(protimaturitní nóta)

(protimaturitní nóta)

Anotace: +kauza Cermat a opětovná deforma školství

 

 

Existence Maturity je důkaz selhávání systému školství! Už měla být modernizací dávno zrušena jako přebytečná. Financování miliardových rozpočtů ministerstva, externího Cermatu, soukromého Scia, přes školské úřady, zřizovatele škol až po učitele ekonomicky funguje kvalitně. Horší je to s kvalitou jejich práce hlídat, kontrolovat, udržet, garantovat úroveň škol a kvalitní vzdělávání. Jenom vzdělávání! O výchově mládeže nemluvě, ta je tabu; je o ní nevhodné cokoli mluvit ve školách už od převratu, ta je přece plně zodpovědností rodičů, amatérských ne-vychovatelů, se všemi důsledky, které to přináší, ne? Kdyby školství fungovalo lépe, žádná srovnávací zkouška typu maturity by nebyla potřeba. Stačilo by dostatečně věřit školám, učitelům a jejich známkování na vysvědčení. Dlouhodobé výsledky řeknou vždy více než jedna vystresovaná zkouška z náhodného tématu! To ví každý, kdo maturitu absolvoval. Ani vysoké školy maturitě samozřejmě nevěří, přijímací zkoušky mají vlastní. A často dost odlišné od učiva požadovaného na maturitu. Takže je dvakrát zbytečná. Nedůvěra mezi školskými stupni panuje ve školství všeobecná, navíc politici dělající další a další nepromyšlené reformy ji jen zhoršují, protože nejsou většinou odborníky a rozhodně ne na školství. Proto maturita ještě existuje, bohužel! Díky ní jde zaměstnat více úředníků a o to jde ekonomicky především. Kde se ztratilo zlaté heslo "škola, dílna lidskosti"?

 

 

 

 

Autor Lighter, 26.05.2022
Přečteno 276x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí