Existenciální poznání

Existenciální poznání

 

Musíme se znovu naučit chápat smysl naší smrtelnosti a konečnosti, osvojit si vpravdě negativní obsah lidské podstaty, pro niž není nic předem pozitivně dáno jako nepochybný smysl bytí, rozlišit význam pravé lidskosti, která je teprve ve výzvě své existenciální úzkosti a prázdnoty svobodná, hledající, milující a jednající podle morálky společenství, v němž zůstává zakotvena a bez něhož přestává existovat ve smysluplné identitě.

Pouze člověk opravdu svobodný může na našem světě něco změnit. Svobodným nahlédnutím věcí v jejich skrytosti může dospět k naprosto nečekaným zjištěním, zcela přehodnotit své vztahy a postoje ke svému okolí, začít konstruovat novou identitu sebe i bližních, kterými se obklopí. Přehodnocením hodnot můžeme změnit sebe a následně i celý svět.

Problém je ale v tom, že takový člověk je dnes na okraji společnosti a většina ostatních se od něho odvrací.

Autor Zoroaster, 02.09.2023
Přečteno 120x
Tipy 4
Poslední tipující: mkinka, Sonador, jitoush
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

mi teda zrovna toto nijak zbytečně složitý nepřijde.. navíc se vším můžu souhlasit (což u většiny Tvých úvah nemůžu, proto se k nim nevyjadřuju, přesto i v těch je spousta, pro mě, zajímavých vhledů) a co já oceňuju, že to není moc dlouhý:);)

04.09.2023 19:43:11 | Sonador

Jsem člověk opravdu svobodný, na okraji společnosti nejsem a nikdo se ode mě neodvrací.
Každý člověk může na našem světě něco změnit. Každý podle svých schopností.

04.09.2023 14:17:33 | Jiří I.Zahradník

Šťastný to člověk, co nechápe zdroj ani smysl své vlastní nesvobody a netuší, co se ním ve skutečnosti děje.

04.09.2023 16:54:22 | Zoroaster

To je mi těch lidí, co chápou ten zdroj, opravdu líto. Asi jsou v zajetí svého mozku. Nešťastníci.

04.09.2023 20:18:33 | Jiří I.Zahradník

Řekl Vidoucí...

Vaše věty, Zoroastere jsou fakt megakůlhustokrutopřísně dlouhý. Co věta to odstavec. Co odstavec to enigmatická hádanka pro Neprozřelé.

Nevadí. Budu se tedy spolu s panem Zahradníkem rochnit ve své nevědomé svobodě.

04.09.2023 17:31:46 | Šabrej

V holých větách si opravdu nelibuji, nicméně přeji radostné porochnění, neboť šedé buňky mozkové pana Zahradníka, pokud mohu soudit podle jeho tvorby, zaměstnává pouze chlast a sex s babama. A věřím, že změnit dokáže dokonce i literární server na svobodnou žumpu neřesti - tož tedy vivat libertas.

04.09.2023 19:38:04 | Zoroaster

Když budu Tvoje slova brát jako urážku,tak jsi právě porušil pravidla Literu. To je asi ta Tvoje svoboda nebo vlastně nesvoboda.

04.09.2023 21:00:25 | Jiří I.Zahradník

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí