Vláda buržoazie

Vláda buržoazie

 

Moc buržoazie nemůže být postavena na organických společenských strukturách, jejím principem nemůže být princip aristokratický. Finanční moc buržoazie je postavena na bohatství, na přivlastňování a kořistění – pokud má být úspěšná, musejí být všechny zdravé principy vytvářející společenskou rovnováhu a obecný blahobyt rozvráceny, nebo se stát pouhým zdáním.

Podstatou společnosti ovládané finančními elitami musí být individualismus, sobectví, závist a vnitřní svár na té nejzákladnější úrovni, kam se řadí i rodina. Páni peněz musejí zůstat v pozadí a vládnout budou loutkové vlády ovládané jejich penězi. Takové vlády musejí být postaveny na parlamentních demokraturách, musejí být nepolitické, nevědomé a v podstatě bezmocné.

Autor Zoroaster, 11.09.2023
Přečteno 102x
Tipy 3
Poslední tipující: Lighter, mkinka, Sonador
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Myslím, že slovo "buržoasie" je zastaralý, historický pojem. Dnes se místo "měšťáci" taky říká střední vrstvy, ale prakticky je to jen teoretický pojem. Pouhé zdání (většinové občanské) demokracie, ale vládne nám globální kapitalismus, jedno procento nejbohatších. Samozřejmě skrytě. Já tomu říkám finanční šlechta. Přesně tak.

12.09.2023 13:01:38 | Lighter

Neřekl bych, že "buržoazie" je anachronismus, spíše jde o velmi napadaný a deklasovaný pojem, to nicméně nic nemění na tom, že jsme děti buržoazní revoluce. A ta je velmi podobná revoluci socialistické. Stejně tak je na indexu pojem kapitalismus a jakákoli jeho kritika. Proto zveřejňuji celý soubor aforismů na téma "kapitalismus".

12.09.2023 16:20:24 | Zoroaster

odtržení od přirozeného řádu věcí skončí nárazem do zdi... otázka zní: je to špatně?;)

11.09.2023 16:27:25 | Sonador

Žluťák nechápe zápisky ze schůze... No s ccinem je to horší, ta většinou nechápe vůbec nic z toho, co si od tebe přečte...v tomhle stylu...používáš na mně příliš mnoho složitých slov, musela bych si vzít k ruce slovník :-), ale asi je to jen můj problém, bo pak si na hodnocení děl umělou inteligencí přečtu, že píšeš tak, aby to i laik pochopil... v tý chvíli tipne asi každej, jak hluboce klesne mý mozkový sebevědomí :-):-):-)
ale čtu tě a to ze dvou důvodů
1)si říkám, že až přijde ten den a já tě aspoň trochu pochopím, půjdu oslavovat
2) jsem četla tvoje sestry Tomanovy a byly fajn a ještě víc fajn mi přišlo tvý popisování o výběru druhu... tam šlo o nějakou sexy zrzku s míň sexy kámoškou a pak taky trochu právničiny a mělo to dost smutnej konec...to vypisuju jen abys věděl, že tě fakt čtu celýho :-)
no asi jseš doooost chytrej človíček, ale abych pochopila ten styl děl, pod kterej teď píšu koment, musel bys ještě aspoň o trochu víc polopaticky... tak mně napadá, zvládl bys styl "Švejka"?... snad jsem tě moc tou upřímností nenaštvala... měj se a piš dál, von ten den, kdy tě i ccino dá, určitě přijde :-)

11.09.2023 15:55:40 | cappuccinogirl

Humor Jaroslava Haška uznávám, ale jeho styl rozhodně napodobovat nehodlám, sám jsem někde úplně jinde. Sedí mi filosofické texty, protože objevné a odhalující skrytý význam věcí. Ale jsem rád, že jsem si získal věrnou čtenářku. Děkuji za komentář.

12.09.2023 16:13:08 | Zoroaster

Já to nechápu, Zoroastere. To sem dáváš zápisky ze stranické schůze? Neměly by být tajný v ramci ÚV?

11.09.2023 15:13:26 | Žluťák

Bude to asi tím, že píši pouze pro chápavé.

12.09.2023 16:14:06 | Zoroaster

počkej, počkej, ÚV...nemyslíš ty spíš náhodou OUNZ? ;)

11.09.2023 16:12:58 | stormeater

Tahle zkratka mi nic neřika, nemá to něco spolecnýho s duševnim zdravím?:)

11.09.2023 16:22:51 | Žluťák

Hodně hodně přihořívá...Okresní ústav národního zdraví to myslím znamenalo...v době, kdy se psaly podobné referáty a soudruzi ideově bděli nad čistotou názorů...říkalo se buržoazie a imperialismus...pamatuješ...

11.09.2023 17:15:44 | stormeater

Až tak moc mě ta doba nelízla, ale dokažu si to představit. Komunismus (ve formě diktátu) je stále živej, vidíme to denně, bohužel nejenom ve světě a nejenom v politice.

11.09.2023 17:25:23 | Žluťák

právě...bylo to tady a je to tu zas

11.09.2023 18:05:34 | stormeater

Na Literu?:)

11.09.2023 18:27:06 | Žluťák

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí