Informační společnost

Informační společnost

 

Informace, informatizace, informační společnost – to jsou nová zaklínadla naší doby. Pověra, že stále vyšší a dostupnější kvantum informací je předpokladem úspěšného řízení ve všech sférách lidské činnosti, zachvátila svět jako černý mor.

Jakže? Nepřeberné množství rozporuplných dat, protichůdných zpráv, nesourodých názorů, nekonečná změť lidských zájmů, tlaků, psychologických intervencí, politických kampaní, účelové manipulace a odporu proti této manipulaci má vytvořit základ pro nějaké řízení a stanovení smysluplných cílů lidského konání?

Nikdy dříve jsme nebyli tak blízko k pochopení chaosu, který se zračí ve světě vytvořeném lidskou myslí, ve světě člověku tak vlastním, ve světě informací. Informační společnost nás nepoučuje o nových a lepších metodách řízení, o možnosti, jak lidský svět rozumně uspořádat, strukturovat, ale naopak o prostém úkazu, že všechny metody, jimiž bychom chtěli shora usměrňovat lidstvo v jeho prospěch, nemají konečné řešení a ve svém důsledku selhávají.

Informační kanály internetu nám zobrazují, jak je lidská společnost ve své totalitě neuchopitelná. Jak málo z metafyzických maxim a vyššího principu bytí se v ní zrcadlí. Do jaké míry je život člověka organizován týmiž zákony volné soutěže a neuspořádanosti jako sama živá příroda.

Řídit lze s úspěchem pouze systém vytvořený člověkem jakožto systém omezený, systém lokální a přehlédnutelný, subsystém založený na pevných vztazích pořádaných k danému účelu. A je lhostejné, zda se jím organizuje technologický proces či lidské soužití.

Proto nás globální vládci hodlají vyhladit, nikoli uvést do světa, který by jim i nám vyhovoval.

Autor Zoroaster, 12.08.2023
Přečteno 62x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Příteli, teda než Tebou se pročtu od prvního písmenka do posledního, mý šedý buňky mozkový dostanou pořádně zabrat!!! A tohle bylo obzvlášť těžký!

12.08.2023 14:51:02 | cappuccinogirl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí