O patriarchátu

O patriarchátu

Anotace: Varování: emancipovaným a feministicky laděným ženám může následující text způsobit zdraví nebezpečné zvýšení krevního tlaku.

 

Vztah muže a ženy

Kultivace vztahů mezi pohlavími je především závislá na morálním vědomí každého člověka, na jeho sebevýchově k lidskosti a k rozumnosti. Proto vždy byla vyžadována především od mužů a určována jejich působením na přirozenou převahu podvědomých sklonů a citů v povaze žen.

Role ženy a muže se navzájem doplňují. Je nesmyslné tyto rozdíly stírat nebo násilně potlačovat. Naopak jejich rozvíjení obohacuje vztahy i život sám. Cílem dnes samozřejmě není bojovat proti ženám, ale podporovat vzájemnou úctu, toleranci a porozumění v souladu s přirozeným posláním obou pohlaví.

 

Rozklad rodiny

Vše, čeho dosáhla a co vytvořila naše civilizace, vzešlo ze společnosti založené na patriarchální rodině, na síle muže a moudrosti spravedlivého otce. Tisíce let známé historie a tradice prověřily patriarchální rodinu jako jedinou správnou alternativu. Všechny ostatní pokusy se ukázaly scestnými, neměly šanci na úspěch a po právu zanikly. Současnost jako by trpěla ztrátou paměti, podléhá nákaze feminismu a ničí morální i funkční základ celistvé rodiny.

 

Poslání mužů

Touha po moci a po vládnutí není základní vlastností člověka. Většina lidí touží podrobit se řádu a moci, která jim bude zajišťovat dobré a důstojné živobytí. Naopak odpovědnost za vedení lidí v duchu závazného řádu a cíle, pro který byl daný řád nastolen, je ochoten na sebe vzít jen málokdo. Je proto na mužích, aby k takové odpovědnosti za vlastní rodinu i celou společnost byli povoláni, a k takové roli byli výchovou i zákony řádně vedeni. Není obětavější, laskavější a šťastnější bytosti nad milující ženu oddanou svému muži, jenž je jí oporou i ochranou v jejím prožívání rodinné pospolitosti.

 

Rodinná hierarchie

Život jedinců bez cíle a společného směřování je pustým přežíváním a pářením, jaké není běžné ani mezi zvířaty. I zvířata se organizují do hierarchicky uspořádaných celků k tomu, aby dokázala přežít. Jakýkoliv pár, má-li zdárně kooperovat, musí mít nástroje, jimiž jsou určeny role obou lidí v páru. V něm, tak jako ve větší skupině, musejí být stanoveny kompetence a hierarchické vztahy, aby bylo jasně dáno, kdo má ve sporných případech rozhodující a zároveň odpovědné slovo.

Vůdčí princip v rodině je potom odpovědností a povinností muže a otce. V důsledku žena, která není schopna přijmout patriarchální rodinný řád, by vůbec neměla pomýšlet na plození potomků. Jako nezávislá matka samoživitelka totiž není schopna zajistit svým dětem dostatečný morální ani lidský vklad pro jejich budoucí život.

 

Původ domácího násilí

Pravým důvodem domácího násilí je ztráta, nebo spíše naprostá absence vůdčího principu v rodině, jehož zárukou i ztělesněním vždy v minulosti byl otec rodiny. Nelze si představit setrvalou funkci rodinné pospolitosti bez řádu, jenž je dán člověku shora stejně jako zdola, onoho řádu, který vytváří smysl i harmonii v rodině, v obci i ve státě. Tento historicky neměnný a tradicemi prověřený patriarchální řád byl rozmetán v krátké době pouhou emancipací žen a uvedením ženského myšlení do politiky cestou totalitní ideologie feminismu a genderových nauk o rovnosti všech se všemi, včetně pederastů a jiných sexuálních deviantů.

 

Infantilní společnost

Zmatením základních pojmů skrze jejich umělé odvozeniny, jako je například pojem aktivní otcovství nebo mateřská dovolená pro otce, se ničí schopnost mladých rodičů rozpoznat pravý význam otce a matky, mužnosti a ženskosti, mládí a dospělosti. Vzniká tak zženštilá a infantilní společnost, kde postupně nezbude ani stopa po mužných ctnostech a ženské obětavosti. S takovou masou nedotvořených jedinců lze nakládat podle libosti.

 

Patriarchální společnost

Základem soužití mezi lidmi jsou morální vztahy, jaké mezi sebou zaujímají. V morálním vztahu nemá místo rivalita, nýbrž pouze porozumění účelu i spravedlivému rozdělení rolí. Jde o přirozený řád v nerovnosti, s nímž jedině může být zachována vzájemná úcta mezi lidmi.

Takovým přirozeným a spravedlivým řádem je patriarchát, k němuž dospěly generace našich předků dlouhodobou zkušeností, delší, než kam lidská paměť sahá. Považuji proto za krajní projev zlovůle nebo naprostého nepochopení založení člověka, když pod hesly rovnoprávnosti, rovných příležitostí nebo genderových zvráceností se zpochybňuje vůdčí role otce v rodině a samotný základ tradiční rodiny.

 

Úloha otce

Tak jako bojovník potřebuje vojevůdce, tak i duše každého z nás volá po otci. Kde chybí otcovská péče a autorita jako vůdčí princip, tam panují rozepře a dekadence. Stát bez patriarchy a bez rodiny, v níž otec představuje jednotu vůle, morálního vedení a výchovy, takový stát jen planě potírá množící se projevy násilí, jimž není konce.

Autor Zoroaster, 16.09.2023
Přečteno 155x
Tipy 1
Poslední tipující: RadoRoh
ikonkaKomentáře (20)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já ti fakt nevím příteli.... Říkám si, že tohle vše nastudovat v době, kdy jsem ještě neměl vlastní rodinu, asi bych se nikdy neoženil, neb odradila by mne ona jistá složitost tématického celku. Ale díky nevědomosti a neznalosti "jádra pudla" už žijeme se ženou 26-rok společného života, vychovali jsme dvě děti a dokud nás smrt nerozdělí..... Lidé dnes všechno moc řeší, kde co se hned hrotí na krev, ze všeho se hned dělá věda, né-li víra a fanatismus a nedej Bože, když se vyskytne jedinec s jiným názorem. Proto ti dávám tip --- s něčím cos napsal sice nesouhlasím, ale jisté postřehy v mé mysli rezonovaly v pozitivních polaritách mého myšlenkového chvění, nicméně jsem toho názoru, že studovat toto je pro praktický život lehce bezvýznamné, i tak ale díky za počtení. Ahoj a hezký den.

17.09.2023 09:16:04 | RadoRoh

No ccino se k tomuhle postaví jinak než yellow boy a anfi...
potvrdí patriarchát...
potvrdí to, že si je občas i ochotna myslet, že tenhle způsob života rodiny by mohl mít všechny smysly, které uvádíš, Zoro...
LEČ
Nevšiml sis kamaráde, že MUŽ, kterého ty tak vyzdvihuješ, ti v dnešní době totálně SELHÁVÁ????!!!!:-)
Kolik rodin, Zoro, je v současnosti funkčních???
Která žena cítí oporu ve svém muži???
SSměšně malý procento u těch, co zvládnou mít funkční model rodiny...
Výchova se podepsala na každém, život v soudobé společnosti určil, že muž už dnes není takový, jak býval... možná kdysi :-) Ale kdy vlastně??? V pravěku??? Tam patriarchát mohl fungovat...však tam o úctě a lásce se snad ani nedá hovořit, kdo ví... představu o tom, jak muž násilím nad ženou vítězil... a že vše rozhodoval kyjem, valného rozumu v hlavě nemaje... :-)
A středověk??? Myslíš, že tam byl to vždy muž, kdo vládnul světu??? Ccino se směje...vždyť tehdy muž jen loutkou v rukou ženy mnohdy byl :-)
A dnešní doba??? Jak může muž rozhodovat o chodu celé rodiny, když se kolikrát bojí vlastního stínu? Když ne jednoho platu ale dvou je potřeba, aby byla rodina zabezpečena!!! Nn, můj milý... tvůj model patriarchátu...toť něco jako...já muž budu tebe ženo živit, ochraňovat, řešit za tebe to důležité...a ty pokliď, uvař, o děti se postarej a jediný co rozhodneš, kam půjdem v neděli na procházku...ale to už dnes v dnešním světě je možné snad jen ojediněle... navíc...vzhledem k tomu, že je to i muž, který rodinu, jež sám založil, je schopen tvrdě opustit a ponechat svému osudu, protože se zhlídl v jiné... já nevím, Zoro,ale i když model matriarchát a patriarchát z učebnic znám, zdá se mi, že právě běžíš hlavou proti zdi a obhajuješ neobhajitelné :-)
Proč to děláš, poustevníku??? Nemáš to zapotřebí:-)

16.09.2023 14:04:55 | cappuccinogirl

ccino: Nejprve musím poznamenat, že pravěk lidstva není o tlupách žijících na stromech, ale o vyspělých a dnes zaniklých civilizacích. V Evropě například existovala vyspělá chrámová kultura před dvěma miliony let. A šlo o kulturu slovanskou. Stejně tak o středověku máme dnes velmi zkreslené představy. Nicméně ještě v prosperujícím Římském impériu představoval otec cosi jako rodinného kněze a duchovní autoritu. Což nebránilo tomu, aby jeho žena velela domácímu hospodářství a otrokům, zatímco on pečoval o blaho celé obce, nebo bojoval v legiích. Ale to jen tak na okraj.

Máš samozřejmě pravdu, že dnes muži vůbec nejsou způsobilí vést a ochraňovat rodinu, což vůbec nesouvisí s tím, zda jsou schopni ji sami uživit. To ani v historii nebylo běžné. Problém je v tom, že již celé generace nejenže nejsou k této úloze otce a patriarchy vedeni, ale jsou od ní cíleně odrazováni. Tradiční rodina byla vždy patriarchální a dneska už v našem západním civilizačním prostoru existuje jen výjimečně. Zajímavé ovšem je, že rodinné klany vládnoucí supertřídy jsou striktně patriarchální. Proto jsou tak mocné a ničením tradiční rodiny v ostatní populaci si tuto moc zajišťují.

Já samozřejmě nehájím model, který tady již neexistujme a nemá zákonnou ani společenskou podporu. Nicméně mluvíme asi tak o posledních sto letech rozvratu rodiny (zákon o otcovské moci platil ještě v devatenáctém století) a feministickém hnutí, které přivedlo rodinu ke zkáze a vyvolalo všechny myslitelné formy domácího násilí. Ovšem pokud má tradiční rodina zažit nějakou renezanci, musí nastat návrat k patriarchálnímu řádu a muži musejí být znovu vychováváni k roli odpovědného otce, vůdce a ochránce rodiny. Zatím ale všechny tendence na Západě směřují opačným směrem.

Jednou ale přijde čas, kdy ženy samy začnou volat po patriarchátu a vzdají se volebního práva ve prospěch svých mužů, aby je povolaly zpět ke své přirozené roli. Já se toho ale jistojistě nedožiji. Tedy pokud v krátké době nebude nastolen evropský chalífát – a to reálně hrozí.

16.09.2023 15:38:46 | Zoroaster

Jestli to není překlep, tak objev chrámové kultury starší víc než 2mil. let je na nobelovku.

Ženy se samy vzdají volebního práva? To je nějaký vlhký sen, ne?
Bude nastolen chalifát... a pak se ho samy vzdají?

Další hromada slov vygenerovaná Pseudophylosophy bullshit generátorem.

16.09.2023 16:27:57 | Šabrej

https://www.liter.cz/ostatni-historicke-909803-cist

16.09.2023 18:06:38 | Zoroaster

Až bude v Evropě nastolen chalífát, budou se všichni zatraceně divit, čeho se budou muset ne-dobrovolně vzdát, ženy nasadí hidžáb a troubové budou sloužit majetným muslimům jako lokajové - a na ženský, psy a pivo budou muset zapomenout. Zkus se rozhlédnout dál, než kam dohlédneš z okna místní hospody, bullshite.

16.09.2023 17:59:19 | Zoroaster

Zoroastre, pokud Vás opravdu vyučoval filozof Patočka (jak jste tady nedávno zmiňoval a čemuž osobně moc nevěřím, protože zemřel 1977 a na Vaší profilovce je nějaký mladý ucho), tak byste měl mít v zásobě i jiné argumenty než - je to pravda, protože je to pravda a nebo - je to tak, protože je to nad Slunce jasné. Jinak to jsou opravdu jen bullshity, které se dají nadrásat nejen při vyhlížení z okna hospody.

16.09.2023 18:26:22 | Šabrej

Nikde jsem nenapsal, že mě vyučoval Patočka, ale že jsem začal studiem Patočky, tím rozumím jeho spisy. No a argumenty těžko předkládat tam, kde není snaha číst delší texty než 20 řádků a kde panuje naprostá ignorance ke zdrojům poznání lidstva, které nejsou součástí propagandy masových sdělovacích prostředků a televize. A předpokládám, že na toho Čudinova ani nenahlédneš.

16.09.2023 18:41:54 | Zoroaster

Nahlídnul a je to moc dlouhý. Nicméně co vidím k Čudinovi. Evidentně je to nějaký velký ruský cenzurovaný expert, protože google ho prakticky nezná. Kniha "Runy – svědectví doby kamenné Ruska", připravená do tisku 2010 asi ještě nevyšla. Odborné zdroje k této knize chybí? Posudky chybí? Nějaká debata proběhla? Tento text však chválabohu mohl vyjít aspoň na ruské síti VKontakte 2020. Radimu Lhotákovi (pokud jste to Vy) však vyšla kniha https://www.databazeknih.cz/knihy/totalitni-ideologie-feminismu-407337 s krásnými 33% . Spoluautorem je nějaký Josef Hausmann, který kandidoval do Evropského parlamentu s heslem „ROZUMNÍ a Národní demokracie - STOP MIGRACI - NECHCEME EURO“ . Omlouvám se za drobný faul a zpátky k Čudinovi.

Chápu, že na literárním webu není úplně prostor se vypisovat, nicméně z jednovětného úvodu vyrobit 18 závěrů a čekat, že je čtenář bezezbytku všechny stráví je dost odvážná spekulace. Zde v diskuzi píšete o slovanské chrámové kultuře staré 2.000.000 let a v článku o Čudinovi, že v paleolitu byla jen ruská kultura a všichni jsme tak nějak potomky Velkého Rusa. O kterém paleolitu se bavíme? Řekněme o období 2.000.000 let? Tak byla jen ruská kultura nebo i chrámoví Slované? Nicméně se mi líbí v článku o Čudinovi: (ano, vytrženo z kontextu) - "Podle posledního jsem dospěl k závěru, že mé odmítnutí mými protivníky má podporu za hranicemi Ruska, protože se mé závěry dotýkají politických zájmů některých zemí, především Západu.", kde se trochu názorově odhalujete.

Ono skoro stačí, že jste zmínil, že studujete Dugina (patrně Alexandra) - ideového poradce Putina a takového jako architektíka obnovení všeobjímající Matičky Rusi, ale zabíjíte i nepohodlnou diskuzi s "No a argumenty těžko předkládat tam, kde není snaha číst delší texty než 20 řádků "

Končím. Je to moc dlouhý a bylo by to ještě delší. Přijděte s nějakými solidními argumenty a ne se zpěvy o nekonečných pláních Sibiře. Čus.

16.09.2023 19:35:40 | Šabrej

Jste evidentně provokatér, proto Vás zařazuji mezi blokované (ne)autory.

16.09.2023 20:03:57 | Zoroaster

Chci taky zablokovat! Vivat Šabrej!

17.09.2023 08:53:51 | IkkarisKa

Asi jste dosud nepochopila, že žijeme ve válečném represivním režimu vlády, která stíhá každý náznak "kolaborace s Putinovým Ruskem" a za pomoci celé armády placených provokatérů, šmíráků a udavačů fyzicky likviduje své oponenty. Šabrej přesně tak postupoval: Odhalit moji identitu, vyprovokovat mě k výroku o podpoře Putinova Ruska a následně mě udat režimu a nechat zlikvidovat. Dnes nikdo nezná dne ani hodiny své zkázy. Patříte k nim?

17.09.2023 18:44:37 | Zoroaster

To jsem opravdu zatím nepochopila. Provokatér ve Vašem pojetí určitě nejsem. Pokud jste ovšem za takového vyhodnotil Šabreje, tak kdo ví. V každém případě pokud jsou uši a oči všude, není provokatérů ani třeba ne? Píšete celkem otevřeně i tak. Tak hodně zdraví a dlouhý život (upřímně).

18.09.2023 12:21:24 | IkkarisKa

Děkuji za pochopení.

18.09.2023 12:43:17 | Zoroaster

P.S. Pokud jsem správně dohledal na internetu, tak otcovská moc u nás platila až do roku 1965 a zrušili ji až komunisti. https://stridavka.cz/otcovska-moc-v-obecnem-zakoniku-obcanskem/

16.09.2023 15:49:04 | Zoroaster

Bla bla, pardon... blé, blé...jsme již v 21.století, nevšiml jste si?

16.09.2023 13:08:14 | Anfádis

...a bude hůř...

16.09.2023 13:15:49 | Zoroaster

Ty jsi opravdový komik, zoroastere )
Máš ženu a děti? Vážně by mě to hrozně zajímalo!

16.09.2023 13:07:23 | Žluťák

Mno, synku, měl jsem v životě mnoho žen a mnoho dětí, víc, než si umíš představit. A podle védských ášramů jsem nyní ve fázi poustevníka a pomalu směřuji do fáze kajícníka.

16.09.2023 13:14:52 | Zoroaster

Hmm, tak tahle odpověď skvěle sedí k tvým výše psaným slovům... Jsi skorobůh, chlapče, nebo aspoň věřím, že tomu věříš:)

16.09.2023 13:31:18 | Žluťák

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí