Otázka jedinečnosti

Otázka jedinečnosti

 

Jedinečnost se stala konformním rysem a tím nutně ztratila duchovní obsah. Být zajímavý dnes znamená být obklopen či v kontaktu s věcmi, které budí zájem. A zájem je o vše, co vyvolává dojem zajímavého života, co se odlišuje od vžité představy tuctového člověka, co budí dojem jedinečnosti navenek. Cestování po nevšedních místech světa, nevšední byt, nevšední známosti, nevšední vzhled, nevšední zaměstnání, nevšední styl a vkus.

Veškerý trh spotřebního zboží je zařízen na potřeby našeho jedince a podporuje jeho sklony k pohrdání vším, co je jen praktické a účelné pro všední život, co nezvýrazňuje, ale vyvolává pocit šedi, co neodlišuje, ale sjednocuje. Potřeba jedinečnosti je přímo hybnou silou současného trhu a naopak. Výsledkem je pestré stádo kreatur bez zakotvení, bez vkusného stylu a bez ducha, který by vyjadřoval nějaký smysl života v jakémkoli společenství. Stádo jedinců vzájemně si chválící a hodnotící zajímavou formu, vzhled či nevšední kousky bez ohledu na obsah.

Autor Zoroaster, 31.01.2024
Přečteno 71x
Tipy 3
Poslední tipující: Sonador, Marten
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí