Krize Západu

Krize Západu

 

Svět Západu je v krizi, o tom není pochyb. Naše civilizace pomalu ztrácí vše, čím si dosud zasloužila přívlastek kulturní. Přitom ve svém štítu má název křesťanská a celá staletí bojovala za to, aby si uhájila svoji identitu před východním názorem na svět a jeho náboženstvím. Nyní se vše obrací. Máme snad uvěřit tomu, že západ potichu a bez údivu konvertuje na islám?

Autor Zoroaster, 30.08.2023
Přečteno 181x
Tipy 2
Poslední tipující: Anfádis, rybka
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

fašismus, nacismus, komunismus, islamismus ..... to já se tedy ohnivého psa bojím a na bludičky taky pozor, zvláště na ty zelené!

30.08.2023 14:40:36 | Agneška

Já myslím, že úpadek je v tom, že ještě stále mluvíme o náboženství. Jedno jakém. Mentální droga pro prosté duše. Která se stala jen více globálně mocensky zneužívanou. Z tohohle pohledu je krize nejen na západě, ale také na východě, na jihu i na severu. :-)) Příklon k všem idealismům, nejen k náboženství...Takže spíše krize post-racionální. Zklamání z post-moderního reálného světa.

30.08.2023 13:48:29 | Lighter

Znám ze současnosti hodně prostých duší - vysokoškolských profesorů, docentů at docentů a z minulosti taky. Běžíte Lightere podle komunistické linky (tedy víry), že náboženství je opium lidstva. To tady ani jinde ovšem nevyřešíme.

Souhlasím však s tím postmoderním světem. Že hmotný dostatek nezasytí touhu duše nebo psyché (nazvěte to dle Vašich preferencí) po vysvětlení toho, proč jsme na světě, jaký je jeho a náš smysl. Smysl dobra a zla atd.

30.08.2023 19:05:45 | Šabrej

A neměli jsme tu v době moderní náhodou náboženství rozumu? Vědecký materialismus a idealismus rovnosti lidí před Zákonem - jako rovnosti lidí před Bohem?

30.08.2023 17:29:20 | Zoroaster

Je pravda, že nekritické obdivování až zbožňování vědy a technologického pokroku (který vše přece vyřeší) v současnosti už hraničí se zhoubným postojem jako má náboženství. "Vědecké náboženství" sám kritizuji.

31.08.2023 10:58:00 | Lighter

západ nekonvertuje, ale je příliš tolerantní a zbaběle ustupuje

30.08.2023 13:44:43 | rybka

Snem globalistů je totálního sjednocení Evropy v rámci evropského chalífátu.

30.08.2023 17:32:20 | Zoroaster

islám sám je stejným bludem, jen o pár staletí opožděným...lži moderních církví, myslím tím všechny po Kristu včetně, nemohou dlouhodobě obstát, lidstvo se probouzí a víra v Jednoho Boha a Jednu Pravdu je prostě neudržitelná...strašit se islámem je v mých očích stejné jako strašení bludičkama nebo ohnivým psem

30.08.2023 13:02:02 | stormeater

Nejhorším bludem současné doby je libertariánství - popření jakékoli objektivní pravdy a subjektivistické zavržení hledačů Pravdy jako despotů ducha. Jediný Bůh není totéž jako jediná Pravda.

30.08.2023 17:40:29 | Zoroaster

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí