Ukrajinská krize očima českého studenta

Ukrajinská krize očima českého studenta

Anotace: školní práce

V této úvaze o ukrajinské krizi bych se chtěl pokusit zformulovat svůj názor na věc,
ale myslím,že nějaký jasný názor a postoj nemám,protože je těžké věřit jak západním tak východním médiím.
Dle mého je to souboj propaganda proti propagandě.
Krizi na Ukrajině jsem sledoval už od začátku-od protestů proti prezidentu Janukovyči na Kyjevském Majdanu.
Myslím že prezident Janukovyč byl než demokratickým prezidentem ,spíše oligarchou.Je smutné sledovat chudé obyvatele Ukrajiny a zároveň
sledovat jejich prezidenta,který má na zahradě své vily zoo.
Můj názor na dění na Majdanu je spíše neutrální,na jedné straně vládní odstřelovači střílející na lidi ozbrojené klacky,na straně druhé radikální nacionalisté,
někteří z nich dokonce s vytetovanými hákovými kříži,banderovci apod. volající po nové vládě.

Toho se "euromajdanští" demonstanti dočkali.
Nová vláda však měla začít utlačovat ruskou menšinu a etnické Rusy,což může být jen Putinova výmluva,stejně jako Hitler a Sudety,kdoví kde je pravda.
Tyto události vedly k velkým nepokojům na Krymu a následné ruské anexy Krymu,který měl být dle Moskvy demokratickým referndem připojen k Rusku.
Jestli referendum bylo demokratické to nevím,ale jelikož je na Krymu většina obyvatelstva ruská,dalo se čekat jak to dopadne.Ale nemyslím že by připojení Krymu
bylo nějak násilné,na internetu jsem viděl videa jak si obyvatelé Krymu s vojáky povídají,fotí se s nimi a zapalují si s nimi cigarety.
I když referendum bylo proti ústavě,myslím si,že nebylo nutné ,aby se ho ukrajinská armáda pokoušela rozhánět samopaly.

Bylo mi jasné že na Krymu se Putin jen tak nezastaví,ale já být Putinem taky se nezastavím.
Ukrajina byla dlouho součástí Ruska a teď chce k Evropě a to se Putinovi nelíbí.V tomhle se mu vůbec nedivím,kdybych byl prezident s takovými pravomocemi jako má on
určitě bych nedovolil aby mi dlouhodobého partnera,souseda a slovanského bratra přebíral západ.
Dějiny se přeci nezastavili,dějiny stále běží.A navíc co mají američané
společné s Irákem,Afghánistánem či Sýrií? Tohle se mi na tom celé nejvíc nezdá.Putin je obviňován z vměšování do cizích záležitostí,přitom Putin má na vměšování do dění na Ukrajině
rozhodně větší právo než má USA na zasahování do situací na Blízkém východě.

Další věc,která se mi nelíbí a příjde mi směšná je postoj pana Zaorálka,jeho názory jsou jen papouškování po Baracku Obamovi.

Další oblastí,která chtěla být součástí Ruska se stal východ Ukrajiny,takzvaný Donbas,Donbaskou otázku se bohužel nepovedlo vyřešit diplomaticky a tak došlo k ozbrojenému konfliktu.
Nelíbilo se mi na něm ruské ututlávání,že Moskva do bojů nijak nezasahuje,například ztracení výsadkaři,kteří první den na Ukrajinu zabloudili a druhý den už Moskva přiznala,že se tam
zapojili do bojů.
Jak přesně boje probíhali/probíhají na to si netroufám regovat.Aby člověk znal pravdu to by tam asi musel být.Myslím ,že ani jedna strana se nechovala správně.
Například,když Ukrajinská armáda měla možnost vyjít z obklíčení a odmítla to,místo toho se rozhodla z obklíčení probojovat a tak byli zmařeny další životy.

Sankce proti Rusku mi zase připomínají postoj západu proti nacistickému Německu ve 30.letech a takzvanou politiku appeasementu.
Západ se Ruska bojí a navíc než na sankce se nezmůže, a udělá cokoliv aby se vyhnul většímu ozbrojenému konfliktu.
Je však jasné,že pokud by nastal rozsáhlý ozbrojený konflikt mělo by to pro celý svět katastrofální následky.

Dále se mluvilo o rozdělení Ukrajiny na proevropskou a proruskou část.Pokud by to mělo zamezit ozbrojenému konfliktu byl bych pro,ale nejsem Ukrajinec.
Byl bych proto ať si Ukrajinci o svém osudu rozhodnou sami,ale je mi jasné,že to se asi nestane.


Ukrajinská krize/válka ukázala,že dějiny opravdu ještě neskončili a je to varování pro celou Evropu.
Světového míru jsme opravdu ještě nedosáhli.
Autor lukassnajdr, 23.09.2014
Přečteno 665x
Tipy 4
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, Sio, ewon
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ano, to hlavní jsi vystihl velmi přesně a to, že je to propaganda proti propagandě, a to vždy byla, je, a bude.Čeští poitici byli, jsou a zase budou vlezdoprdelové těm nejmocnějším (v dané době a situaci,) kteří prdel vyšpulej.Logiku to snad dává jen v tom, že by nás jako nárůdek už asi dávno ty přesilnější země ušlapali a navíc nezapomínejme, že mají svá jistá a pěkně upevněná korýtka(v dané době a situaci):-)

16.01.2016 18:07:29 | Jeněcovevzduchukrásného

Dávám ti supertip. Snažíš se vytvořit si svůj názor. Pravda, asi nemáš moc informací, ale časem na to příjdeš. Přečetl jsem toho hodně, v ruštině, češtině a také v angličtině, není snadné se v tom vyznat. Tak co si třeba myslí Němci? :-)
https://www.youtube.com/watch?v=HUjH2RasyFE#t=11

10.10.2014 21:30:10 | Sio

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí