvé správné motivy a záměry...
Je mi z toho dost špatně..
Já na nějaký čas asi odejdu z literu... Neslyším vnitřní hlas :( Jsem smjutná z toho všeho, co se děje na literu a není mi dobře ani psychicky :(
S Láskou Rosa.

26.04.2019 18:04:46 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Neodcházím z literu... :-) Zůstávám zde.. :-)
Drahý Karli, stojím při Tobě..

27.04.2019 12:56:18 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

A to jsem myslel, že tady na Literu jsem viděl už všechno...

26.04.2019 12:25:16 | vrbákreagovat

Tahle anabáze s K.K.(neplést si s Karlem Krylem) je úsměvná, až srandovní.
Vidím v tom paralelu se svou bejvalou profesí projektanta liniových staveb. Holt se dnes těžko dá něco většího postavit. Vždycky se najde jeden vořech, co zbourá skoro hotovou věc.
Nejlíp to vyřešil můj bejvalej kolega na autorském dni. Už to mohu říct, kolega je už bohužel nahoře, někde ve vesmíru. Byl podzim, čvachtanice, bláta po ránu přituhlého, ale po kotníky. Ten zcela nově dosazenej rudej podržtažka mu začal rejt do roční práce, jak by, co by. Kruh lidí. Kolega, jehož nejhorší slovo bylo "ne-do-brrré" (tuze ráčkoval) se naprdnul a celý paré šhihnul do bláta před toho úřednickýho blba ŽP . Dokumentace v tuhých deskách se zapíchla na šikmo, jak Titanic. Zařval: "Ukaž co umíš rrre-fe-rrrent-skeej pablbe!"
Ten den se celej rozvoral. Pokouřili jsme v buňce zařízení staveniště a vyřešili problém s jiným materiálem v dalším termínu, ale s jiným člověkem nově zřízeného Živ.prostředí.
Srážka s volem, co nedokáže postavit ani prasečí chlívek, to je to nejhorší v životě lidském. Třeba se vyhnout, to není zbabělost, to je zdravý rozum.

27.04.2019 13:55:09 | Lesanreagovat

Tady se různě tvoří skupinky diskutujících o mé blbosti, tak se zapoj a tím překonáš šok. (oni ti pomůžou)

26.04.2019 13:43:01 | Karel Koryntkareagovat

Prosím tě - já jsem pro Liter vydal knížku r. 2013 - Přívlastkové dny a noci. Zdejší admin a majitel Literu na vydávání v rámci jeho webu má svůj názor a ten ti asi moc příznivý nebude. Mne uťal, když jsem se pokusil zorganizovat další knihu, ačkoli jsem všechno dělal zadara s výjimkou tisku a dopravy. Tak být tebou, bych se nejdřív poradil s ním. Třeba v tobě najde něco, co u mne nenašel a bude souhlasit.

To ostatní, Karle, je blemc... Jsi tu měsíc s odřenýma ušima a už tu chceš dělat revoluci A VŮBEC NECHÁPU kdo ti za to dal ty tipy. Asi někdo.kdo toho ví tolik jako ty, nebo spíš si z tebe dělá srandu. Obávám se, že ani zdaleka nemáš na to rozeznat báseň od úvodníku v MF dnes, natož její skutečnou kvalitu. Jen tak - naokraj: kolik jsi už sestavil takových knih? Pokud 25, tak to máš o jednu víc, než já. Kolik vlastních? Pokud 6, tak to máš o jednu méně než já - moje sedmá je právě v tisku... Jinak poslední větu: množství slov nemůže nahradit kvalitu. Pozdravuj v tiskárně, jestli nějakou máš...

24.04.2019 14:58:06 | aravarareagovat

Na to nemá smysl moc reagovat, k žádnému utínání vydávání sbírek nikdy nedošlo. Naopak, pro tyto účely byla na tvou žádost aravaro založena i samostatná sekce v DF. Vše je doložitelné, ta sekce pořád existuje.

Jediná poznámka, pokud někdo chce takovou sbírku udělat, může. Pokud pro ni získá autory a obsah, nikdo mu bránit nebude. Jen je třeba mít na paměti, že to není nějaká oficiální akce literu, ale daného autora, takže veškeré věci je zapotřebí řešit s ním. A pokud se něco podělá, já nevím, třeba autor vybere peníze předem, ale sbírku nedodá a nechá se smazat, tak nečekejte, že vám něco bude vracet liter.

24.04.2019 16:33:06 | adminreagovat

Ano, ta akce může probíhat souběžně a být prospěšná i literu. Když to klapne, autor nedá ze svého ani korunu. Děkuji.

24.04.2019 18:19:27 | Karel Koryntkareagovat

Ty Kájo že ty seš Gott :)

24.04.2019 20:40:56 | xoxoxoreagovat

Ne, Kája je letadlo:-)

25.04.2019 11:24:54 | Jeněcovevzduchukrásnéhoreagovat

Pán je tak trošku narcis.Zavelím a následujte mě...aby ještě nakonec z literu neudělal kult :D

26.04.2019 10:50:58 | Lovelessreagovat

ahojky Karle :-)) cítím potřebu se f tomto případě vyjádřit abych uvedla věci na pravou míru - moje dvě babičky už umřely :-(( doufám že se Vám daří dobře? :-)) porno? jako vážně? zvrhlost je zcela očividně zakuklená v jiných pro někoho tak naprosto nezvrhlých... jee mi pc přepsal na „nezvlhlých“ he hahááá... uáááá (omlufte autorku netušila že technika má smysl pro humor /á propos: baby skoušely ste už některá Vagisan?/ ) nuancích... že by se z nich jeden posral...

24.04.2019 12:30:53 | Iva Husárkováreagovat

Vy se paní asi domníváte, že už sobě nemůžete víc uškodit. A zřejmě máte pravdu.

24.04.2019 14:12:19 | Karel Koryntkareagovat

milý Karle zdá se že některé věci vidíme rozdílně... je to takhle - gdyž člověk žije sám musí myslet na zadní kolečka... kupříkladu si ohřeje javořické párky a zjistí že nemá křen!!! opomenutí zdánlivě banálních maličkostí může mít fatální důsledky :-(( zcela jistě se mnou souhlasíte... :-)) ve skutečnosti se domnívám že jakékoliv další rozhovory s Vámi jsou ztrátou mé energie... přeji Vám hezký den :-))

25.04.2019 06:35:02 | Iva Husárkováreagovat

Jupííííííííííííííííííííííí, Vřelooooooooooooooost:
))ach, TYs vybral Vřelost,moji básničku,Děkuji moc ihiii strašně mocccc děkuji Karlíííí :))
A pro vás ostatní:Buďte trpěliví,on vybírá přeci asi postupně.
Pochopte, to nejde naráz všechno :))
Ach děkuji moc..Mě to dojalo k slzám... :-)

23.04.2019 22:07:33 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Holka zlatá, ty skočíš na každý špek... nebo si z Karlíka děláš prču? to by nebylo hezké, pravda je lepší, když se podává po lopatě - hodně a najednou (:-D

24.04.2019 15:10:48 | aravarareagovat

Ne, já to cítím,že je upřímný a vážím si toho, že dal mou báničku do Své nádherné sbírky :)

24.04.2019 15:15:55 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Oprava básničku.

24.04.2019 18:07:01 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

A ty aforismy, co jste ode mě vybral (co jsou v seznamu na vašem profilu) jsou dobré? Já bych je nevybral, jsem sebekritický! :-))

23.04.2019 19:39:56 | Lighterreagovat

Lighter - zeptej se nejdřív, kolik toho napsal (a nikoli žádostí a stížností). Samozvaný kritik a samozvaný host stojí obé za jedno...

24.04.2019 15:13:08 | aravarareagovat

A taky samozvaný vydavatel, i když se tak neumí chovat. Určitě to ale myslí dobře! :-) Vlastně proč si nevydá vlastní sbírku?! :-))

24.04.2019 15:39:34 | Lighterreagovat

co je dobré?...podle vás pane...nebo podle někoho jiného?...

23.04.2019 16:30:43 | enigmanreagovat

Dle CML

24.04.2019 10:01:12 | poetareagovat

Já nejen nevím, co je dobré, ale navíc ani to, co v poezii znamená "vyvarovat se chyb"...
Celý článek na mě působí silně manipulativně, z přečtení mi je hodně těžko ...

25.04.2019 14:17:14 | Pamínareagovat

projevy násilí (i verbální)... korigace i těch nejmenších chyb... neustálá kontrola vyvolávání dojmu že autor je blbec... používání metody cukru a biče milý / sprostý / milý / sprostý... svým chování narušená osobnost působí tolik škody že brzy začneme dělat „šílené“ věci abychom se sami před sebou obhájili „staneme se i paranoidní...

zdroj: https://www.idnes.cz/onadnes/vztahy-sex/20-signalu-jak-poznat-psychopata.A170215_104058_vztahy-sex_jup

26.04.2019 12:28:22 | Iva Husárkováreagovat

Není tohle už trochu přehnané?

26.04.2019 13:36:23 | tall&curlyreagovat

Reklamace! jak to že nejsem ve tvé sbírce,já takový geniální básník ;) blokuji tě ! až budeš škemrat o autogram možná ti ho i dám :)))




Jinak dobrý nápad tohle,tak ať najdeš dobrý autory pane vydavatel

23.04.2019 14:14:40 | xoxoxoreagovat

Ty seš v mojí sbírce ;)

24.04.2019 10:09:20 | poetareagovat

Máš dobrej vkus :D dík:)))

24.04.2019 11:26:54 | xoxoxoreagovat

... :-) :-)) Vnitřní hlas.... :-):-):-) :-) :-)

23.04.2019 12:33:47 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Úžasný nápad !

23.04.2019 12:15:11 | Schedirreagovat

t o j e b o h u l i b ý n á p a d....a Tvá konfese-co by kritika+o poslání básnického serveru - úctyhodná /fakt míněno vážně bez ironizujícího
buketu/*****:-D* ST*

23.04.2019 12:09:17 | Frrreagovat

No a teď mluvte,autoři!Neříkala jsem od saaamého počátku, že tento kritik je hvězda? A Vy jste mi,litere,nevěřili!NO? Co mi na to povíte?
Co povíte té slepě osvícené? Té pomatené!

23.04.2019 12:11:52 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Rosičko milá, já Ti k tomu povím jen tolik, že hvězdy-"zvěstující"- na sebe
s chutí berou podobu Hvězdy zvané Pelyněk, zaváté odkudsi z páchnoucího ohanbí Vesmíru...vieš, Leničko má ?

23.04.2019 12:16:38 | Frrreagovat

Vysvětli

23.04.2019 12:17:20 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

není přece co vysvětlovat....tvořiLeni***

23.04.2019 12:23:53 | Frrreagovat

Kdo na sebe bere podobu té hvězdy hořké jako pelyněk? Na koho narážels?

O kom to mluvíš nepřímo?

_KOho_ urážíš slovy Písma?

23.04.2019 12:27:17 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Urážet a hodnotit je dost velký rozdíl i pro toho, komu mažou med kolem pusy...

24.04.2019 15:18:04 | aravarareagovat

To zajisté :-) Ovšem mě nikdo ten med nemaže :)

24.04.2019 15:25:32 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

nemá smysl Ti cokoli vysvětlovat...jseš leničkoidně zaťatá až Ti vysychá rosa rosička..Ty můj sladkej demagogůžku....:-D* :-)*

23.04.2019 12:42:03 | Frrreagovat

Ty kráso, tkty ho jako tipuješ a jseš proti němu - no to máš teda dobrý:D
Cože _mě vysychá?! To si přehnal ne? Jakej demagog? O čem to mluvíš?
Či snad jsi tou hvězdou coby pelyněk hořkou, mínil mne? To by mi ani tak nevadilo :-)
Ale já vím, o kom Tys hovořil...

23.04.2019 12:43:34 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Obávám se Ropsičko, že Frr má pravdu a to ještě nebylo řečeno všecko... (:-D

24.04.2019 15:21:09 | aravarareagovat

Ty se na mne hněváš,Aravario milý? :(

24.04.2019 15:27:17 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Leni, tak už to zas celý nezašmodrchávej...

23.04.2019 12:48:26 | Frrreagovat

To ani, bratříčku,asi cenu nemá :-))) Já se naTebe nehněvám tak,že bych Tě přestala brát jako bratříčka.Ale hněvám se,protože když se mi něco nelíbí, tak jsem upřímná ale nikdy to není tak,že bych někoho zavrhovala.Pozor :-)
I když doteď nechápu, co jsi tím vším myslel a jestli jsi šťasten a působí Ti to radost, tak já, jakož Rosa, která vyšla z obzoru do Věčnosti, jsem zanikla už včera..:(
Ale to jsou mé osobní životní důvody...To s timhle nemá, co dělat..Ostatně, jsem to včera vykreslila v své říkance a vlastně už předevčírem v básni, ve chvíli, kdy jsem počala procházet procesem své vnitřní pomíjivosti...

Jen nevím, stále, na koho tu narážíš?
Ale spíš než nevím, to dozajista vím a vim,že na mě to nebylo..

23.04.2019 12:50:41 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Promiň, že se vám motám do dialogu, ale zkus o slovech Frr přemýšlet. Je to přece jen bratříček dost dlouho, kdežto KK je dosud cizák a jako takový se tu taky chová. To je takový ten: vy jste tu sto let za opicemi, ale já vám ukážu cestu... a taky ukáže: jenže - KAM? Podívej se na případ tvůj a bratříčkův - kdy jste se hádali? až teď ... proč? pro pár sladkých, nic neznamenajících slov, která tak snadno lidem prázdným ze rtů splynou... do díry zakryté větvemi a vojtěškou se laně snadno chytí...

24.04.2019 15:32:17 | aravarareagovat

... Něco... Něco na tom bude..... Neměli jsme se hádat :(
Ale oni se skrze mne udobřili přeci....:(

24.04.2019 15:36:40 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Je to tak jak píše aravara.Už mě to taky napadlo, že panu KK jde o to, aby nás tady hezky rozhádal.Dávám na svůj šestý smysl:-)

25.04.2019 11:17:07 | Jeněcovevzduchukrásnéhoreagovat

NO, tak to ale ne, jestli to myslíte takhle, tak to tedy ne.On nás nerozhádal...To já jsem začla projevovat nelibý pocit právě z toho,že se tu psalo proti Karlu KOryntkovi. Protože když se mi něco nelíbí, tak nedělám kompromis.

25.04.2019 11:22:19 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Podle mého si pan KK uvědomil, že to zde na Literu přepískl, no a teď otočil, a to hlavně pro to, aby vypadal lépe.Tak to prostě cítím a myslím, že nebudu sám.

25.04.2019 11:57:46 | Jeněcovevzduchukrásnéhoreagovat

:-) :-) :-) Bratříčku, i když máme oba na tohle jiný pohled, stále jsi tím bratříčkem,jehož slova i díla vždy hřejí :-)

25.04.2019 13:52:08 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

:-)

26.04.2019 16:03:03 | Jeněcovevzduchukrásnéhoreagovat

jo říkáš to téměř přesně: Kouknu abych nebyl sám - a pak to "prostě cítím"

25.04.2019 12:10:26 | Karel Koryntkareagovat

tyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyjooooooooooooooooooooooooooooooooooooo :-) ! :-) :_):_)) To je nádherné! :-)

23.04.2019 11:58:57 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

© 2004 - 2019 liter.cz v1.4.5 | Facebook, Twitter