Projev 2039

Projev 2039

Anotace: Školní slohovka. Zadání: prezidentský projev v roce 2039.

Můj drahý národe,

je mou každoroční povinností i privilegiem rozloučit se, spolu s vámi, s minulým rokem a uvítat ten nadcházející. Dovolte mi proto, abych v této zvláštní chvíli, kdy začíná něco nového, a doufejme, že i lepšího, podnikla malý výlet do nedávné minulosti.

Varování ekologů i ekonomů trvající již bezmála celé století, nikdo nebral na vědomí. Nikdo nebral na vědomí varování, že zásoby ropy a zemního plynu nejsou nekonečné. Tato krátkozrakost trvala až do podzimu 2028, kdy si tehdejší představitelé Evropského společenství, Severoamerické aliance a Konfederace Ruska a Číny konečně uvědomili, že veškerá naleziště, z kterých naše civilizace po celá desetiletí čerpala, jsou díky nerozumnému plýtvání, téměř prázdná. Lidstvo se zachovalo předvídatelně, stejně jako již mnohokrát předtím. Místo, aby hledala alternativní možnosti, všechna tři velká seskupení národů začala brojit. Jistě všichni víte, co následovalo. Přesně před deseti lety, 1. ledna 2029 byla jadernými hlavicemi Severoamerické aliance zničena hlavní města Konfederace, Moskva a Peking. Tato událost vedla k rozpoutání 3. světové války, která trvala otřesných devět let a vyžádala si stamilióny obětí na všech frontách.

Loňský rok byl první po velice dlouhé době, který Evropské společenství prožilo v neválečném stavu. V neválečném stavu, nikoli však v míru. Obyvatelstvo zdecimované z války hladoví, protože země zdecimovaná z války mu neposkytuje dostatek potravin. Tato situace vedla v loňském roce k dalším nepokojům. Ozývaly se i hlasy, které volaly po krvi, ale já se ptám: Nebylo už v uplynulých letech prolito dost krve? Neměli bychom se místo neustálých hádek a obviňování spíše snažit tuto situaci zlepšit? V uplynulém roce jsme se dopustili mnoha chyb, stejně jako v letech předtím. Přeji nám do nového roku, abychom se z těchto chyb poučili a už je neopakovali. Přeji nám, abychom do roku 2039 vstoupili o něco moudřejší a trpělivější, než do roku minulého. A ze všeho nejvíc vám přeji, abyste věřili tomu, že všechnu bude zase dobré, tak, jako tomu věřím já. Děkuji za pozornost.
Autor Kittie M. Comma, 13.08.2010
Přečteno 346x
Tipy 3
Poslední tipující: Aťan
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jo, to se mi líbí :) ST

11.09.2010 12:45:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí