Teorie šumu

Teorie šumu

 

Dvacet ovcí přejde spořádaně po lávce a jedenadvacátá, jako ta zblblá masařka přejetá mrazem, si to namíří rovnou do bažiny. Tak se to má i s přenosem informace a teorií šumu. Ať máš sebelepší kvér, nikdy si nemůžeš být jist, že ti z něj na opačné straně vylítne to, cos do něj z jedné strany nacpal. Zkrátka každý systém a tím spíše společenský režim má svou využitelnou míru nejistoty.

Autor Zoroaster, 01.02.2024
Přečteno 148x
Tipy 7
Poslední tipující: Fialový metal, Sonador, Anfádis, Iva Husárková, cappuccinogirl, mkinka
ikonkaKomentáře (24)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...vyjímka, která zpochybňuje pravidlo...

01.02.2024 20:52:37 | Marten

Století páry! Druhý termodynamický zákon - entropie (míra chaosu) v uzavřeném systému (vesmíru) neustále roste.

Jak říkal náš fyzikář - z toho titulu je zbytečné poklízet, protože přírodní zákon se porazit nedá.

01.02.2024 19:02:16 | twisted.wicker

Entropie vesmíru, pokud je hypotéza pravdivá, bude probíhat ještě miliardy let, kdežto entropie lidského ducha bude mnohem rychlejší. Zdá se mi, že většina žen je už v počátečním stádiu Alzheimerovy nemoci, a muži je budou následovat.

01.02.2024 19:41:35 | Zoroaster

Je asi nepravděpodobné, že by se z písku stal sám od sebe kámen, z poločasu rozpadu radioaktivního prvku, poločas jeho spojení a že by se vzduch v místnosti nashromáždil v jednom rohu. Podobně se z řezanky luční trávy nestane sama od sebe nová rostlina a vězeň izolovaný na samotce (tedy v izolované soustavě) se nebude cítit lépe.

Ale uznávám, v lidské společnosti není nárůst entropie tak přímočaře zřetelný. V tomto smyslu to byl z mé strany spíš fórek.

02.02.2024 07:55:28 | twisted.wicker

a teď se nabízí otázka: Je to vlastnost těch ovcí, té lávky nebo je to cosi nahodilého? Nebo snad pravidlo, které prostě platí vždy? Totéž prostě platí i v ostatních situacích...v jakémkoli množství čehokoli se od určité chvíle nebo vlastností (může být i počet kusů) zákonitě objeví odchylka. Někdy je to statistická nutnost, někdy je to přínosný vývoj, mutace k lepším vlastnostem jedince i celku. Od určité chvíle se ovšem jedná o zhoubné bujení, degenerativní či degradativní změnu, která nakonec zničí i ten zbytek

01.02.2024 16:01:39 | stormeater

O tom, co je nahodilost a zákonitost se vedou nekončící spory. V každém případě tvoje myšlenková konsekvence od lávky a ovce k degradaci systému je logická. Zdá se mi však, že tato konsekvence má v režimu lidstva opačný sled čili od degradace vyšších bytostí k ovcím. Můžeme ji vysledovat například v jeho duchovním vývoji, který je procesem degradace intelektu a následného sémantického šumu par excellence: Vědění bohů – Slovansko-árijské Védy – indické Védy – buddhismus – hinduismus – judaismus – křesťanství – islám – ateismus.

01.02.2024 17:03:29 | Zoroaster

kdo ví, co bude další krok... symptomy nové "víry" už jsou patrné: green fanatismus, LGBT šílenství...

01.02.2024 17:45:49 | stormeater

Je to tak, bohužel, degradace pokračuje a lidé už ztrácejí pojem o samotné realitě. Vstoupili jsem do "století žen".

01.02.2024 18:37:46 | Zoroaster

Ze století páry je to rozhodně posun... vstoupili jste do století žen? Tož pánové, vítejte a pojďte dál:-)*
Promiň, Zoro, neodolala jsem.
Ale co se týká tvého textu nahoře, teorie šumu - je to pravdivý!

01.02.2024 18:46:41 | cappuccinogirl

:D
Ccicci, prostě... :)***

02.02.2024 08:56:19 | Anfádis

Samozřejmě, teorie šumu je exaktní matematická teorie. Jinak tvoje pozvánka ke vstupu je vskutku příznačná, ale děkuji, nechci.

01.02.2024 18:51:44 | Zoroaster

Je to jen poznámka, stejně, jako u tebe nepřekvapí, že sis "smočil":-)*
PS: Tím svým "je to pravdivý" jsem chtěla spíš říct, že to otevírá cestu, jak pochopit spoustu dalších "maličkostí" v životě, který ti sice někdy vyrazej dech, ale díky tomuhle se s nimi líp... tak teď nevim, jaký slovo, snad "smíříš", špíš "srovnáš"...

01.02.2024 19:28:19 | cappuccinogirl

Žádné smočil, 21. století coby "století žen" je široce diskutované téma - a podívej se, kolik žen je už v rozhodujících politických funkcí na Západě - je to cesta do otroctví a totální morální rozklad - kastrace lidskosti.

01.02.2024 19:34:59 | Zoroaster

Spousta lidí v tom naopak vidí přínos, Zoro...žena může leckam vnést prvek, který doposud chyběl... mužskej element přece v těch vrcholnejch funkcích zůstává a v naprosté převaze, což je podle mého dobře, ani já si nedovedu představit, že by se tyhle váhy vychýlily na stranu FEMINA... je to jen jakési dopolnění něčeho, co chybělo... chladný rozum a kalkul na straně mužů + rozum a větší míra empatie na straně druhé...i když ta empatie u žen...samotnou mne překvapuje, že to není záruka, např. Pekarová Adamová, to je podle mýho stejně chladnej mozek jako chlapskej, Čaputová - to je podle mne ukázka ženskýho přínosu, v tom, jak jedná, myslím, jakým způsobem vystupuje, neřeším teď názory ani jedné z dam:-)

01.02.2024 19:42:13 | cappuccinogirl

problém je v tom, že skutečně skutečných žen je v politice minimum. Buď jsou tam krávy jako Pekari nebo mužatky jako Černochová. Skutečný přínos žen je v zlidšťování chladné mužské logiky, to ovšem žádná z dnes veřejně exponovaných dam nezajistí

01.02.2024 19:53:15 | stormeater

Tady jsi odkryl to, co vnímám podprahově. V případě zmíněných dam je v podstatě jedno...
...
Zda je to muž či žena
Liší se od druhého pohlaví
Jen podle jména
(dnes již mnohdy ani to ne)
Raději budu bezejmenná neznámá
Milující vášnivá hysterická empatická
Citlivá vnímavá
Takže se vším všudy
ŽENA

02.02.2024 08:50:45 | Anfádis

Souhlas. Neznám povahy političek "ze světa", ale fakt je, že mne samotnou nenapadá jediná ženská z naší politické scény, která by tam ten potřebnej prvek zlidšťování chladnejch emocí vnesla... ony se ty ženský těm chlapům v tomhle nějak moc podobaj:-(
Na druhý straně mně momentálně nenapadá žádnej politik, kterej by byl pro českou politickou scénu přínosem... a to je teprv tragedie a katastrofa!!! Takže čert vem mužský a ženský prvky, ale že to nejsou lidi, kterejm bych já mohla "věřit"... to mě štve! A jak! Proto se tý politice vyhejbám, jak to jde...Bych musela deně brečet! Nebo si doma vzteky rozbíjet porcelán:-)*

01.02.2024 20:04:35 | cappuccinogirl

Ti chlapi ve vládě jsou vesměs zkorumpovaní zločinci, kteří mají máslo na hlavě. Jenomže občas propadají výčitkám svědomí a vymykají se kontrole, proto jsou postupně nahrazováni ambiciózními ženami - ty snadno podléhají indoktrinaci, vždy zobou z ruky svým mocným mecenášům a dělají, co se jim řekne, protože vlastní a nezávislý názor většinou ani nemají.

01.02.2024 20:20:10 | Zoroaster

Nemyslím si, že by žena na věci kolem sebe neměla vlastní názor... i já ho mám! A to jsem jen obyč a zvládnu ho mít, což teprv žena ve vrcholnejch funkcích:-)
Ale co když je to trošku jinak??? Ženy jako součást politiky nejsou dlouho, je to poměrně nový, že se víc začleňujou, dávaj do "kandidátek"... takže bych to brala jako takovou fázi rozkoukávání . Poznávají, Zorro. Jenže politika není politika, to je "politikaření", kupčení, bratření ten s tím, jinej s jiným, jinak nepřežiješ...vlastně jsou dost v kleštích, ať je to ženská nebo chlap! Vezmi si vědkyně, lékařky, co já vím, tak, kde žena cítí "pevný kramfleky", je stopro přínosem...a mužům rovnocennej partner.

01.02.2024 20:29:59 | cappuccinogirl

"skutečně skutečná" žena nikdy do politiky nepůjde, protože ví, že tam nemá co pohledávat. Skutečnou politiku dělá silný suverén na základě chladného kalkulu a poznání objektivní reality, případně intuicí Ducha (nikoli však citem či intuicí, o níž se tak rozšafně šíří esoteričky nové spirituality - přitom mají na mysli triviální podvědomí, ono zdání, jehož se každý osvícený vládce snaží vyvarovat)

01.02.2024 20:03:37 | Zoroaster

Já myslím, Zoro, že bychom prostě na politické scéně potřebovali víc takových, jako byla např. Milada Horáková... kde ale jsou???
Na druhé straně, kde jsou druzí Masarykové???
Je to zlý na obou stranách... ne pohlaví, charakter a schopnosti ať rozhodujou! A jestli jsou v těle s penisem nebo vagínou je přece jedno!!!

01.02.2024 20:14:21 | cappuccinogirl

Přínos? Bůh s námi! Feminizace již převládá ve školství a v justici, nyní zachvacuje politiku (samozřejmě ruku v ruce s pederasty) a patriarchální globalistické elity si mnou ruce, jak se jim depopulační a dehumanizační dílo daří. Vše díky zaslepenosti žen a jim sekundujících užitečných idiotů. Přitom výsledné utrpení jako první dopadá právě na ženy - to mi zkrátka hlava nebere.

01.02.2024 19:49:16 | Zoroaster

Nemůže to být pro tebe "tak zlé", Zorro... to prorůstání ženskýho prvku... je v plenkách... když to vezmem v poměrným měřítku, jsme stále na hodně nízkých procentech... mužský prvek stále vládne... víš, co je zvláštní??? Chytáš se z toho za hlavu, ale napadá mne... pojem "šedá eminence", ten co v pozadí tahá za drátky... v době králů to byly často jejich "významné" milenky, co našeptávaly, a naopak... u panovnic - kardinálové, například??? :-):-):-) A nikomu to nevadilo, svět fungoval, vědělo se...

01.02.2024 19:57:31 | cappuccinogirl

Ach jo, už vidím, jak skončíme u matriarchátu jako kolébky lidstva. Končím - pro mě jako poustevníka už není nic osobně zlé, ale ty si ještě své užiješ, to si piš.

01.02.2024 20:08:54 | Zoroaster

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí