Život není hra

Život není hra

 

Dnešní mládež má vřelý vztah k počítačové technice. Důvod je prostý: Skrze svět počítačů vidí život jako hru.

Každá hra, aby byla přitažlivá, musí mít pevná pravidla. A to i v takových situacích, ve kterých hraje rozhodující roli náhoda. I náhodné procesy lze algoritmizovat. Počítačový svět je světem umělé inteligence, formálních jazyků bez ambivalence, v počítačovém světě všechno funguje tak, jak má, a každé selhání má svůj zjistitelný důvod.

Kybernetika stejně jako hra nezná pojem chaosu. Kde vládne chaos, tam není vítězství, které by mohlo člověka bavit. V pravém životě žádné vítězství nelze zapsat do tabulky skóre. Každé vítězství se záhy může změnit v porážku.

Život není hra, a kdo jej jako hru pojímá, zahrává si s ohněm. Současná nastupující generace proto dává přednost virtuálnímu světu před světem reálným, umělé inteligenci před inteligencí pro život. Důsledky takového přístupu nelze dost dobře ani docenit. Výsledek může překonat ta nejčernější očekávání.

Autor Zoroaster, 10.08.2023
Přečteno 140x
Tipy 2
Poslední tipující: cappuccinogirl
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...chaos do hry vnáší člověk...;-)a proto ho to baví...

10.08.2023 16:51:56 | Marten

Každá generace, kam až paměť sahá, pokus vím, zoufala nad stavem mládeže. Kam ta mládež spěje? A přece se země točí :-) Určitě je naše mládež hrozná, stejně jako jsem byli my. Rodiče versus děti, to je věčné téma. Kdo si to uvědomí, může mít nadhled :-)

10.08.2023 15:26:39 | kozorožka

Jen aby se z výše onoho nadhledu někomu nezamotala hlava a nespadl z výšky na zem. Nejrizikovější skupinou jsou matky samovychovatelky.

10.08.2023 15:45:06 | Zoroaster

No moje matka byla samovychovatelka a určitě by souhlasila :-) Mně se zdají nejrizikovější rodiče vychovatelé, kteří vnucují dětem svůj obraz světa. Každý podle svého.

10.08.2023 17:36:30 | kozorožka

Tušil jsem to, když jsem si odpustil poznámku, že ona "mládež" z aforismu má dnes vlastní děti a dokonce už i vnoučata. Nicméně smyslem výchovy je dětem ukázat objektivně pravdivý obraz světa, o němž dnešní "samovychovatelky" mají sotva ponětí. Právníci dokonce jakýkoli objektivismus v nazírání světa popírají - každý podle svého.

10.08.2023 19:32:37 | Zoroaster

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí